Oletko jättänyt leivän pois ruokavaliosta?

Vierailija

Mitä vaikutuksia?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Vähemmän finnejä ja ihottumaa käsissä, turvottaa vähemmän. Leipä (ja pizza yms.) on kyllä hyvää, tulee syötyä vaikka huonoista puolista tietääkin :/

Vierailija

Jätin pois viime toukokuussa ja noudatan gluteenitonta ruokavaliota. Iho-oireet (atooppinen iho, hormonifinnit), suolistovaivat ja päänahan ongelmat ovat poissa! Turvotus lähtenyt. Tää on mahtava tunne, pieni muutos mutta iso vaikutus.

Vierailija

Te, jotka jätitte ruokavaliosta leivän pois, mitä tilalle? Ettekö tosiaan syö mitään leipää, edes pientä määrää? Miten siihen tottuu?

Vierailija

En ole koskaan syönyt leipää erityisellä intohimolla, joten vaikka en ole sitä jättänyt, niin en sitä syö kuin satunnaisesti (ei koskaan ruuan kanssa). Ei mitään vaikutusta terveyteen,

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Te, jotka jätitte ruokavaliosta leivän pois, mitä tilalle? Ettekö tosiaan syö mitään leipää, edes pientä määrää? Miten siihen tottuu?

Ei aasialaisetkaan sellaista syö ja hyvin pärjäävät

Vierailija

Olen jättänyt, vaikutuksista en niinkään osaa sanoa. Iho (akne) ehkä paran vähän? Oon ollut jo niin kauan ilman, etten muista tilannetta ennen. Syy taisi olla näennäinen säästö, kun olin vielä opiskelija. Hyvät juustot ja leikkeleet olivat kalliita :D nykyään ehkä enemmän vain tottumus.
Toki silloin tällöin syön leipää jos jossain tarjotaan. En kuitenkaan itse koskaan osta.
Tilalla syön puuroa/viiliä/jugurttia/hedelmää.

Vierailija

Syöttekö silti pastaa ja riisiä?
Laihtuu varmaan nopeasti kun noi jättää. Mun ruokavaliosta 70% on oikeasti viljaa. Ei hyvä.

Vierailija

Syön nykyään harvoin leipää koska vatsa ei kestä ruista ja muutenkin leipäpakkaukset ovat liian isoja ja lähellä ei ole Lidliä mistä saisin ostettua yksittäin sitä yhtä hyvää vehnäsämpylää. En ole huomannut erityisiä vaikutuksia.

Vierailija

En, mutta kyllä pitäisi. Ruis on pahinta, sitä en voi syödä ollenkaan eli leivät mitä syön ovat valkoista, epäterveellistä mössöä. Luulen että se kauraleipäkään ei ole niin terveellistä - siis jos haluais syödä leipää mutta pysytellä gluteiinittomalla.

Kiinalaisen teorian mukaan kaura tuottaa limaa kehossa ja se ei siis ole hyvä juttu. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat