Karmeaa yskää jo kaksi viikkoa, eikö tämä ikinä lopu!

Vierailija

Kuumetta ei ole ollut, parina päivänä vain pientä lämpöä. Ihan järkky yskänpuuskia, vesi valuu silmistä ja limaa saa yökkiä vessanpönttöön. Nyt oli eilen verta hiukan ysköksissä, apua, menenkö jo lääkäriin? Onko kohtalotovereita??

Kommentit (5)

Vierailija

Nyt on kyllä sitkeitä tauteja liikenteessä. Itellä oli kurkkukipua ja pikkukuumeilua, max 38 pari viikkoa. Itse sain reseptin kodeiini pohjasta yskänlääkettä. Auttoi.

Vierailija

Hei, minä menin lääkäriin tuossa vaiheessa, kun ysköksissä alkoi olla verta ja minulla oli keuhkokuume! Kuumetta siis ei ollut oikeastaan koko aika, mutta yskä oli niin kova, että kylkiluut tulivat kipeäksi. Keuhkokuumeesta toipuminen kestikin sitten kymmenen päivän antibioottikuurista huolimatta kolmisen viikkoa.

Mene lääkäriin; jos kaikki on kunnossa hyvä, jos ei saat hoitoa ja vältyt ikäviltä jälkitaudeilta!

Vierailija

Voiko siis olla keuhkokuume, vaikka ei ole kuumetta? Soitin viime viikolla terveyskeskukseen, mutta minulle ei annettu aikaa. Sanottiin vaan, että flunssaa liikkeellä ympäri suomea, juo kuumaa ja ota parasetamolia. 

Voisiko tuo veri olla peräisin vaan jos kurkku on ärtynyt rajusta rykimisestä? -ap

Vierailija

Veri todennäköisimmin tulee juuri kurkun ärtyneeltä limakalvolta, mutta kannattaa käydä silti lääkärissä, raju yskä on yleensä merkki jostain vakavammasta, joka voi vaatia sairaalahoitoa.

Keuhkokuume voi olla kuumeeton. Soita TK:hon tänään tai huomenna uudelleen ja kerro oireiden jatkumisesta ja verestä. Ovatko yskänpuuskat pahentuneet sitten edellisen TK-soiton vai ovatko olleet samaa tasoa koko ajan. Kerro sekin kun soitat uudelleen.

Uusimmat

Suosituimmat