Isä ei päästä teinejä lomalle minun kanssani - mitä tehdä?

Vierailija

Meillä on vuoroviikkotinit. Ikää kohta 15 v ja 17 v. Kaikki menneet isän kanssa hyvin, ja lapset itse halunneet jatkaa vuorovikkoilua.

Nyt haluaisin joskus lasteni kanssa pidemmälle lomalle, mitä alun alkaen olemme suunnitelleet vuoroviikkoilun vaihteluväliksi. Isä sanoo, että ei sovi. Teinit itse haluavat matkalle.

Mitä tässä kohtaa pitäisi tehdä?

Sivut

Kommentit (90)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä on vuoroviikkotinit. Ikää kohta 15 v ja 17 v. Kaikki menneet isän kanssa hyvin, ja lapset itse halunneet jatkaa vuorovikkoilua.

Nyt haluaisin joskus lasteni kanssa pidemmälle lomalle, mitä alun alkaen olemme suunnitelleet vuoroviikkoilun vaihteluväliksi. Isä sanoo, että ei sovi. Teinit itse haluavat matkalle.

Tuon ikäiset lapsethan saavat jo itse päättää missä asuvat

Mieluiten kuitenkin yhteistyössää sopien exän kanssa, jotta välit säilyy

eikös lapset saisi olla pidemmän ajan lomalla kanssasi ja sitten olisivat isänsä kanssa tuon ihan saman ajan myös ?

menisi tasan ajat

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin Äiti Teresa ottaa lapset koska on parempi vanhempi eikä anna sian pilata lasten elämää!

Vierailija

Miksei muka käy? Olet muutaman viikon muksujen kanssa reissussa, niin hänkin sitten voi olla muutaman viikon putkeen?

Mikä tässä on ongelma?

Vierailija

Älkää muuta virkatko. Olen ehdottanut lomien vaihtoja, tarjonnut vaihtokaukaupassa vaikka mitä. Hänellä on omat perustelunsa, ja varmasti omasta mielestään hyvät, minun mielestäni surkeat.

Lapset saavat päättää missä asuvat, mutta haluavat vuoroviikkosysteemin. Ja lomalle kanssani.

Mitä siis pitäisi tehdä?

Ap

Vierailija

Minulla on samanikäiset lapset. Ja he osaisivat kyllä sanoa isällensä painavan sanan ihan itsekin. EI tuon ikäisiä nyt enää kohdella kuin taaperoita, jos he itse haluavat reissuun lähteä.

Vierailija

Tuon ikäisten lasten ei ole pakko noudattaa sovittuja tapaamisia.  Eli voit vaan lähteä sinne matkalle ja palauttaa lapset myöhässä jos lapset näin haluavat.

(Mä lähtisin sinne reissuun.)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eli suosittelette, että isälle ei sanota mitään. Lapsia ei vain kuulu kahteen viikkoon??

Ap

No ei. Lapset voivat ilmoittaa isälleen, että heippa, me lähdetään nyt äitin kanssa reissuun. Ei sen vaikeampaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eli suosittelette, että isälle ei sanota mitään. Lapsia ei vain kuulu kahteen viikkoon??

Ap

Tai lähdette reissuun, josta lapset itse soittavat isälle. Ja kertovat että me itse halusimme tänne. Ja vaikka samalla kertoa, että olemme sitten sinun luona seuraavat kaksi viikkoa, kun lomalta tulemme kotiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

No ei. Lapset voivat ilmoittaa isälleen, että heippa, me lähdetään nyt äitin kanssa reissuun. Ei sen vaikeampaa.

Se ON vaikeampaa... Näethän, jos isä on näin joustamaton tässä asiassa, niin arvaatte miten hän vääntää kaikissa asioissa...

Ap

Vierailija

No mitkä ne isän perustelut on, ettei voi lähteä yli viikon lomalle? Mitä vääntämistä tuon ikäisten asioissa enää muutenkaan on?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuon ikäisiä lapsia kuullaan. Lapset voivat itse sanoa isälle, että lähtevät reissuun.

Kuka kuulee? Koska isä ei kuule.

En voi siis uskoa, että lapset vain ilmoittaisivat isälleen. Kukaan ei jaksa kuunnella sitä saarnaa ja manipulointia, minkä isä aloittaa sen jälkeen.

Eli jos se on poissuljettu, että me vain lähdemme ilman lupaa, niin mitä muuta voi tehdä?

Ap

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat