Sterilisaation teettäneet: Kuinka kipeitä olitte toimenpiteen jälkeen?

Vierailija

Ja kuinka monta päivää? Minulla vihdosta viimein aika sterilisaatioon kolmen viikon päästä, joka tehdään ihan päiväkäyntinä gynellä. Kuinka kauan tästä kestää toipua? Vai onko heti kunnossa?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Yhden Buranan verran kipeä. Hartiapistos kiusasi pari päivää. Muuten toivuin tosi nopeasti.

Tehdäänkö nykyisin kaikki naisten sterilisaatiot samalla menetelmällä? Mulla tällä viikolla vasta gynelle aika tutkimuksiin ja siitä 2 viikkoa niin on itse toimenpide, näin luvattiin, joten hirveästi tietoa ei ole vielä..

-ap

Vierailija

En ole kyllä oikea ihminen vastaamaan, jos kyse on vain sterilisaatiosta, mutta mainitsen että laskeumaleikkauksesta toipuminen vei 6-7 viikkoa. Minulta korjattiin synnytyvauriot ja samalla tehtiin steri, olin tosi kipeä. Sairaalassa meni 3 päivää ja sen jälkeen nostelu- ja istumiskeiltoakin useita viikkoja.

Vierailija

Essuren jälkeen ei ollut yhtään mitään kipuja, ei siis yhtään mitään. Laittaminen ei tuntunut tippaakaan ja jälkeenpäin ei tuntunut mitään vaikka olin odottanut edes pientä vihlontaa ta jotakin tuntumaa.

Vierailija

Pari päivää meni niin ettei tehnyt seksiä mieli. Ja sen jälkeen piti käyttää kondomia niin kauan kunnes siemennestenäytteestä todettiin, ettei siellä ole siittiöitä. En osaa sanoa, miten naisilla todetaan, että homma onnistui? Odotellaanko vain ei-toivotun raskauden alkavan ja tehdään abortti?

M37

:)

Essure tehty, toimenpidepäivä s lomaa siksi että työ fyysisesti vaativaa, käytin päivän shoppailuun, esilääkkeenä otetut buranat ja panadol teki tehtävänsä ei kipuja. Illalla sama fiilis ku menkat alkamassa jomotusta alaselässä. Suosittelen.

Lapseton omasta tahdosta

Laparoskopia (en koe Essurea turvalliseksi) tehty syksyllä enkä ollut päivääkään kipeä. Parin päivän päästä normaalisti töissä nostelemassa kevyitä paketteja ja seuraavalla viikolla kuntosalille ja liikuntatunneille.

Vierailija

Essuren asennus on itsessään hyvin nopea toimenpide, mutta mulla SATTUI ihan tolkuttomasti. Siitä toipui oikein nopeasti, mutta n. puoli vuotta sen jälkeen alkoikin helvetti. Mulla on voimakas nikkeliallergia ja Essuren myötä (siis sehän on nikkeli-titaani-sekoite) onkin entisen keväisen koivuallergian sijasta nykyisin 4 eri lääkettä astmaan ja pahaan allergiaan. Ilman antihistaaminia en voi olla päivääkään. 

Allergian lisäksi on turvotuksia, kystia ilmestyy ja puhkeilee (jotka aiheuttavat infernaaliset kivut) jnejne. Olen menossa nyt ensi viikolla munanjohdinten (ja Essuren) poistoon, koska tuo ehkäisymenetelmä ei tosiaankaan sovi. Suosittelen lämmöllä miettimään pari kertaa uudestaan ja tulemaan meidän Essure problems -facebook-ryhmään.

./\.

Lapseton omasta tahdosta kirjoitti:
Laparoskopia (en koe Essurea turvalliseksi) tehty syksyllä enkä ollut päivääkään kipeä. Parin päivän päästä normaalisti töissä nostelemassa kevyitä paketteja ja seuraavalla viikolla kuntosalille ja liikuntatunneille.

Miksi et koe Essurea turvalliseksi ?

0.o

Mulla Essuren jälkeen vuotoa kaksi viikkoa, kohtutulehdus ja kovat kivut.
Siitä toivuttuani vuosi meni hyvin ja sitten alkoivat oireet, joiden takia nyt taistelen Essureimplanttien (ja tuubien ja mahdollisesti myös kohdun) poistosta!! Kipu on päivittäinen seuralainen ja väsymys järkyttävä. Kk-kierto muuttui täydellisen epäsäännölliseksi ja tiputtelua tulee pitkin kiertoa.

Essureimplantit aiheuttavat kaikille tulehduksen, joka saa kudokset tuubeissa kasvamaan umpeen. Toimintaperiaatekin on siis täysin järjenvastainen... En suosittele!!!

Lapseton omasta tahdosta

./\. kirjoitti:
Lapseton omasta tahdosta kirjoitti:

Miksi et koe Essurea turvalliseksi ?

O.o tuossa jo kertoikin oman kokemuksensa. Vuosi sitten kun päätin vihdoin sterin hommata, niin tutkin vaihtoehtoja ja löysin sekä jenkkiläisen että suomalaisen fb-ryhmän joissa ihmiset jakoivat kokemuksiaan. Tietysti on ihmisiä, joille ei ole ongelmia tullut, mutta ne kenelle on niin sen verran pahoista asioista on kyse että en halunnut ottaa riskiä. Laparoskopia on kuitenkin toimenpiteenä helppo eikä toipumiseenkaan mennyt pitkää aikaa, niin voin suositella sitä tai sitten munajohtimien poistoa, sitä ei vaan tehdä enää joka sairaalassa.

gf

Ei missään nimessä ainakaan Essurea kannata ottaa. Kannattaa odottaa ensin mitä FDA ja Valvira päättävät sen turvallisuudesta. Terveyttään ei kannata riskeerata ennen sitä.

Vierailija

Essure tehtiin buranan voimalla, kipu oli 2/10. Pääsin heti pois ja lähdin syömään. Iltasella katselin kotona leffoja ja sitten oonkin jo unohtanut koko jutun.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat