Hulluin näkemäsi uni?

Vierailija

Laitoin viime yönä Johnny Deppille turkoosia luomiväriä. Johnny kysyi, kiinnostaisiko mua seurustella sen kanssa. Vastasin, että oot liian vanha mulle, ja heräsin siihen kun kun nauroin omalle vastaukselleni. Olen 55-vuotias.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Varmaan sellainen, jossa heräsin monta kertaa, tietämättä että olin edelleen unessa. Heräsin, aloin tehdä aamutoimia, kaikkea mitä yleensä teen, sitten taas havahduin hereille todeten "oho, se olikin vielä unta". Tätä tapahtui kymmeniä kertoja ja lopulta alkoi ahdistamaan, etten pääse siitä silmukasta ulos ikinä. Unessa jopa nipistin itseäni ja tein ns. todellisuustestejä varmistaakseni että nyt olen oikeasti herännyt, ja nekin meni läpi. Lopulta heräsin oikeasti siihen kun vieressäni nukkuva koira alkoi raapia ovea kun sen piti päästä pissalle.

Vierailija

Kerran näin unta että vauvani syttyi palamaan..no koitin sitten siinä unissani sammutella vauvaa lätkimällä..onneksi olin sen verran hellävarainen ollut että vauva oli vain jatkanut uniaan tyytyväisenä..

Toisen kerran nostelin miestä kalsareista ilmaan yöllä kun kuvittelin että se nukkuu vauvan päällä..iso mies kuitenkin kyseessä..:) Vauva nukkui tyytyväisenä toisella puolella..

Vierailija

Nukuttiin ullakolla, jossa on vino katto, sängyn pääty oli matalaa reunaa vasten. Näin unta, että katossa oli hämähäkkejä. Heräsin siihen, kun pyyhin kattoa puhtaaksi tyynylläni.

Vierailija

No yks mikä muistuu mieleen on se, kun minulla oli salasuhde Barack Obaman kanssa. Oltiin Valkoisessa talossa ja pelkäsin, että jäädään kiinni.

Vierailija

En tiedä teistä muista, mutta minä näen uneni yleensä useasta eri kuvakulmasta samaan aikaan. Omilla silmilläni kuten normaalissa elämässä, hieman itseni takaa kuin videopeliä pelatessa, staattisesta pisteestä tilan ylänurkasta kuin valvontakamerasta ja sitten liikkuvasta kuvakulmasta, eli kuin ohjailisin pientä, lentävää esinettä jonka kameran läpi katselisin ympärilleni. En kaikista näistä kuvakulmista aina samanaikaisesti, vaan kokoonpano vaihtelee aina vähän tilan ja tilanteen mukaan. Uneni ovat päässäni siis kuin monta eri piirtoheitinkalvoa päällekkäin, paitsi että kuvat eivät sekoitu keskenään, vaan havaitsen ne selkeästi toisistaan erillään.

Tuo on siis normaalia, mutta tässä jokin aika sitten kävikin kummasti. Siinä missä normaalisti näen saman unen samanaikaisesti useasta eri kulmasta, näinkin nyt kaksi eri unta samanaikaisesti! Uni meni näin:

Ensin oli yksi uni, jonka aikana pakenin tavanomaisesti jotain ihmeen murhaajaa lentämällä koivunlatvoissa, sillä olinhan lohikäärme. Sitten minun oli jostain syystä lennettävä mahdollisimman ylös jonnekin meren rannalla sijaitsevalle vuorelle toisten lohikäärmeiden kanssa, ja niitä toisia jäi vähitellen "pelistä pois", kunnes oli jäljellä enää minä ja yksi toinen. Pääsimme vuorella niin ylös kuin mahdollista, ja meidän oli palattava alas rannikolle ankkuroidulle laivalle. En muista tarkalleen, mistä oli kyse, mutta meidän oli jotenkin paettava jotain, tai saatava neuvoteltua niin, ettei meitä enää jahdattaisi.

Kiipesin laivan kyytiin lohikäärmekynsilläni ja menin sisälle. Siellä oli jotain tyyppejä, joiden joukossa oli oma 'pikkuveljeni', jota ei siis oikeassa elämässä ole olemassakaan, mutta joka siinä unessa oli pikkuveljeni (jo aikuinen mies). Sitten tämä uni jakautui kahdeksi.

Yhdessä unessa jatkoin lohikäärmeenä. Yritin ensin ohjata laivan avomerelle, että pääsisin pakoon sitä, mitä ikinä olinkaan pakenemassa. Laivan eteen tuli kuitenkin jonkinlainen vesitorpedosulku, ja kun yritin kääntää laivaa, sen takapuolelta tulikin toisia, vihamielisiä laivoja. Laivojen kyydistä nousi iso kasa natseja, jotka miehittivät laivan, ja minä liukenin kuvioista. Lähdin lentämään pois, takaisin vuorta kohti, eivätkä natsit onneksi voineet lähteä perääni, kun niillä ei ollut mitään lentovehkeitä.

Lensin vuoren vierelle metsän yli, niityn yli, taas metsän yli, taas niityn yli... Lensin koko yön pakoon, ja aloin olla todella väsynyt. Saavuin aamunkajossa syrjäiselle kirkolle, jossa vietettiin parhaillaan kasteseremoniaa. Lensin kirkon ovesta sisään, kahmaisin ohi lentäessäni jotain kastekeksejä syliini ja yritin karjua ihmisille, että tajuaisivat minun olevan vain nälkäinen, ei vihamielinen. Lensin kirkon takaseinän ikkunasta läpi ja yritin mutustaa kastekeksejä jatkaessani lentomatkaani. Saavuin maalaiskylään, satuin lentämään ruokakaupan takahuoneeseen ja huomasin hyllyillä valtavan kasan herkullisia ruokia. Ahdoin niitä kynsiini niin paljon kuin sain mahtumaan ja aioin lentää vielä kauemmas, mutta huomasinkin, että kirkkoväki oli lähtenyt vihaisena perääni. Ymmärsin, että näytin heidän silmissään ilkeästä ja pahalta, vaikka tosiasiassa olinkin vain onneton karkulainen. Yritin lentää toiseen suuntaan, mutta niitty nousikin edessäni pystysuoraan ylöspäin, eikä minulla ollut pakoreittiä. Ymmärsin olevani pulassa. Sitten ajattelin, että tämähän on perkele soikoon oma uneni, ei minua täällä mitkään pystysuoraan kasvavat niityt vangitse. Lensin suoraan niittyä päin, tarkoituksenani jatkaa matkaani, mutta sitten heräsin.

Samaan aikaan uneni jatkui myös laivalla, missä olin se pikkuveljeni, joka ei oikeasti ole pikkuveljeni. Natsit halusivat viedä minut laivalla jonnekin päämajaan, missä minun kohtalostani päätettäisiin. Pääsisinkö natsiyliopistoon  tutkijaksi, sillä olin lahjakas tiedemies, vai vietäisiinkö minut teloitettavaksi, sillä olin käytännön asioissa todellinen tolvana? Seisoskelin hytissä ja kuuntelin, kun natsivirkailijat ja yliopiston professorit keskustelivat, osallistuin itsekin välillä keskusteluun. Lähinnä kuitenkin vain odottelin kohtaloani.

Muita ihmisiä tuli ja meni siinä hytissä, mutta minulla ei ollut lupa lähteä sieltä minnekään. Yhdessä vaiheessa olin hytissä aivan yksin, ja minulle tuli vessahätä. En tiennyt, saanko mennä vessaan, enkä uskaltanut lähteä ulos edes kysyäkseni joltakulta, saanko mennä. Kaikki kulkivat hytin ohi, mutta kukaan ei tullut sisään, joten lopulta uskalsin hipsimään salaa käytävälle etsiäkseni jonkun. Päädyin jonkin suuren huoneen nurkan taakse, ja siellä huoneessa olikin itse A. Hitler neuvottelemassa kenraaliensa kanssa! Säikähdin, sillä tiesin hänen suuttuvan, jos näkisi minut ulkona hytistäni. Hiivin hiljaa takaisin hyttiini odottelemaan jotakuta, joka voisi antaa luvan mennä vessaan.

Ketään ei kuitenkaan tullut, enkä jaksanut enää pidätellä, vaan pissasin vahingossa housuuni. Se levisi lätäköksi jalkoihini, ja koska laiva keikkui edestakaisin, sen levisi ympäriinsä. Pissa valui ensin hytin ovesta käytävälle ja sieltä viereiseen huoneeseen, suoraan A. Hitlerin ja natsivirkailijoiden jalkoihin (he olivat tällä välin kävelleet hyttini viereiseen huoneeseen). Ajattelin heidän suuttuvan toden teolla, mutta he eivät huomanneetkaan mitään. Sitten hyttiini tuli viimein joku, nimittäin kolme yliopiston professoria. Tiesin, että he eivät suuttuisi minulle, mutta nauraisivat katketakseen, kun huomaisivat housuni. He kuitenkaan eivät huomanneet, vaan kyselivät minulta vain jotain fysiikan kysymyksiä. Vastasin kaikkeen oikein ja he lähtivät tyytyväisinä ulos, mutta samalla ovenavauksella Hitler ja natsikenraalit tulivat sisään! Pelkäsin heidän suuttuvan märistä housuistani, mutta hekään eivät huomanneet mitään. Jäin hyttiin jälleen yksin.

Pian ovi avautui raolleen ja sisään tuli pienikokoinen, silmälasipäinen mies. En tiennyt, oliko hän professori vai natsi, eli nauraisiko vai suuttuisiko hän. Hän huomasi housuni, minä pidätin hengitystäni... Ja hän sanoikin vain: "Noinko sitten pääsi käymään?" Mies esitteli itsensä ompelijaksi, ja hän kaivoi esille suuren kasan jotain saumatarroja, joilla saumat voisi liimata yhteen ompelun ajaksi. Hän sanoi, ettei hänellä ollut mukana kangasta uusiin housuihin, mutta voisimme liimata jalkani täyteen saumatarroja, niin että pikaisesti katsoen näyttäisi siltä, kuin minulla olisi päälläni housut, eikä kukaan huomaisi mitään. Hän sulki hytin oven ja kehotti minua ottamaan housuni pois, mutta samaan aikaan laivan vierelle ajoi juna. Laiva ja juna olivat aivan kyljittäin ja kulkivat eteenpäin samalla vauhdilla, joten ikkunastamme oli esteetön näkymä erään junavaunun ikkunasta sisään. Siellä oli kaksi miestä ja sanoin ompelijalle, etten voi ottaa housujani pois, koska ne miehet näkevät. Istuin alas penkille piilottaakseni vahinkoni junamatkustajilta, ja ompelija istui viereeni, etteivät ne miehet varmasti näkisi hänen lävitseen.

Ompelija kumartui lähelleni, suuteli minua poskelleni ja painoi poskensa minun poskeani vasten. Hän esitti meidän olevan rakastavaisia, etteivät junamatkaajat ihmettelisi sitä, miksi istumme niin lähekkäin. (Oikean elämän Natsi-Saksassahan homorakkaus olisi kannattanut naamioida housujenvaihdoksi eikä toisinpäin, mutta tämä nyt olikin unilogiikkaa.) Katsoin hänen olkansa yli junassa istuvia miehiä, jotka katsoivat suoraan meihin. Toinen heistä, nuori mies jolla oli todella ilmeikkäät kulmakarvat, hymyili meille. Ei ystävällisesti eikä ilkeästi, en aluksi aivan ymmärtänyt hänen hymyään. Sitten tajusin. Ne kaksi miestä siellä junassa olivat oikeita rakastavaisia, ja he olivat junan kyydissä juuri sen vuoksi. Se juna vei vähän toiseen paikkaan kuin meidän laivamme... Tuo kulmakarvamies hymyili meille, sillä hän ajatteli meidän olevan todella, todella onnekkaita ja todella, todella tyhmiä. Että me saatoimme osoittaa rakkauttamme natsien laivassa, vain seinän päässä itsestään A. Hitleristä, samaan aikaan kun he istuivat viimeisellä junamatkallaan oman rakkautensa vuoksi. Samaan aikaan lensin lohikäärmeunessani päin niittyä ja heräsin.

Vierailija

Eräässä unessani selvisi Salattujen elämien koko kevätkauden tapahtumat. Olen myös ollut osa tuota sarjaa omana itsenäni ja saanut salalapsen homon kanssa. Lisäksi olen nähnyt useasti unia, joissa minulla on ollut kiihkeä suhde erään Heikki- nimisen miehen ja erään jalkapalloilijan kanssa ilmeisesti samaan aikaan. Olen tulkinnut nuo unet niin, että unelmieni miehellä on tuon Heikin käytös ja tavat ja tuon jalkapalloilijan ulkonäkö ja ruumiinrakenne. Usein olen nähnyt myös unia Kimi Räikkösestä.

Vierailija

Olin just lopettanut alkoholin käytön kokonaan. No seuraavana yönä näin semmoista unta, että asuimme mieheni kanssa jossain hemmetin korkeassa kerrostalossa. Saavuttuamme kotiin, meidän kämppä oli täynnä sellaista ihme savua ja todella sekavia ihmisiä kämppä täynnä. Tekno musa soi lujaa ja koko tilanne oli ihan hirvittävä. Meillä oli siinä unessa myös lapsi joka sitten itki jossain huoneessa yksinään ja minä kävin hakemassa sen itkien pois.

Toi oli ehkä painajais uni mutta silti ihan todella omituinen ja sekava!

Vierailija

Eräs ihminen oli kohdellut minua huonosti ja tehnyt todella ikävän tempun. Unessa kohtasin tuon ihmisen ja sanoin hänelle: "Kunpa laihtuisit, niin sinua olisi vähemmän tässä maailmassa!"

Mielestäni tuo lausahdus oli aika nerokkaasti keksitty alitajunnalta. :D

Vierailija

No ei unessa nyt mitään ihmeellistä ollut, mutta mutta... =D

Näin siis unta mies petti, jätti ja teki kaikkea muutakin sikamaista... No, mies sitten kiersi kädet ympärille, minähän vetäsin unen pöpperössä vetäsin ukkoa dunkkuun ja haukuin siaksi.. jokainen voi vaan arvata että mies oli hieman ihmeissään.. mulla meni muutama minuutti heräillessä, kunnes tajusin että unta olin pahaa unta olin nähnyt.. siinä sitten joutui kovasti anteeksi pyytelemään... Ja ei, en ole koskaan ollut väkivaltainen, en ennen enkä tuon painajaisen jälkeen... nykyään nauretaan koko tapahtumalle =D

Vierailija

Siivosin suurta kauppakeskusta. Yhdestä roska-astiasta sojotti naisen jalat, katsoin astiaan ja siellä oli koko naisen ruumis. Otin jätesäkkiin sen ja lähdin raahaamaan hissiin. Hissistä lähdin sitä  viemään autoni takakonttiin, en halunnut että kukaan muu löytää sen. Aikomukseni oli kuljettaa poliisilaitokselle se, muistaakseni mieheni siskon poika tuli siihen sitten ja sille selitin että löysin sen roska-astiasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Laitoin viime yönä Johnny Deppille turkoosia luomiväriä. Johnny kysyi, kiinnostaisiko mua seurustella sen kanssa. Vastasin, että oot liian vanha mulle, ja heräsin siihen kun kun nauroin omalle vastaukselleni. Olen 55-vuotias.

Olet palstaillut liikaa ;)

Vierailija

Eräästä miehestä joka kiusasi joskus minua aika monesti koulussa. Joka päivä tyyliin muistutti kuinka olin pelle ja ties mitä... No tässä unessa kaikki oli ihan toisin. Se oli mitä mukavin jätkä maailmassa ja niin kultainen. Siinä unessa me oltiin jossain hemmetin sellaisella junaradalla missä ajettiin jollain helskutin mopoautolla ja meillä oli ihan mukavaa... Me oltiin siinä unessa muutenkin kamalan lähekkäin, melkein koko ajan. Se.uni oli muutenkin jotenkin semmoinen kamalan läheinen ja semmoinen todella itkuisen helpottunut olo... Mutta aamulla kun tähän heräsin niin itketti ihan hemmetisti ja koko ajan masensi mielessä miksi me tapellaan aina eikä koskaan tulla toimeen. Mikä mussa on niin huonoa että ei voida tulla toimeen....

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat