Ope ilmoitti, että tokaluokkalaisten on osattava sitoa itse luistimet

Karoliina

Eivät kuulemma saa apua kiinnittämiseen, ei riitä aika eikä mukana ole avustajia. Onko tämä nyt ihan ok?? Lapseni ei osaa vielä laittaa itse luistimia kiinni.

Sivut

Kommentit (121)

Vierailija

No entäpä jos opettelette? Oman lapseni koululuokalla sama ohjeistus, kun ei ole apukäsiä. Ja kuulemma kaikki jo osaavat sitoa itse.

Karoliina

Vierailija kirjoitti:
No entäpä jos opettelette? Oman lapseni koululuokalla sama ohjeistus, kun ei ole apukäsiä. Ja kuulemma kaikki jo osaavat sitoa itse.

Ei osaa vielä vaikka on opeteltu.

Vierailija

Tuo on periaate meidänkin koulussa. Mutta ei se meillä tarkoita sitä, että lapsi jätetään kentän laidalle itkemään, kun muut luistelevat. Totta kai saa sitten apua, kun on sitkeästi ensiksi itse yrittänyt ja silti ei onnistu. 

Saa apua, vaikka olisi kutosluokkalainen!

Mutta harjoitelkaa kotona. Kyllä normaali lapsi oppii varmasti. Toivomme, että asiaan paneudutaan kotona, koska meillä opettajilla menee kohtuuton aika laittaessa luistimia lasten jalkaan, kun pitäisi olla jo itse jäällä ohjaamassa ja valvomassa toimintaa. 

Vierailija

Karoliina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei osaa vielä vaikka on opeteltu.

Vaatii siis lisää opettelua.

Vierailija

No tottakai pitää osata. Hui kamala miten kädettömiä muksuista on tullu... itse käytiin kaverin kanssa esikouluikäisistä kaksin luistelemassa joten kyllä ne nauhat piti oppia laittamaan kiinni, jos halusi luistella kireillä luistimilla. Nyt vaan hopihopi opettelemaan kotona.

Vierailija

Ei tetenkään ole ok. vaan Suomalainen  järjestelmä missä heikoimmat jätetään ja heikoimmille nauretaan ja pellet hyppii ilkkumassa ja lällätämässä jos ei osaa sitoa nauhoja "kasvukäyrien" mukaan.

Karoliina

Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaaditaan eikä se ole kohtuuton vaatimus.

Entä jos lapsi ei osaa silti vielä? Pitääkö hänen kököttää penkillä kun muut luistelevat? Apua ei kuulemma tule. Lapseni ei opi kyseistä taitoa huomiseen mennessä millään.

Vierailija

Karoliina kirjoitti:
Siis vaaditaanko teidän muiden lasten kouluilla tällaista osaamista jo tokaluokkalaisilta?

Käytä järkeäsi. On aina vaadittu. Jos luokassa on yksi opettaja ja viisitoista muksua niin eipä siinä ehdi kukaan luistelemaan jos ope on se joka solmii nauhat. Ja viisitoista on vielä vähän! Monissa luokissa lapsia on enemmän.

Ehkä voit itse käydä solmimassa ne nauhat siellä liikuntatunnilla. Tai sitten hakkia lapselle tarraluistimet. Tai tutkimuksia, vammaisdiagnoosin ja sitä kautta avustajan.

Vierailija

Ei meidän luokalla ollut 1980-luvulla yhtään lasta, joka ei olisi osannut sitoa luistimia ihan itse jo ekaluokalla. Opetelkaa kotona!

Vierailija

Eikös vielä jokunen vuosi sitten koulukypsyyteen kuulunut osata sitoa kengännauhat? Eiköhän luistimetkin kuulu kenkiin? Miksi olette passanneet lapsenne kotona pilalle. Jos ennen halusi luistelemaan vapaa-ajalla, piti osata solmia luistimennauhat, vaikkei olisi ollut vielä koulussakaan, eikä koulussakaan ollut solmimista varten palveluskuntaa. Vanhemmilla oli ihan riittävästi muutakin tekemistä kuin juosta niistämässä mukuloidensa nenää ja solmimassa kengännauhoja.

Karoliina

Vierailija kirjoitti:
Karoliina kirjoitti:
Siis vaaditaanko teidän muiden lasten kouluilla tällaista osaamista jo tokaluokkalaisilta?

Käytä järkeäsi. On aina vaadittu. Jos luokassa on yksi opettaja ja viisitoista muksua niin eipä siinä ehdi kukaan luistelemaan jos ope on se joka solmii nauhat. Ja viisitoista on vielä vähän! Monissa luokissa lapsia on enemmän.

Ehkä voit itse käydä solmimassa ne nauhat siellä liikuntatunnilla. Tai sitten hakkia lapselle tarraluistimet. Tai tutkimuksia, vammaisdiagnoosin ja sitä kautta avustajan.

En valitettavasti pääse solmimaan nauhoja, koska olen töissä. Vammaisdiagnoosia en ehdi hankkia huomiseksi, ja tuskinpa sellaista edes annettaisi. Tarraluistimia en osta parin luistelukerran takia. Ehkä lapseni sitten kököttää siellä penkillä, jos opettaja ei auta. Harjoiteltu on, mutta lapsi ei saa nauhoja tarpeeksi kireälle.

Vierailija

Laiska ope. Varmaan seuraavaksi vaaditaan opettamaan kertotaulutkin kotona kun ope ei ehdi muuten opettamaan kaikille.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat