Ei helkkari, oma työni on helpompaa kuin blogi!

Vierailija

Ihan piruuttani ajattelin kokeilla. Olen kirjoittanut useita postauksia viikossa. Käynyt lukemassa muiden posteja ja jättänyt puumerkkejä. Olen mainostanut blogilistoilla - sehän katoaa etusivulta alta aikayksikön.
Olen saanut yhden seuraajan ja blogia klikataan auki 15-20 kertaa päivässä, kun omat testit on poistettu. Mulla on se rasti, älä näytä omia lukukertoja, mutta se näyttää, jos klikkaa omaa blogiaan ei-kirjautuneena. Olen testannut. Tähän muutamaan hassuun lukijaan on pitänyt tehdä töitä ihan älyttömästi. Todennäköisesti noistakaan kovin moni ei edes lue, kunhan käy vilkaisemassa. Niin minä itsekin nimittäin usein teen. En laita aihetta tai linkkiä blogiini, koska en hae kaupallista tarkoitusta ja poistan tai ainakin suljen sen pian, luultavasti kyllästyn. Mutta ei todellakaan ole helpolla tuloille päässeet. Työlläni toimistolla tienaan helpommin. Vielä ne valokuvat siihen päälle ja osa jaksaa niihinkin panostaa.

Kommentit (5)

Vierailija

Miten kauan sun blogi on ollut pystyssä? Voi ottaa aika ennen kuin se ylipäätään "löydetään". Ja tokihan sen pitäis olla myös jollain tavalla kiinnostava kohderyhmän mielestä.

Isoja rahoja ei bloggaamisella monelle tule joten ihan pelkästään rahan takia bloggaaminen on harvoin kannatavaa. Vaikka rahaa jonkin verran tulisikin, "palkka" on todennäköisesti tehtyihin työtunteihin nähden surkea.

Mutta jos tykkäät blogata ihan muuten vaan, kirjoittaminen ja kuvaaminen on susta kivaa, silloin ei tietenkään pidä laskea käytetyn ajan rahallista arvoa. :) Näin useimmat bloggarit tekeekin. Jotkut nousevat suosituiksi ja saavat blogaamisestaan hiukan tienestiäkin.

Vierailija

Tämä meidän pieni internettimme on täynnä blogeja. Se on melkoisen pieni prosentti (no, ei edes prosentti) jotka saa blogilleen edes satoja lukijoita, saati tuhansia tai kymmeniä tuhansia. Eikä vielä parilla sadalla lukijalla ole niin hyvä mainoskanava, että siitä jotain tienaisi. Toki voi saada jonkun tamponipaketin ilmaiseksi kotiinsa mutta harva sähkölaskuja tamponeilla maksaa. Siihen tienaamiseen vaatii jo vähän muutakin kuin vaan jonkun blogiräpellyksen jota linkkailee palstalta toiselle.

Vierailija

Nuo 15-20 ovat botteja, ja moni seurantapalvelu näyttää että ne ovat tulleet jostain Brasiliasta, Kambodzasta, jne, ja osoitteet ovat jotain oneclick jne. klikkejä tarjoavia sivustoja jotka yrittävät saada maksavia käyttäjiä. 

Missä jaat blogiasi? Jos et jaa sitä missään, esim. sosiaalisessa mediassa, niin sinulle tulee tasan nolla lukijaa. Blogilistaa ei lasketa. Jos blogisi on ollut pystyssä viikon, niin se ei näy googletuloksissakaan kuin hyvin spesifeillä lauseilla haettaessa. Jos blogissasi on jatkuvasti 15-20 lukijaa viikossa, niin se ei tule koskaan nousemaankaan hakutuloksissa.

Uusimmat

Suosituimmat