Rintasyöpä nuorena-kokemuksia?

Vierailija

Siskollani todettiin iso syöpäkasvain rinnassa, muusta ei ole vielä tietoa.
Sisko on vasta 41-vuotias. Onko kellään mitään positiivista kokemusta?

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Minäkin oletin nuorella noin 20-vuotiasta. Ja alapeukun ykköselle annoin vain siksi, että ei tuollaista ikään perustuvaa taudin ärhäkkyyttä voi nelikymppisen syövästä tehdä noin vain, ilman tutkimuksia.

Vierailija

Kiitos.

No suht nuori kumminkin. Joka tapauksessa, vielä ei tiedetä muuta kuin että kasvain on todella suuri ja sisko on aivan peloissaan, että on varmasti levinnyt kun on niin suuri.

ap

Vierailija

Hitsit mulla on kahdeltatoista lääkäri kun toista daisaria kipuaa, koko viikonlopun oli kipeä. Olen yrittänyt kopeloida itse, että onko siellä jotain möykkyä ym. Mulla on äidin puolelta,mummo ja täti  sairastaneet rintasyövän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minäkin oletin nuorella noin 20-vuotiasta. Ja alapeukun ykköselle annoin vain siksi, että ei tuollaista ikään perustuvaa taudin ärhäkkyyttä voi nelikymppisen syövästä tehdä noin vain, ilman tutkimuksia.

Puhuinkin todennäköisyydestä, huoh. Jos 20-vuotiaalla on rintasyöpä, se on todennäkösiesti kehittynyt nopeasti ja myös etenee niin. 40-vuotiaan syöpä taas on useammin hidaskasvuisempaa tyyppiä.

Eikä se kokokaan aina kerro vakavuudesta. Toki riippuu siitä onko se ilmaantunut suht yllättäen vaan onko vain kyse siitä että rintoja ei ole tutkittu tyliin ikinä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Puhuinkin todennäköisyydestä, huoh. Jos 20-vuotiaalla on rintasyöpä, se on todennäkösiesti kehittynyt nopeasti ja myös etenee niin. 40-vuotiaan syöpä taas on useammin hidaskasvuisempaa tyyppiä.

Eikä se kokokaan aina kerro vakavuudesta. Toki riippuu siitä onko se ilmaantunut suht yllättäen vaan onko vain kyse siitä että rintoja ei ole tutkittu tyliin ikinä.

No eipä niitä rintoja ole tutkittu tyyliin ikinä :´(. Huoli on ihan kauhea kun kasvain on niin suuri....

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kasvain rinnassa, poistettiin ja ei ollut syöpä.. Eli odottakaa nyt että tutkitaan kunnolla..

On pahanlaatuinen iso syöpäkasvain

ap

Vierailija

Minulla todettiin aggressiivinen rintasyöpä kun olin just täyttänyt 40. Tehtiin rinnan osapoisto, ja toisessa leikkauksessa kainalon imusolmukkeiden poisto. Sain raskaimmat hoidot, mutta toivuin, ja nyt olen terve.

Vierailija

Tädilläni todettiin rintasyöpä 40-50-vuotiaana ja toipui täysin. Rinta poistettiin ja sytoja sai, myöhemmin terveen paperit. On nyt 60v, joitain vuosia sitten oli väärä hälytys munasarjasyövästä mutta muuten täysin terve.

Ja kuten todettu, jo 40-vuotiaasta eteenpäin on paremmat mahdollisuudet toipua syövästä täysin kuin jos sairastuisi parikymppisenä. Syöpä on todennäköisesti kehittynyt hitaasti ja myös leviää hitaasti, siten helposti hoidettavissa kokonaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat