Onko koira ihan höpsö vai onko normaalia käytöstä?Helppikää koiralliset!

Vierailija

Onko pentu ihan hassu kun seuraa mua joka paikkaan.Vaihdan huonetta niin se seuraa perässä..jos menen suihkuun se kiljuu oven takana niin kauan että sen päästää sinne..
huolettaa lähteä tänään kauppareissulle jos se menee ihan höpsöksi.:)
Meillä ollut lintukoira pentu joka ei ollut noin "roikkuva" kuin tuo paimenkoira..onko tyypillistä?

Kommentit (9)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti vain paimentaa. Muuten sinulle on kasvamassa eroahdistuskoira.

EROAHDISTUSKOIRA!Onko sellaisiakin?Ei tää pentu ole ollut kuin pari päivää meillä ja ei seuraa muita kuin minua..mitäs sitten tehdään,pitäskö meidät vierottaa?:D

Vierailija

Ehkä luonteestaki kyse, koirat on erilaisia. Mulla 12- vuotias sylikoira ja se seuraa mua edelleen joka paikkaan. Vessaan tulee seuraksi, ihan joka paikkaan. Jos jää esim. Vessan oven taakse, saattaa raapia tai ulista. Kuitenkin niin tottunut, että päivät osaa yksin olla kotona eikä kaipaa, mutta kotona ollessa sen pitää saada olla aina samassa tilassa mun kanssa. Voisin sanoa, että tuo koira on täynnä rakkautta ja uskollisuutta, olen sen elämän tärkein ihminen :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ehkä luonteestaki kyse, koirat on erilaisia. Mulla 12- vuotias sylikoira ja se seuraa mua edelleen joka paikkaan. Vessaan tulee seuraksi, ihan joka paikkaan. Jos jää esim. Vessan oven taakse, saattaa raapia tai ulista. Kuitenkin niin tottunut, että päivät osaa yksin olla kotona eikä kaipaa, mutta kotona ollessa sen pitää saada olla aina samassa tilassa mun kanssa. Voisin sanoa, että tuo koira on täynnä rakkautta ja uskollisuutta, olen sen elämän tärkein ihminen :)

Nii,täytyy vaan varmaan rohkeasti lähteä välillä ulos ilman sitä (kun sen tulee niin nopiasti kylmäkin) ja totutaa siihen että lähen välillä..huutakoon sitten,on sillä muu perhe täällä seurana..

Vierailija

Jos vasta pari pv niin varmaan normaalia, kaipaa vanhaa kotiaan. Soita vaikka kasvattajalle ja varmista. Isomman pennun kanssa ongelma eli anna pikkuiselle läheisyyttä ruokkimatta tuota käytöstä liikaa. Sitten isompana kun se jää kiljumaan ja puremaan ovenkarmit töihin lähtiessäsi, sua ei enää hellyytä. Mutta tosiaan, tuo pentu on vasta vauva.

Vierailija

Luonnollista että pentu pitää sua emoaan eikä halua varsinkaan nyt uudessa kodissa jäädä yksin. Pari päivää vasta takana! Ja oletan että luovutus on tehty oikeilla viikoilla eikä pentua ole erotettu emostaan liian aikaisin.
Älä siis stressaa. Tuo on ihan normaalia. Pentu ei vielä luota tarpeeksi, jännittää uutta ympäristöä, kaipaa ehkä koiraemoaan, mutta kyllä se itsevarmuus tuosta kasvaa kokemusten kautta ja emon unohduttua. Tarjotkaa pennulle rakastava, turvallinen koti, jossa se voi luottaa!

Vierailija

Lellitkö sitä enemmän kuin muut perheenjäsenet? Koira voi myös alkaa kuvitella olevansa vastuussa sinusta ja sinun se seurankipeä. Ei siis nyt kahdessa päivässä, mutta ajan kanssa. Eihän kahden päivän ajalta voi vielä tehdä johtopäätöksiä.

Vierailija

Täysin normaalia käytöstä. Eikä se johda mihinkään eroahdistukseen, kunhan et anna aina periksi jos pentu kiljuu. On oikein hyvä pennun ollessa jo pieni lähteä vaan vaikka pentu kiljuu. Pieni pentu ei jaksa kauaa, vartissa se jo rauhoittuu ja nukkuu sitten rauhassa odottaen omistajaa. Mutta jos se pentu pääsee jo puolivuotiaaksi ja sitten yrittää vasta alkaa totuttaa yksinoloon, voi paikkojen tuhoa olla edessä jos on sellaiseen taipuvainen luonne. 

Minusta tuo on ihana luonteenpiirre lemmikissä tuo läheisyydenhalu. Itselläni on 2 terrieriä, samanrotuisia, äiti ja tytär, mutta kuin yö ja päivä tuossa asiassa. Äiti on erakkoluonne, joka mielellään on omissa oloissaan jossain sängyn alla, ja tulee pois sieltä vain jos jääkaappi aukeaa tai ulko-ovi. Tytär taas seuraa minua kuin varjo, tulee vessaankin perässä. Ja aina jos istahdan vaikka sohvalle, tulee syliin ja istuu siinä. MItään eroahdistusta ei ole koskaan ollut silti, kun on 8-viikkoisesta asti tarvinnut vaan sopeutua siihen että emäntä käy töissäkin eikä ole aina kotona. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko pentu ihan hassu kun seuraa mua joka paikkaan.Vaihdan huonetta niin se seuraa perässä..jos menen suihkuun se kiljuu oven takana niin kauan että sen päästää sinne..
huolettaa lähteä tänään kauppareissulle jos se menee ihan höpsöksi.:)

Sinulla on koiranpentu. Se haluaa seuraa, ei yksinäisyyttä. Tottakai se menee ihan sekaisin, jos menet suihkuun tai lähdet kauppaan. Sen silmissä joka kerta hylkäät sen. Ihan samalla tavalla kuin pikkulapsi menee sekaisin, jos jätät sen yksin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat