Viha itteänsä kohtaan kun nyt pitäisi laihduttaa

Vierailija

Olen antanut kilojen olla tervetulleita ja nyt on tämä tilanne et pitäisi pudottaa painoa. Muita jotka pudottaa painoa?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Onhan meitä. Pakko selata palstaa että saisi ajatukset pois ruuasta. Muutomassa päivässä onneksi helpottaa.

Vierailija

Kyllä. Mutta miksi vihaat itseäsi? Älä nyt, hyvä ihminen! Ei siihen ole syytä, meistä kukaan ei ole aina ja kaikissa asioissa niin täydellisen rationaalinen :p  Hyväksy tosiasiat ja muuta niitä, jos pidät sitä tarpeellisena - ei ole mitään syytä suhtautua ylipainoonkaan noin tunteella että menet itseinhon puolelle. Tsemppiä sinulle, olet tehnyt oivan päätöksen mikäli ylipainosi on todellista eikä kyse ole muodikkaan alipainon tavoittelusta! Terv. Laihdduttava läski

Vierailija

Voi miten on tuttu tunne vihata itseään. Katse peiliin ja yrittää hymyillä ja pian haluaisi vain heittää pois koko peili. Olen miettinyt tätä itsensä vihaamista ja ajatellut sen johtuvan aiemmasta elämästä. Kun vähän aikaa oon miettiny näitä asioita, mistä itsetuntoni on rakentunut niin se on välinpitämättömyys. Jos olen saanut osakseni välinpitämättömyyttä niin miksi ihmeessä kostaisin sen itselleni olemalla itseäni kohtaan välinpitämätön ja vihaamalla itseäni? Minähän olen itseni paras ystävä ja lähin ja rakkain.
Sun on turha vihata itseäsi, sillä siinä kärsit vain sinä. Käännä se vihasi itserakkaudeksi ja aina kun toteutat tätä painonpudotusta niin tee se sun itsesi vuoksi, älä muiden vuoksi.

Vierailija

Relax. Mä olin jo täysin toivoton, kunnes joku vain naksahti päässä palikka paikoilleen. Nyt takana liki 30 pudotettua kiloa, ja jopa liikuntaa lisäksi.

Piti kyllä manipuloida ja "Itsesuggestoida" tovi, ennen kuin alkoi sujua. Kokeile ensín laihtua kilo tai pari, niin jo se kannustaa eteenpäin. En minäkään heti masentuneena odottanutkaan, että onnistun.

Tee aluksi pieniä muutoksia, äläkä vaan luule, että sormia napsauttamalla menee. Tuskaileminen ja itseinho johtaa vaan jääkaapille tai suklaapuotiin.

Vierailija

En todella tiedä mistä itseinho tulee. Inhoan katsoa peilistä itseä, en löydä vaatteita päälleni.
Itkettää kun olen päästänyt itseni tällaiseksi. 20kg ylipainoa. Sain jo osan pois mutta tulivat takaisin :(
Terveydellisten syiden vuoksi olen herännyt taas siihen että painoa pitää pudottaa.
Tekosyitä riittää miksi en liiku ja kun se liikunta auttaisi pääkoppaankin.
Tuntuu että nyt ei ole mitään kun jätän namit pois. Mitä tilalle? Miksi yleensä olen syönyt nameja?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Relax. Mä olin jo täysin toivoton, kunnes joku vain naksahti päässä palikka paikoilleen. Nyt takana liki 30 pudotettua kiloa, ja jopa liikuntaa lisäksi.

Piti kyllä manipuloida ja "Itsesuggestoida" tovi, ennen kuin alkoi sujua. Kokeile ensín laihtua kilo tai pari, niin jo se kannustaa eteenpäin. En minäkään heti masentuneena odottanutkaan, että onnistun.

Tee aluksi pieniä muutoksia, äläkä vaan luule, että sormia napsauttamalla menee. Tuskaileminen ja itseinho johtaa vaan jääkaapille tai suklaapuotiin.

Huikeaa!
Miten teit sen? Korvasitko makean jollain? Miten teit töitä pääkopan kanssa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En todella tiedä mistä itseinho tulee. Inhoan katsoa peilistä itseä, en löydä vaatteita päälleni.
Itkettää kun olen päästänyt itseni tällaiseksi. 20kg ylipainoa. Sain jo osan pois mutta tulivat takaisin :(
Terveydellisten syiden vuoksi olen herännyt taas siihen että painoa pitää pudottaa.
Tekosyitä riittää miksi en liiku ja kun se liikunta auttaisi pääkoppaankin.
Tuntuu että nyt ei ole mitään kun jätän namit pois. Mitä tilalle? Miksi yleensä olen syönyt nameja?

Olet yhteiskunnan painostuksen johdosta ajautunut itseinhoon, eli yhteiskunta on vastuussa mielenterveytesi järkkymisestä. Älä siis syytä itseäsi, vaan sairasta, ulkonäkökeskeistä yhteiskuntaa.

Laihduttaminen on varmin tapa lihomiseen. Sen osoittaa jokainen tutkimus. Paras tapa on se, että keskityt kuuntelemaan kehoasi, pyrit irti leptiiniresistenssistä (joka on useimmiten sokerin aiheuttamaa, osalla pysyvät vammat aivojen reseptoreissa, osalla palautuvat). Tutustu suolistobakteereiden osuuteen lihavuudessa (kuumin tutkimusalue tällä hetkellä). Rentoudu, nuku hyvin ja älä missään tapauksessa stressaa!

Läski ei ole millään tavoin vaarallista, mutta stressi on. Lähde siitä.

Vierailija

syö kolme  400 kalorin ateriaa päivässä tai  neljä 300 kalorin ateriaa. Lisäksi kaksi välipalaa, joissa 100-200 kalori?  Laihdut varmasti jos liikut edes vähäsen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan kuullut siitä että veriryhmällä ja ruokavaliolla olisi jotain osuutta lihomiseen?

Pistetääs tosta galluppi pystyyn? Mä laitan..en usko.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Huikeaa!
Miten teit sen? Korvasitko makean jollain? Miten teit töitä pääkopan kanssa?

Ei mitään erikoiskikkoja tai dieettejä. Vettä aloin juoda, ja siitä se sitten lähti. Annoskoko puoliksi ja raasteita ja kasviksia tilalle. Ja raejuusto on mun juttu, rahka ei mene alas.

Ulos joka ikinen päivä puoleksi tunniksi, vaikka sitten vain seisomaan nurkalle. Hyötyliikuntaa ja asennetta.

Makeaakin syön, mutta vain kerran viikossa karkkia ja joka päivä pieni keksi tai pullasiivu, muuten räjähtää käsiin koko homma.

Katsoin aikoinaan Tri Philin ohjelman, jossa hän sanoi ne mulle tärkeät taikasanat: "Voithan siirtää laihduttamista aina vaan eteenpäin, mutta aika kuluu koko ajan". Silloin kolahti, mutta meni vuosia saada pääkoppa toimimaan. Kova työ piti tehdä. Mitään apuja en ole hakenut mistään.

Nyt olen ollut samassa painossa laihdutuksen jälkeen pari vuotta, joten olen oikealla tiellä. Ja vieläkin olisi pudotettavaa, joten psyykkaus jatkuu. Kerron itselleni joka päivä, että tervettä pääomaa kasvatat, tyttö hyvä. Ja ennen helvetti jäätyy, ennen kuin takaisin lihon.

Vierailija

Itseinho on aika pitkälle liikalihavuuden syy. Oma peilikuva masentaa niin paljon, että tulee syötyä ylimääräistä. Hoikistuminen lähtee tilanteen ja oman ulkonäön hyväksymisestä. Pitää uskaltaa ihan rehellisesti alasti peilin eteen ja löytää itsestään jotain josta pitää. Olen ollut paljon lihavampikin mutta ikinä en ole inhonnut itseäni. Olen silittänyt mahaani ja mennyt sen viereen nukkumaan. Yritän tälläkin hetkellä normaalipainooni. Iloitsen jokaisesta pudonneesta kilosta, käytän mittanauhaa ja peiliä, jotta huomaisin vartalossani tapahtuneet muutokset. Tsemppiä kaikille kaikille painonpudottajille ja omakuvansa kuntoonlaittajille :)

Vierailija

Lisää ruokavalioosi voita, avokadoa ja kylmäpuristettua oliiviöljyä. Jätä hiilarit vähemmälle. Sillä saat hyvän olon.

Vierailija

Hep!

13kg (2,5kk aikana) pudotettu ja 15 vielä edessä (kesään mennessä tavoite). Periksi en tässä vaiheessa enää anna.

Tsemppiä, kyllä se onnistuu kun oikein asennoituu

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat