salitreenistä kysyttävää

M

Selkävikaisena mulla on fysioterapeutin ohjeet salitreeniin,käyn vielä mummo salilla että saa olla rauhassa ja mitkään sikaniskat ei naura itseään kipeiksi.
pari kaveria on näitä salihomo sikaniskoja mitkä vetäneet kaikkea mahdollista että lihakset kasvaa vaikka saunassa istumalla,no nyt oli niiden kanssa puhetta harjoituksista ja ne oli sitä mieltä ettei niillä mitkään lihakset kasva,ennemminkin häviää nekin vähät mitä on???
mun ohjeissa on että tehdään 20 toistoa kerrallaan ja sellaisilla painoilla että 15 pitää tuntua ja 20 pitää jaksaa,esim jalkaprässissä en pystynyt käyttämään kuin 70kg painoja,polveen sattuu ja selkä painaa penkkiin ja aiheuttaa pakotusta koko jalkaan ym.
ylävartalo treeni kulkee hyvin,mutta selkään ja oikeaan jalkaan käyvät harjoitukset on ihan perseestä.
saliäijien mielestä jalka prässissä pitäisi terveen treenaamattoman miehen tehdä 140kg/10 toistoa ym.
kumpi nyt sitten on parempi?
pienemmillä painoilla paljon toistoja vai isoilla painoilla vähän?
kaverikin sanoi että tekee 350kg/6 toistoa jalka päivinä.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Jos sulla on fyssarin treeniohjeet niin noudatat niitä! Selkeästi tuo sinun treenisi on erityyppistä, kestovoimaa kasvattavaa treeniä kun nuo saliäijien treenit on lihasmassan tai maksimivoiman kasvatukseen tähtääviä (eli lyhyempää sarjaa isommilla painoilla). Älä siis kuuntele niitä juttuja vaan teet niinkuin on käsketty jos et ole ihan normikuntoinen. Rikot muuten itsesi pahemmin. Ensin perusvoima kuntoon, sitten voit pikkuhiljaa katsella muuta treenitapaa.

T: vuosia salitreenannut

Vierailija

No selkävikaisena tottelet sitä fyssaria.

Yleisesti voiman tai kunnollisen lihasten kasvattamiseen isommat painot ja vähemmän toistoja. Mutta kun vammaa kuntoututetaan, on asia ihan erilainen.

Vierailija

Kuntouttavassa treenissä tuo 20 toistoa on ihan hyvä. Jopa voimaa treenaavan kannattaa välillä tehdä pidempiä sarjoja, ja joillekin lihaksille (esim. pohkeet) tuo 20 on sellainen, mitä voi käyttää perustreenissä. Toki maksimivoimatreeniin sopii sitten ihan lyhykäiset sarjat, mutta sitähän sinä et nyt ole tekemässä. Rakenna rauhassa perustukset ennen kuin laitat kattoa paikalleen.

Anna kaverien nauraa. Ei ne ymmärrä mistä puhuvat.

saatanan salipellet

En tiedä salipelleistä. Minä seison käsillä ja punnertelen siten. Joskus hypähdellen. Teen usein niin monta toistoa kunnes väsyn. Teen myös 3000 takakiertopotkua täysiä täydellä nopeudella eri kohteisiin. 

Loppulämmittelyksi hakkaan rystysillä seinää kunnes ihon pinta alkaa kulua. 

ap

Mun tekemä minkäänlainen kierrepotku olisi koominen näky ja ambulanssi pitäisi tilata valmiiksi.
mitä ihmeellistä tuossa seinän hakkaamisessa on?

Vierailija

Kyllä 8-12 toisto rajoilla on paras lihaksen kasvun kannalta. Kipu kuuluu asiaan jos haluaa kehittyä. Jos et pidä pienestä terveestä kivusta salibandy ja muut beetta homo systeemit voi sopia sulle paremmin.

Ismo

saatanan salipellet kirjoitti:
En tiedä salipelleistä. Minä seison käsillä ja punnertelen siten. Joskus hypähdellen. Teen usein niin monta toistoa kunnes väsyn. Teen myös 3000 takakiertopotkua täysiä täydellä nopeudella eri kohteisiin. 

Loppulämmittelyksi hakkaan rystysillä seinää kunnes ihon pinta alkaa kulua. 

Sulla on paras olla nopea takakierrepotku, koska jos saan sun jalasta otteen ni maasta löydät ittes nukkumassa. Seuraavana aamuna heräät sodomoituna, astetta nöyrempänä.

ap

Vierailija kirjoitti:
Kyllä 8-12 toisto rajoilla on paras lihaksen kasvun kannalta. Kipu kuuluu asiaan jos haluaa kehittyä. Jos et pidä pienestä terveestä kivusta salibandy ja muut beetta homo systeemit voi sopia sulle paremmin.

Turha puhua mistään pienestä kivusta kun paskan selän takia ollut vuosia vitunmoista hermosärkyä ja en pysty kulkemaan kyyryssä minkään mailan kanssa.

Vierailija

Joo, kaikenlaisia neuvojia aina löytyy, kun ei ole se oma selkä tai omat polvet vaarassa mennä paskaksi. Treenin tulee tuntua raskaalta, ei sairaalta.

Vierailija

M kirjoitti:
Selkävikaisena mulla on fysioterapeutin ohjeet salitreeniin,käyn vielä mummo salilla että saa olla rauhassa ja mitkään sikaniskat ei naura itseään kipeiksi.
pari kaveria on näitä salihomo sikaniskoja mitkä vetäneet kaikkea mahdollista että lihakset kasvaa vaikka saunassa istumalla,no nyt oli niiden kanssa puhetta harjoituksista ja ne oli sitä mieltä ettei niillä mitkään lihakset kasva,ennemminkin häviää nekin vähät mitä on???
mun ohjeissa on että tehdään 20 toistoa kerrallaan ja sellaisilla painoilla että 15 pitää tuntua ja 20 pitää jaksaa,esim jalkaprässissä en pystynyt käyttämään kuin 70kg painoja,polveen sattuu ja selkä painaa penkkiin ja aiheuttaa pakotusta koko jalkaan ym.
ylävartalo treeni kulkee hyvin,mutta selkään ja oikeaan jalkaan käyvät harjoitukset on ihan perseestä.
saliäijien mielestä jalka prässissä pitäisi terveen treenaamattoman miehen tehdä 140kg/10 toistoa ym.
kumpi nyt sitten on parempi?
pienemmillä painoilla paljon toistoja vai isoilla painoilla vähän?
kaverikin sanoi että tekee 350kg/6 toistoa jalka päivinä.

Hoidat sen selän kuntoon niillä fyssarin ohjeilla. Sitten kuntouduttuasi voit ruveta treenaamaan kovempaa, mutta nyt rikot itsesi vain pahemmin jos yrität lähteä liikaa repimään.

Vierailija

Ismo kirjoitti:
saatanan salipellet kirjoitti:
En tiedä salipelleistä. Minä seison käsillä ja punnertelen siten. Joskus hypähdellen. Teen usein niin monta toistoa kunnes väsyn. Teen myös 3000 takakiertopotkua täysiä täydellä nopeudella eri kohteisiin. 

Loppulämmittelyksi hakkaan rystysillä seinää kunnes ihon pinta alkaa kulua. 

Sulla on paras olla nopea takakierrepotku, koska jos saan sun jalasta otteen ni maasta löydät ittes nukkumassa. Seuraavana aamuna heräät sodomoituna, astetta nöyrempänä.

Aika nopea olen. Tunnin kestää tuo 3000 potkun harjoitus. Eli sekunti per potku.

Päihin tulee ja komeasti tippuu salipellet.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ismo kirjoitti:
saatanan salipellet kirjoitti:
En tiedä salipelleistä. Minä seison käsillä ja punnertelen siten. Joskus hypähdellen. Teen usein niin monta toistoa kunnes väsyn. Teen myös 3000 takakiertopotkua täysiä täydellä nopeudella eri kohteisiin. 

Loppulämmittelyksi hakkaan rystysillä seinää kunnes ihon pinta alkaa kulua. 

Sulla on paras olla nopea takakierrepotku, koska jos saan sun jalasta otteen ni maasta löydät ittes nukkumassa. Seuraavana aamuna heräät sodomoituna, astetta nöyrempänä.

Aika nopea olen. Tunnin kestää tuo 3000 potkun harjoitus. Eli sekunti per potku.

Päihin tulee ja komeasti tippuu salipellet.


ei siinä ole voimaa kuitenkaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ismo kirjoitti:
saatanan salipellet kirjoitti:
En tiedä salipelleistä. Minä seison käsillä ja punnertelen siten. Joskus hypähdellen. Teen usein niin monta toistoa kunnes väsyn. Teen myös 3000 takakiertopotkua täysiä täydellä nopeudella eri kohteisiin. 

Loppulämmittelyksi hakkaan rystysillä seinää kunnes ihon pinta alkaa kulua. 

Sulla on paras olla nopea takakierrepotku, koska jos saan sun jalasta otteen ni maasta löydät ittes nukkumassa. Seuraavana aamuna heräät sodomoituna, astetta nöyrempänä.

Aika nopea olen. Tunnin kestää tuo 3000 potkun harjoitus. Eli sekunti per potku.

Päihin tulee ja komeasti tippuu salipellet.


ei siinä ole voimaa kuitenkaan.

Sinussa ei ole voimaa. Jumalauta. Nyt loppuu se jankkaaminen. Minä olen salin kuningas. Vetäsen levytangon seinään ja pidätte päät kiinni. Minä määrään. Minä minä minä minä. Saatana.

Ärsyttää. Antaa olla viimeinen viesti tässä ketjussa.

Vierailija

Tuo sun treeniohjelma on varmasti kuntoutukseen hyvä, joten ilman muuta noudatat sitä. Siinä salikaverit ovat oikeassa että lihakset eivät tuolla varsinaisesti kasvata massaa. Siihen tarvittaisiin isommat painot ja vähemmän toistoja. Itse olen 40 v nainen ja esim. Jalkaprässissä teen 3 x 10 toiston sarjaa 150 kg:lla. Polvi mulla on paskana (tapaturman takia, odotan leikkausta), siksi en lisää painoja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat