Söin kuukauden vanhan kananmunan, oksensin yöllä

Vierailija

Poika lähti kahden viikon reissuun ja toi jääkaappinsa sisällön minulle.

Tein illalla purilaisen, johon paistoin kananmunan. Mitään erityistä en huomannut maussa, mutta toisaalta purilaisessa oli hampurilaiskastiketta, ketsuppia, suolakurkkua ja sipulia munan makua peittämässä.

Kahdelta heräsin järkyttävään vatsakipuun, siis niin järkyttävään, että olin jo ambulanssia tilaamassa. Sitten oksensin rajusti muutaman kerrran parin tunnin sisään ja nyt on parempi olo kyllä.

Olikohan tämä siitä kananmunasta (päiväys 15.12) vai joku ärhäkkä vatsavirus? Onko kokemusta... ja tiedän, että olin ylityhmä, kun en katsonut päiväystä. Ei tarvitse sitä minulle sanoa!

Kommentit (15)

Vierailija

En usko että kananmunasta johtuu. Kyllä sen haistaa jos on pilalla, tulee tosi kamala, voimakas mätä haju. Itse olen syönyt pari kuukautta "vanhoja" munia, eikä tullut mitään.

Vierailija

Joo, en tosiaan haistanut mitään rikkoessa munan pannulle. Että kai sitten virus... ja samapa tuo sinänsä näin jälkikäteen oli mikä oli.  

En tietysti nyt yhtään tiedä, että ovatko munat pojalla olleet koko ajan jääkaapissa. No, en nyt häntä lähde syyttelemään ja chattailemaan maailman ääriin. Oma moka joka tapauksessa!

Älyttömän raju kipu tosiaan, ihan toisenlainen kuin mitä yleensä vatsataudissa minulla on ollut. Onko tällaista ollut täällä Helsingin suunnalla liikkeellä?

Vierailija

Harmittaa niin vietävästi, kun töissä olisi ollut tosi tärkeä juttu juuri tänään. Vaikka olo on parempi, niin ilmoitin olevani tulematta tänään heti aamusta. 

Vierailija

Mahatauti johtuu muusta kuin kananmunasta, mulla on nytkin jääkaapissa keäkuussa vanhentuneita munia,

rikon ne ensin kuppiin ja varmistan laadaun :)

PS. kananmuna on maailman paras pakkaus

Vierailija

Jos noista pitäisi jotain syyliseksi veikata, niin lihaa tai kastiketta. Kananmuna tosiaan joko säilyy kauan tai sitten menee pilalle, jolloin sen kyllä huomaa.

Vierailija

En ymmärrä, miksi pojalta pitäisi kysellä tai "syytellä", onko munia pidetty jääkaapissa. Meillä on aina huoneenlämmössä, koskaan ei ole huonoksi menneet.

Vierailija

Ei ollut kananmunan syy, sillä kukaan normaaliaistein varustettu ihminen ei taatusti pilaantunutta kananmunaa tietämättään syö! Ja munat säilyvät kyllä kuukausia huonelämmössäkin.
Tarkistitko kaikkein kastikkeiden ym. päiväykset yhtä huolellisesti?

Joopajoo1

Olisko ollut joku sappikohtaus tms. Joskus itsekin olen herännyt järkyttävään vatsakipuun kun olen syönyt jotain epäterveellistä iltapalaksi.

Vierailija

No ehkä ei liity ap:n vatsavaivoihin mitenkään, mutta minulle tulee nykyisin hirveät vatsakivut sekä keitetystä että paistetusta kananmunasta. Ennen ei ollut koskaan mitään ongelmia. Enkä tiedä miksi nyt on, mutta joka kerta on pakko ottaa jotain buranaa. Jos kananmunaa on ruoassa, esim. makaronilaatikossa, en ole huomannut mitään.

Uusimmat

Suosituimmat