Miksi suojelu kelpaa silloin kun olen töissä portsarina

Vierailija

mutta ei silloin kun olen osana katupartiota? Ei ole ollut yhtään vuoroa missä nainen ei olisi tullut valittamaan ahdistelevasta miehestä. Haluaa siis, että puutun asiaan. Kuitenkaan kadulla tämä ei enää olekaan hyvä asia. En tajua tätä logiikkaa

Sivut

Kommentit (47)

Vierailija

Suojeletko kadulla naisia kaikenlaisilta ihmisiltä vai ainoastaan tietynlaisilta?

Jos kadulla tulee vastaan tilanne jossa ei-kantasuomalaista miestä lyödään, suojeletko häntäkin kadulla?

Vierailija

No mistäs penteleestä minä tiedän minkälaisia kavereita siellä kaduilla "partioi"? EI todellakaan herää luotto, että kyseisillä herroilla on pää sellaisessa kunnossa, että voi ottaa vastuulleen toisten ihmisten turvallisuuden.

Vierailija

Kun menen hammaslääkärin vastaanotolle, on jopa suotavaa, että hän katsoo suuhuni ja kertoo, mitä näkee. Kadulla vastaava olisi enemmän kuin outoa.

Vierailija

Ootko selvinpäin kun partioit kadulla? Onko teidän porukassa mukana ihmisiä, jotka ei rikostaustan vuoksi pääsisi poliisiksi tai vartijaksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Suojeletko kadulla naisia kaikenlaisilta ihmisiltä vai ainoastaan tietynlaisilta?

Jos kadulla tulee vastaan tilanne jossa ei-kantasuomalaista miestä lyödään, suojeletko häntäkin kadulla?

Puutun kaikkiin väkivaltatilanteisiin. Partiossa on helpompi puuttua, koska meitä on monta. Onneksi ei ole tarvinnut vielä. Yksin liikkuessa en varmaan menisi joukkotappeluihin väliin vaan kutsuisin poliisin

Vierailija

Järjestyksenvalvojana olet töissä ja sinulle työsi puolesta kuuluu mm. tietty voimankäyttöoikeus.

Kadulla olet tavallinen kansalainen, ilman erityisiä järjestyksenvalvontaan liittyviä oikeuksia. Sinulla on kuitenkin yleinen velvollisuus, kuten kaikilla muillakin, auttaa hätään joutunutta tai ilmoittaa poliisille kun näet rikoksen tapahtuvan.

Siinä sulle looginen selitys. Jotenkin en usko, että siltikään haluat tajuta tätä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ootko selvinpäin kun partioit kadulla? Onko teidän porukassa mukana ihmisiä, jotka ei rikostaustan vuoksi pääsisi poliisiksi tai vartijaksi?

Olen selvinpäin ja niin ovat muutkin. Kännissä olevat lähetetään kotiin. Muiden rikos- tai muistakaan taustoista en tiedä mitään. Juttelun perusteella kaikki ihan asiallisia kavereita

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Puutun kaikkiin väkivaltatilanteisiin. Partiossa on helpompi puuttua, koska meitä on monta. Onneksi ei ole tarvinnut vielä. Yksin liikkuessa en varmaan menisi joukkotappeluihin väliin vaan kutsuisin poliisin

Hyvä. :)

Mua hiukan jopa harmittaa että tämä katupartiohomma meni näin, koska mun mielestä se on tosi hyvä idea pohjimmiltaan, että kansalaiset itse pitävät järjestystä ja toisistaan huolta, jos poliisia ei ole. 

Tulee monelle varmasti turvallisempi olo kun näkee että jostain edes on mahdollista saada apua. Mutta jos ihmiset kokee katupartiot epäluotettaviksi niin eihän siitä apua ole.

Vierailija

Koska siellä se on sinun työsi, kadulla poliisiin. Jos vaikka pelastat naisen takana kävelevältä maahanmuuttajalta, saattaa nainen olla edelleen aivan yhtä ahdistunut, kun ei tiedä mitä vaadit "urotyöstä" palkkioksi. Työolosuhteissa nainen voi olettaa, että palkkasi on rahallista eikä tarvitse pelätä vain ahdistelijan taikka pahoinpitelijän vaihduntaa.

Vierailija

Monista nuo katupartiot itsessään on pelottavia. Se että monta vihaisen näköistä suomalaista miestä kulkee huput päässä ja nyrkit taskussa yrmy ilme naamalla ei ole mikään turvallisuuden tunnetta herättävä näky.

Vierailija

Suurimmassa vaarassa kadulla ovat humalaiset miehet. Pahoinpitelyiden ja ryöstöjen kohteeksi he joutuvat paljon naisia useammin. Silti katupartiot puhuvat aina naisten suojelusta.  Miksi syrjitte miehiä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä jos näette, että kantasuomalainen haukkuu naista huoraksi tai seuraa naista?

En osaa varmasti sanoa, kun tämmöistä tilannetta ei ole tullut vastaan, mutta puututaan tietysti ja yritetään rauhoitella tilannetta. Kysellään mikä mättää ja voidaan saattaa nainen kotiin/taksiasemalle jos hän niin haluaa

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Monista nuo katupartiot itsessään on pelottavia. Se että monta vihaisen näköistä suomalaista miestä kulkee huput päässä ja nyrkit taskussa yrmy ilme naamalla ei ole mikään turvallisuuden tunnetta herättävä näky.

Ei todellakaan. En haluaisi yhtäkkiä törmätä tuollaiseen joukkoon. Tuskin kukaan yksinäinen nainen tai mies. Vaihtaa mieluummin kadun toiselle puolelle

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin on kokemuksia noista "katupartioista", sillä tavalla että saanut näiltä samaisilta tyypeiltä turpaansa. Tai kun nämä ovat käyneet muuten väkivaltaisiksi ja alkaneet ahdistella sen jälkeen kun ovat "pelastaneet" sut. Ystävältäsi.

Tai kun on ollut kokemuksia näistä "katupartioista" ahdistelemassa ja pahoinpitelemässä naapurin tyttöä. Koska tämä oli somali.

Siitä syystä, sun suojelus ei kelpaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat