Virtsatietulehdus seksistä

Ketuttaa

3 virtsatietulehdus muutaman kuukauden sisään, varsinkin ilmennyt seksin jälkeen. Tulehduksia kokonaisuudessana 6 viimeisen vuoden aikana..Nyt en saanut edes lääkäriltä antibiotteja ennen kuin tuon virtsanäytteen. Tämä päivä saikulla töistä, kun niin helvetilliset kivut, aamulla vasta näytteentuonti. Mitenköhän selviän huomiseen saakka, saati töihin? Pyysin myös estolääkitystä, mutta kuulemma liian aikaista -.-

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Käy pissalla aina seksin jälkeen, huuhtelee vieraat pöpöt virtsatien suulta. Mulla oli kanssa ihan järkky kierre, kunnes yksi th tän neuvon mulle antoi. Nyt 25v ilman vti:tä:) 

Vierailija

Sinulle on varmaan jauhettu jo tätä lääkärissä, mutta muista kunnollinen hygienia _heti_ seksin jälkeen. Eli ensimmäiseksi menet pissalle ja pesulle, ne yhdessä makoilut voi hoitaa sitten näiden jälkeen.

Vierailija

Ja pesemisestä vielä että kannattaa molempien peseytyä sekä ennen, että jälkeen. Juo paljon, etenkin karpalomehua ja myös ihan suoraan sitruunamehua (tätä tein itse kun oli pahin kierre päällä).

Vierailija

Mä tappelin koko viimevuoden noita vastaan. Tappelen kyllä edelleen, ja nyt sitten viimeisimmän kohdalla terveyskeskuksen täti ehdotti että varataan aika lääkärille estolääkitystä varten.

Sitä odotellessa. Muista juoda paljon! Musta tuntuu että mulla on jatkuvasti pieni tulehdus päällä, mutta eipä sitä huomaa kun nesteitä juo jo tottumuksesta niin runsaasti.

Vierailija

Itsellä ollut ihan sama juttu! Kunnon pesu heti seksin jälkeen on nyt kyllä auttanut eikö ole ollut vähään aikaan. Itse olen viettänyt öitä vaan vessassa istuen ja kauheissa kivuissa. Kannattaa juoda paljon vettä että elimistö puhdistuu ja karpalomehu on hyvä juuri tulehduksen aikana ja sen estoksi. Kuuma kylpy tai suihku auttaa pahimpaan kipuun ja tietty särkylääkkeet. Kamalaa ettei voi saada valmiiksi kotiin antibiootteja jos tietää että se on kuitenkin taas kohta tulossa!

Vierailija

Juu, todellakin kay pissalla ja heti!! Tiedan mita helvettia se on, sitten sanovat etta juo karpalomehua niin helpottaa mutta ei se mua ainakaan auta. Kuitenkin pahimpaan hataan juo paljon sita tai ihan vetta. Mutta vastaisuudessa, aina, AINA pissalle heti seksin jalkeen! (Ja viela selvennykseksi, heti yhdynnan jalkeen, jos jatkatte sormilla tai kielella itse penetraation jalkeen niin sita ennen pissalle. ;) )

Vierailija

Mulla oli tuota samaa ongelmaa, kun aloitin seksielämän. Ja oli vain yksi kumppani. Sain kierteen kuntoon näillä:

Ennen ja jälkeen seksin käyt aina pissalla. Heti. Näin bakteereille ei ole lisääntymisalustaa eli sitä virtsaa.

Mies suorittaa alapääpesun aina ennen yhdyntää. Sinäkin peset vähintään kerran päivässä oman alapääsi.

Juo useampi lasillinen vettä yhdynnän jälkeen. Huuhtelee virtsa-allasta.

Varotte, ettei penis kosketa lähellekään anusta yhdynnän yhteydessä. Sieltä ne bakteerit yleensä tulee.

Syöt karpalokapseleita tai karpaloita tai juot sokeroimatonta ja laimentamatonta karpalo- tai puolukkamehua joka päivä.

Nämä auttoi mulle. Ja olin melkein lähellä jo joutua syömään antibiootteja etukäteen ja säännöllisesti, kun vt -infektiot olivat kroonistua.

Niin ja villahousut jalkaan pakkasella ja paksupohjaiset lämpimät kengät!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Juu, todellakin kay pissalla ja heti!! Tiedan mita helvettia se on, sitten sanovat etta juo karpalomehua niin helpottaa mutta ei se mua ainakaan auta. Kuitenkin pahimpaan hataan juo paljon sita tai ihan vetta. Mutta vastaisuudessa, aina, AINA pissalle heti seksin jalkeen! (Ja viela selvennykseksi, heti yhdynnan jalkeen, jos jatkatte sormilla tai kielella itse penetraation jalkeen niin sita ennen pissalle. ;) )

Mitä karpalomehua joit? Ne tetrassa olevat sokeroidut mehut tyyliin Oceanbreeze ei autakaan. Pitää olla sokeroimatonta 100% karpalo- tai puolukkamehua. Myydään puolen litran lasipulloissa. Ovat aika hintavia. Ja sitä pitää juoda laimentamattomana.

Ap, myös c-vitamiini auttaa. Syö sitä päivän aikana useita tabletteja, itse syön 4 kpl 500mg c- vitamiinitablettia pitkin päivää, jos tuntuu,että olisi oireita.

Oletteko olleet suojaamattomassa yhdynnässä? Teetätä kkamydiatesti. Se voi oireilla samaan tapaan kuin vt-infektio.

T.8

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko klamydia poissuljettu? Testaa sekin ;)

Tuo on muuten ihan hyvä pointti. Nimimerkillä kokemusta on, valitettavasti...

Vierailija

Niin ja jos on jo niin kovat kivut, että lääkäriin on mentävä, älä silloin syö c-vitamiinia. Se voi estää bakteerien kasvun petrimaljassa ja eivät saa virtsatestejä tehtyä. Itse syön c-vitamiineja, jos vasta vähän karhentelee mutta ei ole vielä rajuja oireita.

T.8

Vierailija

Villahousut ovat hyvä juttu näillä pakkasilla. Niin miehillä kuin naisillakin. Vaimoni käyttää vaaleanpunaisia villahousuja. Ne ovat minusta hyvin seksikkäät. Miehillä on vaarana virtsatulehduksen lisäksi eturauhastulehdus, jos se kylmettyy ja tulehtuu. Hirveät kivut ja sen jälkeen ikuinen riesa. Jopa kesällä, jos sattuu vaikka istumaan kylmälle kivelle tai puistonpenkille viileänä päivänä.

Vierailija

Lisäksi lopeta stringien ja kireiden housujen käyttö. Ei pillifarkkuja. Alushousut puuvillaa, ei keinokuituja. Jos käytät päivittäin pikkuhousunsuojia, niin lopeta se. Vaihda kuukautissuojat ja pikkuhousunsuojat sellaisiin, joissa ei ole muovia tai hajusteita (Esim Naty). Alapääpesu apteekin pesunesteillä ei saippualla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat