Uskaltaako Nordean tunnuslukusovelluksen ottaa käyttöön?

Vierailija

Mietin vaan, että kuinka turvallinen on kun puhelimelle ja tabletille lataa jotain sovelluksia, niin sehän aina pyytää lupaa käyttää laitteen tiedostoja, eli jos mulla on tunnuslukusovellus niin kuinkahan helposti ulkopuoliset saa ne tiedot itsellensä?

Kommentit (5)

Vierailija

Kyllä nuo kotimaisten pankkien appsit on tehty tietoturvallisiksi, eli uskaltaa käyttää. Ja ainakin mun pankissa täytyy sen sovelluksen tunnusluvun lisäksi tietää henkilökohtainen asiakasnumero jota ei ole tallennettu tunnuslukusovellukseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuo kotimaisten pankkien appsit on tehty tietoturvallisiksi, eli uskaltaa käyttää. Ja ainakin mun pankissa täytyy sen sovelluksen tunnusluvun lisäksi tietää henkilökohtainen asiakasnumero jota ei ole tallennettu tunnuslukusovellukseen.

Hakkerit pystyy seuraamaan sun jokaista näppäilyä älylaitteella. Itse en aio koskaan ottaa käyttöön tunnuslukusovellusta, koska se on kuin antaisi rahansa tarjottimella varkaille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hakkerit pystyy seuraamaan sun jokaista näppäilyä älylaitteella. Itse en aio koskaan ottaa käyttöön tunnuslukusovellusta, koska se on kuin antaisi rahansa tarjottimella varkaille.

Nyt on kyllä näin it-alan ammattilaisen näkökulmasta melkoista liioittelua. Ainahan kaikki on teoreettisesti mahdollista, mutta käytännössä ihan äärimmäisen epätodennäköistä. Lisäksi pankilla on korvausvastuu, jos nyt oikeasti kävisi niin että menettäisi rahojaan tunnuslukusovelluksen tietoturvapuutteiden takia. 

Minä ja tietoturvakonsulttina toimiva mieheni kyllä käyttelemme Nordean tunnuslukusovellusta hyvillä mielin.

Vierailija

Onko kukaan vielä menettänyt rahojaan kyseisen sovelluksen kautta? Arveluttaa kyllä tosi paljon sen asentaminen. Jos puhelin vaikka katoaa, voiko joku käyttää tiliäni sen kautta? Ärsyttävää kun Nordea tyrkyttää sovellustaan, joka on sitten kai pakko asentaa, jos aikoo käyttää tiliä. Ensi vuonna paperinen tunnusluku katoaa kokonaan. Muutenkin ärsyttää Nordea veroparatiiseineen. Pitäisikö vaihtaa pankkia? Mutta onko millään pankilla kohta enää paperisia tunnuslukija?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat