Lähtisitkö matkalle rv 34 yksin esikoisen kanssa?

Vierailija

Tukea päätöksentekoon ja ajatuksia kaivataan. Olen raskaana viikolla 33. Harkitsen lähteäkö ensi viikolla kahdestaan esikoisen (3 v) kanssa mummolaan. Raskausviikkoja siis tuolloin 34+. Kyseessä n. 4 tunnin junamatka. Esikoisen kanssa meni aikanaan yli lasketun ajan ja tässäkin raskaudessa oli vielä 1,5 vko sitten paikat tiukasti kiinni ultraäänelläkin katsottuna. Eka synnytys oli pitkä kuin nälkävuosi, eli mitään syöksyjä ei odotettavissa. Selkä nyt välillä kiusaa kun lantio löystyy mutta muuten mitään erityistä raskausvaivaa ei ole. Menisin toiseen suuntaan yksin ja paluumatkalla olisi toinen aikuinen mukana? Kannattaisiko lähteä vai jäädä kotiin kökkäämään. Seuraavan kerran sitä varmaan pääsisi joskus kesällä vasta vauvan kanssa... Perilläolo ei sinänsä niin huoleta kuin tuo matka. Hyvä keskussairaala kaupungissa 200 m päässä mummolasta, jos siellä nyt jotai sattuisi..

Kommentit (6)

Vierailija

Mmm. Enpä tiedä, luultavasti en mutya mulla oli kyllä paljon supistuksia jo tossa vaiheessa. Synnytys kesti 50 min :/ Voi oikeasti mennä nopeastikin kun alkaa tapahtumaan! Päästiin sentään viikolle 37+2. Mutta jos raskaus on hyvin mennyt ja koet jaksavasi niin ei kai siinä mitään? Liitoskipujen takia en itse ois pystynyt istumaan noin pitkään.

Vierailija

Junassa pääsee onneksi jaloittelemaan, autolla en enää jaksaisi matkustaa selän takia. Ja kun pitää sekä minun että 3 v ravata pissalla koko ajan :)
Alkaa tuntua että lähdetään reissuun, jos ei mitään yllättävää ilmene. Edellisen loppuraskauden olin liikaakin vaan kotona, mikä sai loppuajan tuntumaan tarpeettoman pitkältä etenkin kun meni vielä yli lasketun ajan.

Vierailija

Lähtisin, jos olo olisi hyvä. Junasta pääsee tarvittaessa helposti pois, toisin kuin vaikka laivasta tai lentokoneesta. Tarkistisin toki varmuuden vuoksi, mikä on mummolan lähin synnytyssairaala.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lähtisin, jos olo olisi hyvä. Junasta pääsee tarvittaessa helposti pois, toisin kuin vaikka laivasta tai lentokoneesta. Tarkistisin toki varmuuden vuoksi, mikä on mummolan lähin synnytyssairaala.

Lähin keskussairaala on n. 500 m päässä. Siellä olisi ihan hyvä synnyttääkkin jos niin kävisi. Lähinnä tuo Menomatka jännittää mutta eiköhän sekin suju :)
T. Ap

Uusimmat

Suosituimmat