Kuinka moni äiti ja isä jakaa lasten sairastumisesta johtuvat poissaolot tasan, kuten pitäisi?

Vierailija

Niin? Vai onko miehen työ "nnnniiiin tärkeetä", että meidän muiden pitää tehdä sinunkin työsi ja rukata vapaa-ajan suunnitelmamme kuukaudesta ja vuodesta toiseen uusiksi koko ajan, koska olet tossukka etkä saa miestäsi kantamaan vastuuta OMISTA lapsistaan?

Sivut

Kommentit (91)

Vierailija

Naisvaltaisten alojen työnantajien kannattaisi alkaa tentata tätä. Vois äkkiä vähentyä poissaolot, kun vähän kontrolloitaisiin, että minkälaisella moraalilla varustettua porukaa tuleekaan työllistettyä.

Vierailija

Hiukan vaikeahan noita on laskea kustannuksia että menisivät just tasan mutta en usko että ne paripäivää rasittaa yhteiskuntaa yhtään sen enempää kuin miehen useamman päivän joustot omissa töissään.

Vierailija

Meillä töissä se menee 90% äidit pois ja 10% isät.

Isien työ on aina tärkeempää, ei vain pysty olemaan pois.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin? Vai onko miehen työ "nnnniiiin tärkeetä", että meidän muiden pitää tehdä sinunkin työsi ja rukata vapaa-ajan suunnitelmamme kuukaudesta ja vuodesta toiseen uusiksi koko ajan, koska olet tossukka etkä saa miestäsi kantamaan vastuuta OMISTA lapsistaan?

Kyllä me jaettiinkin tasan ennenkuin työnantajani katsoi hyväksi alentaa palkkaani ja huonontaa työnkuvaani. Nyt mielelläni jään pois töistä ja hoidan lapset jos tarvetta on. Mieheni työnantaja vaan on ansainnut parempaa kun omani.

Vierailija

Meillä minä olin kotona 90%. Miehen työ ei sinänsä ole tärkeämpää, mutta hänelle oli vaikea löytää pätevää sijaista ( mies on ope vieraskielisessä koulussa).

Vierailija

2000-luvulla kun mieheni jäi hoitamaan sairasta lasta kotiin, miehen esimies tokaisi että on naisen tehtävä hoitaa sairasta lasta. Muutenkin hieman heikkojärkinen tyyppi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä minä olin kotona 90%. Miehen työ ei sinänsä ole tärkeämpää, mutta hänelle oli vaikea löytää pätevää sijaista ( mies on ope vieraskielisessä koulussa).

Ei ole sinun työkavereidesi ongelma tuo, eikä todellakaan sinun miehesikään. Koulu vaivatkoon päätään tuolla.

Vierailija

Meillä mä, eli äiti, oon melkein aina pois jos lapset sairastaa, isä on ollut ihan jokusen päivän. Mä vaan oon sitä mieltä, että kipeä lapsi kaipaa äidin syliä. Enkä rehellisesti sanottuna välitä kakkaakaan siitä mitä mun työnantaja tai työkaverit siitä ajattelee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei ole sinun työkavereidesi ongelma tuo, eikä todellakaan sinun miehesikään. Koulu vaivatkoon päätään tuolla.

Mieheni kantoi huolta myös oppilaistaan, ja heidän opetuksestaan. Vaihtoehto käytännössä on, ettei tuntia pidetä tai lapset tekee jotain muuta. Tai tekevät "itsenäisesti jotain" ilman valvontaa. Minulle löytyi osaavia sijaisia.

Vierailija

Mikähän se taas yhen ihmisen (aloittajan) oikea ongelma on kun pitää oikein keskustelupalstalle kirjoittaa haukkuakseen? Oletko kenties itse niin tossukka tai hirveä alka kuten aloitus antaa ymmärtää, ettet saa edes omalta mieheltäsi? Kyllähän se kiukuttaa...mutta älä sinä huolehdi meidän muiden miehistä ja töistä, kyllä me pärjätään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttajia taitaa vähän omatunto kolkuttaa.

Ei kolkuta vaan ihmettelin vähän aloituksen ristiriitaisuutta. Siinä sanottiin, että työkaverit saavat sitten hoitaa poissaolijan hommat ja vaikka lykätä niitä omia lomiaan. Eli työt tulee kuitenkin tehdyiksi. Ihannetilannehan tuo sitten on, että äiti jää kotiin koska hänellä työtehtävät eivät kerry. Monissa töissä tekemättömät työt odottavat uusien kanssa, ei niitä kukaan ole poissaollessa tehnyt.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat