Auton mysteerilukot

Vierailija

Paristi on käynyt niin, että olen avannut lukot avaimesta ja kääntänyt selkäni, lukot ovat napsahtaneet takaisin lukkoon. Jos käynnistän auton ja jätän avaimen virtalukkoon siksi aikaa kun puhdistelen laseja, voiko ne lukot mennä tässäkin tapauksessa itsestään lukkoon ja jättää minut nolosti auton ulkopuolelle?

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Joissakin autoissa on sellainen ominaisuus, että jos ovet avaa avaimen kaukosäätimellä klik niin mutta yhtään ovista ei sitten aukaisekaan kahvasta niin automaatti lukitsee ovet uudelleen noin minuutin kuluttua. Mikäli auto on käynnissä tai ovia avattu kahvasta niin tuota ei tapahdu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joissakin autoissa on sellainen ominaisuus, että jos ovet avaa avaimen kaukosäätimellä klik niin mutta yhtään ovista ei sitten aukaisekaan kahvasta niin automaatti lukitsee ovet uudelleen noin minuutin kuluttua. Mikäli auto on käynnissä tai ovia avattu kahvasta niin tuota ei tapahdu.

Aaa.  Kiitos!

-ap-

Vierailija

Mulla volkkarissa ovet menee lukkoon, jos ovia ei aukaista 30 sekunnin sisään. Ei pitäisi mennä lukkoon, jos on avaimet on virtalukossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä ostin ensimmäisen modernimman autoni ajettuani kolmisenkymmentä vuotta vanhoilla kunnon autoilla. Tämä uusi lukitsi yllättäen ovensa, kun olin levikkeellä vaihtamassa rengasta. Onneksi taskusta löytyi yhteensattuman kautta vara-avain. Opinpa kerrasta. :)

Vierailija

Mulla on autossa nimenomaan tuo juttu, että jos avaan lukot mutta en avaa tiettyyn aikaan yhtäkään ovea, ovet menee takaisin lukkoon. Eivät napsahtele lukkoon itsekseen, jos yksikään auton ovi on avattu tai tietenkään jos auto on käynnissä/avaimet virtalukossa tms. :) Mulla kyllä menee lukkoon, kun lähden ajamaan.

Vierailija

Kiitos vastauksista.  Taidan varoiksi pitää vara-avaimen taskussa.  Eihän se täällä kodin nurkilla mitään haittaisi, jos ne naksuisivat lukkoon mutta siellä viidenkymmenen kilometrin päässä työpaikalla.  Voisi olla hymy kaukana :)

-ap-

Vierailija

Eräällä kylänmiehellä jäi uudesta Hyundain maasturista juuri noin avaimet sisään metsästysreissulla. Löydettiin tienvarresta kävelemästä aika vittuuntuneena 10 tuntia myöhemmin. Auto vaihtui seuraavalla viikolla :P

Vierailija

Äitin entinen Yaris teki sitä että yhtäkkiä ovet lukkoon. Kerran oltiin menos kauppaan kun menin takaisin sisälle hakemaan jotain. Auto oli käynnissä ja ovet oli lukos ku tulin takas. Onneks sisko oli sisällä autos. Oli muutenki niin vittumainen auto. Saattoi yhtäkkiä mennä hälytykset päälle ihan koska vaan missä vaan ilman syytä

Vierailija

Mulla oli vanhemmassa autossa sellaista vikaa joskus, että keskuslukitus eli ihan omaa elämäänsä. Oli kai niin paljon vuosien mittaan päässyt likaa sinne ovien sisään.

Mutta uudemmassa autossa varmaan todennäköisimmin ominaisuus eikä vika.

Autonasentaja

Itse en aivan luottaisi siihen että ovet eivät mene lukkoon jos avaimet virtalukossa tai auto käynnissä ellet sitten ole varma että autosi keskuslukitus toimii. Sillä usein autojen lukkojen toiminnoissa on sähkövikaa jolloin voi käydä inhottava yllätys kun sinut on lukitu ulkopuolelle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tuo ominaisuus taitaa olla vakiona kaikissa tai ainakin suurimassa osassa  autoja,  vuosimalleista 2000-2003 alkaen.

Vierailija

Autonasentaja kirjoitti:
Itse en aivan luottaisi siihen että ovet eivät mene lukkoon jos avaimet virtalukossa tai auto käynnissä ellet sitten ole varma että autosi keskuslukitus toimii. Sillä usein autojen lukkojen toiminnoissa on sähkövikaa jolloin voi käydä inhottava yllätys kun sinut on lukitu ulkopuolelle.

Autonasentajakaverini avaa aina kuskin ikkunan, jos avain täytyy jättää virtalukkoon. Kokemukset lukituksen sekoilusta ovat opettaneet  tämän käytännön.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat