Lääketieteellinen kysymys. Mikä minua vaivaa?

Vierailija

Eteenpäin kumarruttuani tai jos teen eteenpän taivutusliikkeen, joudun oikaisemaan vartaloni nopeasti. Kumarruksesta seuraa kipua rintaliivien alareunan kohdalle oli liivejä päällä tai ei. Avaan kyllä liivit kivun tultua. Kipu tuntuu paineena kuin sydämestä muljahtaisi, painaisi tai ahdistaisi. Ei siis koske kovaa, mutta tulee mieleen, että hajoaako minussa jotain, jos en heti oikaise itseäni. En ole testannut pidempään tässä asennossa.

Painoni on normaalipainon ylärajoilla, mutta ennen olin laihempi. Voisiko johtua kertyneistä kiloista? Ovatko sisäelimeni siirtyneet? Entä jokin kauhea, kuten esim aortan synnynnäinen heikkous, joka voisi poksahtaa? Mitään ei ole tutkittu.

Tämä ei muuten haittaa elämääni, mitä nyt tahtoisin olla notkeampi ilman rajoittavaa kipua. Jooga kiinnostaisi.

Kommentit (10)

Vierailija

Mulla on sama, joku kylkiluu klonksuu ja liikkuu, saatta paukahtaa välillä pahastikin. Koskaan en ole lääkärissä käynyt, mutta vaiva on suht uusi, ja mietin, että pitääkö sen vuoksi edes käydäkkään?

Vierailija

Lisään vielä, että ei närästä ainakaan säännöllisesti. Enkä käytä mitään lääkkeitä. Ei ole myöskään luulotautia.

En ole kovin kipuherkkä, joten saatoin vähätellä kivun voimakkuutta. Kyllä se säväyttää oikaisemaan itsensä.

ap

Vierailija

niin, siis se luun pää, joka on kiinni rintalastassa. Mulla on sun kanssa ihan identtiset tuntemukset, ja luulen että kyllä sulla on sama vaiva. ei ole mitenkään kauhean harvinainenkaan.

Vierailija

Rintalastan kohdalla keskellä se kipu on, mutta vaikka kuinka tutkisin rintalastaa ja kylkiluitani, niin ne ovat mielestäni kunnossa. Ei kuulu paukettakaan niinkuin 2.lla. Kipu tuntuu rintalastan alla keskellä eli käsittääkseni noin sydämen paikalla puristuksena tai paineena. Kipu tulee jokaisella voimakkaalla  kumarruksella / kun taivun kaksinkerroin.

ap

Uusimmat

Suosituimmat