Kenelle työ on intohimo, kerro mitä teet työksesi

Vierailija

Rakastatko työtäsi? Miten löysit alasi ja mitä teet?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Täälläkin odotan vastauksia. Itsellä kaikkea muuta kuin intohimo, vastenmielistä paskaa (it-alalla). JOtenkin tuntuu muutenkin että intohimo on vähän liian suuri sana leipätyötä kuvaamaan, ellei nyt sitten jollekin nuorelle innokkaalle joka ei ole vielä ehtinyt leipääntyä... 

Vierailija

Mulle on. Olen it-alalla. Kehitän sovelluksia. Työhöni kuuluu kaikki sovelluskehityksen vaiheet, mutta pidän eniten ohjelmoinnista. 20 vuotta sitten olin ihan toisella alalla, mutta nörtteily oli silloin harrastukseni ja päätin tehdä siitä itselleni myös työn. Olen oikein tyytyväinen. Etätyö mahdollistaa sen, että voin tehdä töitä milloin haluan ja haluanhan minä melkein aina :D Uran alkuvuosina en olisi juuri muuta malttanut tehdäkään, nykyisin sentään teen muutakin kuin töitä.

Vierailija

No kyllä mä suhtaudun omaan luokanopettajan työhön aika intohimoisesti siinä mielessä että tykkään siitä älyttömästi, saan käyttää työssä monia taitojani (musiikki, kuvataide, käsityöharrastus) ja pidän itsekin opettamisen lisäksi uusien asioiden oppimisesta. Lasten ja nuorten kanssa on mukavaa työskennellä. Näen aika paljon ylimääräistä vaivaa opetukseni eteen, mutta nautin siitä kun keksin uusia kivoja tapoja opettaa jotakin asiaa tai kun ideoin ja valmistelen jonkun monialaisen opetuskokonaisuuden ja näen miten oppilaat nauttivat opiskelusta.

Vierailija

Luovan ja käytännön alan tutkinnot, jotka kulkevat käsi kädessä, toinen toistaan tukien. Suunnittelen ja toteutan. Yrittäjä viralliselta statukselta.

Vierailija

Minä löysin intohimoni viimeisen miesystäväni myötä. Hän oli nimittäin maatilalta kotoisin. Kävin hänen kanssaan tekemässä siellä kaikkea mahdollista, opettelin ajamaan traktorilla, sirkkelöimään, hoitamaan lampaita jne. Nautin joka minuutista ja koin, että tämä on juuri sitä mistä nautin, eikä edes tuntunut työltä vaan elämältä. Harmi, että miehen kanssa meni sitten kuitenkin poikki. Ehkä löydän vielä sen oman maajussin...

Vierailija

Minulle työ on intohimo, tekisin sitä vaikka ilmaiseksi. 9-vuotiaana aloitetusta harrastuksesta tuli työ vuosikymmenten kuluessa työ. Toimin valmentajana.

Ope

Minä ainakin rakastan aineenopettaja työtäni, vaikka siinä huonot puolet onkin, niin kuin jokaisessa muussakin ammatissa. Olen vain aina halunnut työskennellä lasten ja nuorten parissa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat