Miksi mäkkäristä ei saa sitä ruokaa mitä haluaa tiettyinä vuorokaudenaikoina?

Vierailija

Asun turussa ja linja-autoaseman mäkkäri on auki 24h. Ajettiin yksi perjantai-ilta autokaistalle tyttären kanssa ja olisin halunnut 4kpl nugetteja, mutta minulle sanottiin ettei saa kuin 6kpl. Sitten pyysin hampurilaista (en muista mikä oli) niin sanottiin ettei enää tähän aikaa saa sitä. Oli ihan listalta tilattu eikä mikään spesiaali.

Toisella kertaa kun tulimme aamutuimaan reissusta nälkäisinä päätimme mieheni kanssa mennä herkuttelemaan mäkkäriin, mutta tarjolla oli vain puuroa ja kananmunaa. Oltiin aika ihmeissämme ja suuntasimme heselle, mistä sai sitä mitä halusikin.
Miksi mäkkärissä rajoitetaan tarjontaa? Tuskin henkilökunnan puutteesta ainakaan johtuu kun iltaisin siellä on tupa täynnä henkilökuntaa.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Koska yöllä pitää tehdä nopealla tahdilla ja pidetään mahdollisimman vähän henkilöstöä. Yömenu alkaa vissiin klo 22.

Vierailija

Illalla ja yöllä työtunnin hinta + oheiskulut (vartiointi, lisääntynyt siivoustarve ymv.) johtavat siihen, ettei ole kannattavaa myydä euron juustoja. Tuolla pystytään myös osin kontrolloimaan sitä, ettei sinne mäkkäriin mennä häiriötä aiheuttaen ja "oikeilta" asiakkailta paikkoja vieden hengailemaan tuntitolkulla yhden juustopurilaisen hinnalla. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Illalla ja yöllä työtunnin hinta + oheiskulut (vartiointi, lisääntynyt siivoustarve ymv.) johtavat siihen, ettei ole kannattavaa myydä euron juustoja. Tuolla pystytään myös osin kontrolloimaan sitä, ettei sinne mäkkäriin mennä häiriötä aiheuttaen ja "oikeilta" asiakkailta paikkoja vieden hengailemaan tuntitolkulla yhden juustopurilaisen hinnalla. 

Ja tämäkö estää myymästä 4 nugettia kuuden sijaan?

Vierailija

Minusta on tyhmää se, että yöllä on vain saatavilla ateriat jättijuomalla ja jättiranskalaisilla. Ei ne normit hidastaisi ollenkaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minusta on tyhmää se, että yöllä on vain saatavilla ateriat jättijuomalla ja jättiranskalaisilla. Ei ne normit hidastaisi ollenkaan.

Pitää jostain repiä rahat työntekijöiden yölisiin. 

Vierailija

Itse olen mäkkärin autokaistalta ajanut pois ilman ruokaa, koska sieltä olisi saanut vain jotain älytöntä aamupalaa. Yöruuan rajatun valikoiman ymmärrän, mutta en sitä, ettei hampurilaisravintolasta saa hampurilaista.

Vierailija

Saako suomen mäkkäristä aamiaisaikaan amerikkalaisia pannukakkuja??

Voi kun saisi... mä olisin jonossa heti aamusta!

Vierailija

Jos menu ei olisi rajattu ja myisivät myös kaikkia halpiksia, niin ei olisi kannattavaa pitää koko puljua auki yöllä. Bisnestähän se on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Saa. Voi olla ravintolakohtaista, mut uskon et useimmissa kuitenkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Vaahterasiirapilla?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Vaahterasiirapilla?

En meinaan ole käynyt mäkkärissä sitten 1985 :)

Vierailija

Ravintolassa kuin ravintolassa tilataan yleensä sitä, mitä sen listalta milloinkin löytyy. En usko että kovin moni menisi mihinkään muuhunkaan ruokapaikkaan vaatimaan jotakin ruokalistan ulkopuolelta. Ja Mäkkärillä lista nyt sattuu olemaan erilainen päivä-, yö- ja aamiaisaikaan. Jos ei tarjonta miellytä, niin voi sitten vapaasti etsiä toisen paikan.

Lisäksi kyseessä on ketju, jonka kaikki ravintolat ovat lähtökohtaisesti mahdollisimman samanlaisia ja tarjoavat samaa ruokaa. Siinä ei yksittäisellä yrittäjällä ole sananvaltaa siihen, mitä tuotteita vaikkapa yöaikaan myydään. Nykyään ketjutasolla aamiaisvalikoimaan on lisätty muutama perushampurilainen asiakkaiden pyynnöstä, ja yleensäkin Mäkkäri aina tasaisin väliajoin uudistaa valikoimaansa myös perustuotteiden osalta. Eli asiallista palautettahan voi  ja kannattaa esim. ruokalistan sisällöstä aina laittaa, mutta turha sitä on keskustelupalstoilla marista että miksen MINÄ saa just sitä tuotetta mitä MINUN tekee keskellä yötä mieli, jos sitä ei yksinkertaisesti ole myynnissä.

Ps. Myös yöaikaan ateriat saa normaalikokoisina pyydettäessä, ja nugetteja löytyy öisin 4, 9 tai 20 kpl. Eli nimenomaan se 6 kpl poistuu valikoimasta öisin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat