Voiko vanhan hyväksikäytön muistaa vasta vuosien päästä?

Vierailija

Olen alkanut näkemään outoja unia ja muutenkin kun ajattelen sitä ihmistä, niin hyh, kuvottaa. 15 vuotta sitten kun olin ala-asteella niin meillä oli taksikyyti kouluun ja kuski tuli niiden vuosien aikana tosi tutuksi. Mutta nyt on alkanut tuntumaan, että ehkä hän ei ollutkaan sellainen herttainen mies.. Muistan jo kun silloin lapsenakin jossain vaiheessa ahdisti kun piti mennä hänen viereensä etupenkille kun "muualla ei ollut tilaa". Äääh, en tiedä ehkä aivot vaan kehittelee omiaan!

Kommentit (3)

Vierailija

Ihmiselle voi syntyä valemuistoja mutta traumaattisen kokemuksen yhteydessä ihminen -etenkin lapsi- ei kestä sen kamaluutta ja sulkee sen mielestään. Kunnes se otollisella ajalla alkaa nousta pintaan, silloin olisi hyvä käsitellä sitä, kenties ammattiauttajan kanssa jos se kovasti vaivaa.

Vierailija

Voi. Mä aloin muistaa ekan synnytyksen jälkeen (synnytys muistutti fyysisesti liikaa sitä raiskausta, jonka pieni mieleni oli torjunut jo n. 15 vuotta)

Vierailija

Sama täällä. Minulla on selkeä muistikuva vastaavanlaisesta tapahtumasta, mutta en ole varma onko se totta. Silti "muistan" selkeästi mitä toinen sanoi ja teki. Hirveän ahdistavaa. Voinko muistaa tapahtumia niin selkeästi, jos ne eivät ole totta? Voiko kyseessä olla valemuisto?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat