Mistä se johtuu että mulla on yhtäkkiä alkanut särkemään pää?

Vierailija

Siis mulla on ollut päänsärkyä ennen todella, todella harvoin. Ei oikeastaan koskaan.

Nyt mulla on alkanut viimeaikoina särkemään pää, tässä viimeisen kuukauden aikana melkein päivittäin. Se tuntuu aina päässä lähellä otsaa oikealla puolella ja kestää noin 2-10 sekuntia kerrallaan. 1-3 kertaa päivässä keskimäärin. Luin netistä että oireet voisi viitata migreeniin?

Kommentit (7)

Vierailija

Mulla on joskus samanlaista, kipu muistuttaa lähinnä lyhyitä vihlaisuja. Omalla kohdalla ajatellu että joko niskoista tai sitten olen ollut käyttämättä silmälaseja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla on joskus samanlaista, kipu muistuttaa lähinnä lyhyitä vihlaisuja. Omalla kohdalla ajatellu että joko niskoista tai sitten olen ollut käyttämättä silmälaseja.

Juu, just sellaisia lyhyitä vihlaisuja! Saattaa mullakin johtua niskoista, ne on jumissa ihan kokoajan. Outoa ettei silti oo ennen ollut mitään päänsärkyä yms, vaikka mullakin jumissa olevat niskat on kiusanneet jo vuosikaudet.

-ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
aivokasvain

Se perinteinen vastaus ja syy kaikkeen. Jos etsii googlesta syytä miksi kyynärpää on kipeä, diagnoosi on kyynärpääsyöpä.

Vierailija

Yleensä aivokasvain ei oireile ensin kipuiluna eikä varsinkaan tuollaisena yhteen kohtaan kohdistuvana pistoksena vaan voimakkaana aamulla/aamuyöllä alkavana koko pään kipuna, joka kertoo aivopaineen kasvusta. Nuo yhteen kohtaan kohdistuvat ovat yleensä lihasperäisiä eli niskahartiajumista kertovia.

Vierailija

Näkö on nyt helppo tarkastuttaa optikolla. Minulla näön huononeminen ilmenee päänsärkynä, muuten en hoksaa, kun muutos tapahtuu niin hitaasti.

Vierailija

Pakkanen, kuiva sää ja korkea ilmanpaine? Minulla ainakin vaikuttaa nämä. Joillakin toisilla särkee luita ja lihaksia ja tunnistavat siitä sään muutokset. Ei tarvitse seurata säätiedotuksia, kun tietää jo sään, joka on tulossa!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat