Tapailemani miehen mielestä minä voi luonnollisesti siirtyä syrjään, kun hän löytää oikean vierelleen!

Taasko narsistin uhri?

Hieman taustaa. Tapasin tässä loppuvuodesta Tinderistä aluksi mielenkiintoiselta vaikuttavan tyypin. Olemme hyvinkinkin tiiviisti tapailleet ja olen viettänyt öitä hänen luonaan. Olimme Uutena vuotena Tallinassa yhdessä. Aluksi mies näytti olevan hyvinkin kiinnostunut, mutta ilmeisesti ei sitten niinkään. Kuitenkin on mielessään päättänyt, että minä olisin ollut hänelle joku ajanviete, kunnes jotain merkittävää eteen tulee.

Olen tässä ihan rauhassa katsellut miehen touhuja ja ajattelut, että josku hänelle syntyisi jotain oikeita tunteita, tai edes jonkinlaista Kiintymystä. Meille on ollut hauskaa ja hänen kanssaan on ihan hyvä olla.

Eilen sitten tuli minunkin mittani täyteen, ja olen hyvin joustava. Meidän piti tavata sunnuntaina iltapäivällä. Mies perui yllättäen, kun on tavannut jonkun random-tyypin sujetusta nettiryhmästä. Ja hänen piti auttaa tätä naista. Olin aluksi, että ok. Sitten alkoi joku järjen häiven minunkin päässä soida, että ei minua aina voi näin kohdalla. Laition miehelle viestin, että olen tällaista käytöstä ennenkin miesten osalta saanut kokea, että laitetaan syrjään, jos jotain tärkeämäpää tulee. Mieheltä tuli siihen aika nopeasti viesti, että joo luonnollisesti sinä (tarkoitti siis minua) sitten siirryt syrjään, kun hän löydää rinnalleen ihmisen. Ei nyt vähään aikaan kuitenkaan. Silloin räjähti. Mä laitoin sille miehelle viestin, että nyt tämä pelleily on loppu. Laitoin suorat sanat, että mielestäni mies on itsekäs ja julma ja jopa narstisti tai psykopaatti.

Miehen mielestä nämä negatiiviset tunteet johtuivat vaan siitä, että minulle tulee tällaisia lapsellisia negatiivisia ajatuksia hänestä, koska en voi koskaan häntä saada. Hänen mielestään MINÄ olen sairas, ja minun pitää mennä lääkärille hoitoon. Ja että hän heti näki, että minussa on jotain vikaa. Ei siis minun kritiikkiä ota kuuleviin korviinsa.

Voi kertoa enemmän tämän jäppisen taustoista. Hän on monia vuosia ollut poissa työelämästä. Hakeutumassa nyt työkyvyttömyyseläkkeelle. Lääkärinlausunnoista olen nähnyt, että kyseisellä henkilöllä on mm. diagnosoitu erityyppisiä persoonallisuushäiriöitä yms. Tyyyppi meditoi ja on mielestään ns. luonnonlapsi, indigolapsi. Oikein suorastaan jumalasta seuraava. Hän kuulemma aikoo rukoilla puolestan. Hah. Päivät pitkät maalailee ja tekee mitä lystää, on luonnut itselleen oikein paratiisin. On oikein itseohjautuva.

Mitä mieltä te olette tällaisesta miehetä? Jäi paha maku suuhun. Varsinkin kun tämä mies sai lopulta kaikki näyttämään siltä, että loppupeleissä minussa olis se kaikki vika. Sen verran ymmärrän, että mies on sairas ja yrittää manipuloida itseänsä. Persoonallisuushäiriökin on vain hänen äitinsä vika, lapsuuden tunnelukkoja. Äitinsä on siis kanssa jonkintyypin narsku, eivät tule ymmärrettävästi toimeen toistensa kanssa.

Itse näen olevani hyvinkin tasapainoinen ja kiltti ihminen. Ainostaan mitä tässä osaltani on virhe tapahtunut, on se että annoin tällaisen "yli-ihmisen" itsäni huijata. Kuinkakohan pitkään olisin ollut varaleluna hänelle. En ole kysynyt, oliko tarkoituksena pitää leluna viikkoja vai peräti vuosia.

Ajattelin linkata tälle jumalolennolle tämän viestiketjun, jotta hän saa vähän perspektiiviä tähän suhdeasiaan, koska minun sanahan ei päde, koska olen kääntänyt ajatukseni negatiivisesti häneen, kun en tätä suuruuutta ikinä itselle tule saamaan. Olisin tietenkin jonkin aikaa voinut hänen loistossaan voinut paistatella.

Kiitän, jos saan teidän näkemyksiä tällaisesta asiasta. Minulla on myös nuoruudessani ollut narsistipuoliso, joten jotain tuttua taas näen tässä kuviossa. Ne valitsevat itselleen kilttejä ihmisiä.

Sivut

Kommentit (48)

Vierailija

En olisi viitsinyt edes näppistäni kuluttaa noinkin pitkän tekstin tuottamiseksi mokoman äijänkuvatuksen vuoksi.

Vierailija

No hyvä että selvisi tuossa vaiheessa. Minulle mies kertoi vasta vuosien avoliiton ja kihloissa olon jälkeen, että odottelee vaan milloin se oikea sattuu kohdalle, jonka kanssa voisi sitten mennä naimisiin ja tehdä lapset ja elää loppu elämän yhdessä.

Vierailija

Vaikea kuvitella että kenenkään miehen miestä Tinderistä voisi löytää parisuhdemateriaalia olevan naisen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En olisi viitsinyt edes näppistäni kuluttaa noinkin pitkän tekstin tuottamiseksi mokoman äijänkuvatuksen vuoksi.

Niin, mulle tuli odella paha mieli. Haluan vain jotain vahvistusta sille, että olen tehnyt oikein. Jotenkin tuntuu pahalta, vaikka sisimmässäni tiedä, että hyvä kun sain sen poikki näin aikaisessa vaiheessa. Kirjoitan itseni takia, että saan tämän pahan mielen ulos.

Vierailija

Tuollaisten miesten suhteen on ihan sama, vaikka linkkaisit hänelle sata keskustelua, hän on omasta mielestään silti oikeassa. Kiertoon vaan tuollainen... Vaikka se tuntuisikin aluksi vaikealta, kiintyyhän ihmisiin aina tapaillessa. Itsekin olen ollut aiemmin narsistin kanssa, joten ymmärrän sinua... Olen myös hyvin kiltti ja empaattinen ihminen, joten meidänlaisiahan ne sitten kiduttaa.

Vierailija

Anteeksi kirjoitusvirheet. Kirjoitin tekstin nopeasti yhteen putkeen ja hieman tunnekuohuissa. (Lisäksi minulla on lievä lukihäiriö, joten älkää puuttuko kirjoitusasuun, vaan sisältöön.)

Vierailija

Selväähän on, että jos sinä kaipaat vakavaa pysyvää parisuhdetta, ja mies on suoraan sanonut että olet vain väliaikaista ajanvietettä hänelle, niin suhde on pakko lopettaa. 

Mun exä oli vähän samanlainen, ainoa vaan että nuo piirteet paljastui vasta useamman vuoden seurustelun jälkeen. Silloin jätti kun löysi sen "oikean ihmisen". Ja vasta yksin jäätyäni tajusin koko kuvion sairauden, sen miten mies manipuloi minut uskomaan että minulla on ongelmia, kun oikeasti ne ongelmat aiheutti mies.

Vierailija

Onnittelut sinulle siitä, että pääsit mokomasta eroon. Oli sinulla kyllä oikein hyvä syy niihin negatiivisiin tunteisiin

Vierailija

Mä en jaksa näitä narsistin uhreja... ne ovat juuri niin uuvuttavia uhriutumiskiihkossaan kuin tuo pitkä aloitusjaaritus.

Mutta sädekehä sulle, uhri, ota koppi!

Vierailija

Olen suunnattoman hämmästynyt, että miksi olit noinkin kauan miehen kanssa, jolla ei ole sinua kohtaan tunteita. Ja tässä vaiheessa vielä kyselet, että teitkö oikein.

Jos mies kuitenkin oli siinä ymmärryksessä, että itse olet tosimielellä parisuhdetta hakemassa.

Onhan näitä panokavereita ihmisillä. Tällöin pyritään asia keskustelemaankin valmiiksi, että pannaan niin kauan kuin pannaan, kun jompi kumpi löytää sen johon rakastuu, silloin panosuhde loppuu. Miehelle sinä olit tällainen, mutta sinä ilmeisesti toivoit suhteelta muuta.

Jos mies ei ollut tehnyt etukäteen asiaa selväksi sinulle, hän tietysti teki väärin. Jos taas hän oli asiasta sinulle jo puhunut, ja sinä silti roikuit miehen kanssa odotelleen jotain muuta, teit itse väärin, ainakin itseäsi kohtaan.

Vierailija

No aika selviöhän se on, mitä mieltä tuollaisesta "miehestä" normaali-ihminen on.

Ihmetyttävä seikka on se, että ryhdyit tuollaista tapailemaan ja että sun mielestä sen kanssa oli jopa "hyvä olla".

luutarhuri
Seuraa 
Liittynyt21.12.2015

Aika ilmetty narsisti viestisi perusteella. Suosittele hoitoon hakeutumista ja pistä välit kerrasta poikki. Usein narsistiseen persoonallisuushäiriöön taipuvaisilla on tapana käyttää emotionaalisesti hyväksi – älä epäile itseäsi syytösten toimesta, joidenka tarkoituksena on vain manipuloida.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat