Kuka tekee kiljua?

Vierailija

Raikasta ja ravitsevaa, eikä koskaan lopu kesken! Herkkujen herkku!

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Teininä tuli juotua, halpaa ja pahaa. Kerran saatiin hyvää kiljua, mutten sitäkään enää joisi, kun rahat riittää parempaankin. En juo muitakaan pahoja alkoholijuomia, vaikka kännit tulee silloin tällöin riipaistua.

Vierailija

Mitä luultavammin yli puolet alkoholin kuluttajista tekee jotain omia juomia itse. Ei alkoholia ole mahdollista enää ostaa ainakaan pien ja keskituloisten.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hah joskus 8-9 luokalla yritettiin kaverin kans tehä:D Ei onnistunu muistaakseni, ihan hyvä vaan.

Itse tuli tehtyä just joskus 14-vuotiaana sängyn alla, kaverin kanssa tota puuhailtiin. Hyvä oli ensimmäistä kertaa vetää kännit sillä, loppuillasta eli joskus kympin aikaan rupesi jo olemaan vähän pahoinvoiva olo. Kuitenkin kotiin pääsi ja kaikki meni sen puolesta ok.

Toisen kerran tuli tehtyä sitten vielä samana keväänä, mutta olihan se aikamoista myrkkyä, jota juuri ja juuri sai kumottua alas. Nyt ollut jo aika pitkä tauko, mutta ei nyt hirveä ikävä ole :D

Vierailija

Timppa kirjoitti:
Nytkin tulossa 25 litraa raikasta sahtia.kuka tyhmä maksaa suomen paskalle älyttömiä alkoholiveroja.

Sahti on vielä pahempaa tai ainakin yhtä pahaa kuin kilju. Kahdesti olen sahtia maistanut ja molemmilla kerroilla lensi laatta. Selvänä eikä kännissä pysty sahtia juomaan. Huikka alas ja litra + ylös. Kiljua tehtiin joskus 80 luvulla ja sai siitä kännin vaan oli se karmeeta ainetta. Siinä oli 20 litran pöntössä ruisleipää, rypäleitä, kuivahiivaa, tavallista hiivaa, mallasuutetta, sokeria, apteekista hirvensarvi jauhetta, sitruunaa ja tietenkin vettä.

Yökkäyttää kuvailla tuota sotkua. Hyi helvetti ja sitä juotiin, yööökk. Oli se ärhäkkää ainetta siitä ei mennyt pelkästään humalaan vaan siitä meni sekaisin. Nyt on pakko lopettaa kuvailu ennen kun lentää laatta ihan muistoista. yöökk!

Vierailija

Hyi vittu yläasteelal tehtiin kiljua muurahaispesässä ja sitten perjantaina juotiin sitä kun oltiin syöty ekaks italianpataa. Siellä kiljussa kellui kans niitä muurahaisia. Kaikki laattailtiin sitä sokeripaskaa parin tunnin jälkeen ja pihamaalta löytyi vaikka kuinka monta laattakasaa spagettia ja vihreitä herneenpalasia. HYI VITTU!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat