Kuinka pukeutuisit?

Vierailija

Kuinka pukeutuisit jos heti huomisesta lähtien maahamme olisi määrätty kaikille naisille huivipakko sekä säännöt, ettei paljasta ihoa saisi näyttää ranteiden yläpuolelta kuten ei myöskään nilkkojen yläpuolelta muualta kuin kasvoissa.

Mitä tekisit tukallesi koska sitähän ei saisi näyttää laisinkaan?

Olisivatko säännöt helpotus vaiko vaikeuttamista omaan tyylisi verrattuna?

Kommentit (9)

Vierailija

Pitäisin asiaa jokseenkin vapauttavana/helpotuksena, siis ihan vain pukeutumisen osalta. Eihän se tietty laajemmin ole vapautta, jos kaikki määrätään pukeutumaan tietyllä tavalla, mutta henkilökohtaisesti pitäisin siitä. En tekisi hiuksilleni mitään erikoista, kerran ne on peitettävä. :) Pukeutuisin normivaatteisiini (en muutenkaan pukeudu kauhean paljastavasti, päinvastoin, oikeastaan ahdistaa, jos muotoni on liian selkeät) kunnes ostaisin uusia. Pitkiä hameita, pitkiä neuletakkeja, huiveja...

Vierailija

Olisiko pakko pitää nimenomaan huivia vai saisiko olla esim. villapipo? Pukeutumiseni ei juurikaan muuttuisi nykyisestä, varsinkaan näillä pakkasilla. En halua näyttää vartaloani enkä oikeastaan edes kasvojani kenellekään, joten jos kaikki muutkin pukeutuisivat johonkin kaiken peittävään kaapuun, se sopisi hyvin minullekin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitä tekisit tukallesi koska sitähän ei saisi näyttää laisinkaan?

Käyttäisin huivia.

Vierailija

Mua ahdistaisi se, että joku määrää mun pukeutumisestani. Se tekisi elämästä vaikeaa. Kesällä ei voisi käydä uimassa. Urheilusta tulisi hankalaa. Raksahommista (lemppariharrastukseni) tulisi vaarallisia.

Sinänsä en pukeudu mitenkään paljastavasti, mitta haluan aina pukeutua tilanteenmukaisesti ja haluan vapauden itse määritellä, missä tilanteissa voin olla.

Te, jotka kokisitte hijabin vapauttavana, teitähän ei nyt mikään estä käyttämästä peittäviå vaatteita ja huiveja. Miksi asiaa jotenkin parantaisi se, että olisi pakko?

Vierailija

Alkaisin välittömästi kasata vastarintaliikettä tai liittyisin sellaiseen. Päälleni varmaan vetäisin jotakin rättiä, etten herättäisi huomiota. Ja varma on, että pillua ei heruisi enää ikinä kenellekään. Ennemmin menisin vaikka hirteen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Te, jotka kokisitte hijabin vapauttavana, teitähän ei nyt mikään estä käyttämästä peittäviå vaatteita ja huiveja. Miksi asiaa jotenkin parantaisi se, että olisi pakko?

Luulen että ainakin työpaikalla tulisi ongelmia, jos menisin sinne jossain kasvot peittävässä hupussa. Ainakaan asiakaspalvelussa esimieheni ei luultavasti sallisi sellaista. Mutta jos kaikilla olisi samanlainen, se ei olisi ongelma. -4 (joka ei haluaisi näyttää kasvojaan)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin kyllä jo nyt pukea hijabin/huivin, mutta koska en ole muslimi, tuntuisi se vähän oudolta.. Vaikka tottakai kuka tahansa saa pukea huivin päähänsä, mutta silti. :) T. 2

Uusimmat

Suosituimmat