Huonoimmat syyt hankkia lapsia?

Vierailija

Esim. se, ettei halua olla vanhana yksin - aivan kuin muksut olisivat tae siitä, että joku pitää huolta vanhuudessa! Vanhainkodit ovat täynnä hylättyjä mummoja ja pappoja, joita käydään katsomassa ehkä pari kertaa vuodessa...

Mitä tulee mieleen omasta lähipiiristä tai muuten vain?

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

Mun mielestä myös tuo että vanhana olisi joku huolehtimassa.

On todella itsekästä ja nykymaailmassa julmaakin olettaa, että lapsi jäisi koko loppuelämäkseen asumaan vanhempiensa lähistölle ihan vaan täyttääkseen tehtävänsä näiden vanhuudenturvana. Nykymaailmassa nuorelle ihmiselle on niin paljon mahdollisuuksia ja jos sydän vetää maailmalle, täytyy sinne voida lähteä ilman omantunnontuskia.

Vierailija

Jotenkin näistä kommenteista paistaa läpi se, että kommentoineille itsellään ei ole kovin läheiset välit omaan perheeseensä ja sukuunsa. Esim. minulla on äitiini ja kahteen elossa olevaan mummiini erittäin lämpimät välit. Tietenkin huolehdin heistä ja asun mielelläni samassa kaupungissa. 

Vierailija

Jos hankkii vauvoja siksi että on vauvakuume.Tai jos hankkii vauvan siksi että haluaa kumppaninsa kanssa itsestään pikkukopion.Jos vaan tuntuu siltä että haluaa lapsia on se typerä syy..aina pitäisi olla TODELLA hyvä syy ja suunnitelmat valmiina.

Vierailija

Toisen lapsen hankinnalle se syy, että esikoiselle saadaan sisarus. Tiedän parikin näitä "täytyy olla sisarus"-ihmisiä, jotka ovat jo esikoisen vauva-aikana olleet täysiä hermoraunioita, mutta väkisellä vääntävät vielä toisen, ja siis ovat itse sen kertoneet. Kyllä se lapsi tarvitsee enemmän tasapainoisen äidin, jolla riittää mielenkiintoa viettää aikaa lapsen kanssa, kuin pikkusisaruksen, jonka kanssa ei edes välttämättä aikuisuudessa tule toimeen.

Vierailija

Ja toisekseen lisääntyminen on niin luonnotonta että se pitäisi vallan kieltää.Lisääntyminen pitäisi olla luvanvaraista ja kauheat hakuprosessit luvalle.

Terveisin 5 b.n tytöt.

Vierailija

Kun ei halua palata töihin. Siis uusi muksu vähintään kolmen vuoden välein, nyt 5 lasta. Työporukassa tämmöinen tapaus ja hoitovapaa päättymässä loppusyksystä, on jopa lyöty vetoa siitä, kuka arvaa lähimmäksi seuraavan lasketun ajan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toisen lapsen hankinnalle se syy, että esikoiselle saadaan sisarus. Tiedän parikin näitä "täytyy olla sisarus"-ihmisiä, jotka ovat jo esikoisen vauva-aikana olleet täysiä hermoraunioita, mutta väkisellä vääntävät vielä toisen, ja siis ovat itse sen kertoneet. Kyllä se lapsi tarvitsee enemmän tasapainoisen äidin, jolla riittää mielenkiintoa viettää aikaa lapsen kanssa, kuin pikkusisaruksen, jonka kanssa ei edes välttämättä aikuisuudessa tule toimeen.

Just näin.Mielummin pitäisi saada teloittaa se ensimmäinen jos meinaa et toinen tarvittas koska selvästikkää se ei sitte ollu tarpeeks hyvä ku pitää niiku toinen hankkia!!!

Mä ainakii inhoon mun sisaruksia ja toivoisin et vanhukset ei ois ikinä niitä hankkinu!!Inhoon myös vauvoja..siis hyi yök!Rakastan vaan mun koiraa ja se riittää mulle!T.Tyttö 20 vee.

Vierailija

Parantamaan huonoa parisuhdetta. Tai koska se nyt vaan on tapana. Ettei vanhana vaan kaduttaisi. Koska kaikki muutkin. Ja mitä läheiset siitä sanoo jos ei hanki. Vanhemmat pettyy jos niistä ei tule isovanhempia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kun ei halua palata töihin. Siis uusi muksu vähintään kolmen vuoden välein, nyt 5 lasta. Työporukassa tämmöinen tapaus ja hoitovapaa päättymässä loppusyksystä, on jopa lyöty vetoa siitä, kuka arvaa lähimmäksi seuraavan lasketun ajan.

Joo ihan just näin!Mulla kans on sellanen kaveri joka tekee aina vaan uuden lapsen että ei tarttis mennä töihin!!Se varmaan sit laitta ne lapset johki sijotukseen kun pillu räjähtää ja ei voi enää saada lapsia ja sen ämmän täytyy mennä töihin!!Ihme akka!Tekee löapsia siis ihan vaan siksi et on niin laista ettei viitti käydä töissä!kaikkia pummeja sitä onkin!

Vierailija

Anopin/äidin/kaveripiirin painostus. Tai se että "niin vain kuuluu tehdä".
Biologisen kellon tikitys...vaikka se lapsensaanti olisi pian myöhäistä, ei se tarkoita että niitä pitäisi väkisin tehdä.

Vierailija

- yritetään korjata avioliitto / parisuhde

- koska on meneillään vauvabuumi: kavereillakin on

- vanhuudenturvaksi

- muiden painostuksen takia

- sisällöksi elämään, kun muuten on niin yksinäistä ja tylsää

- pakoillaan työelämää ja hommataan liuta muksuja, saadaan kaikki tuet

- koska vaistot käskee...

Vierailija

"No kun kaikilla muillakin on ja ollaan kuitenkin jo siinä iässä"

Ex-kaveri hankkiutui raskaaksi, koska kaveripiirissä muillakin oli jo lapsia ja ei omien sanojensa mukaan halunnut jäädä ulkopuoliseksi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat