Whatsapp-viesti "uudet hymiöt 2016!" Virus???

Vierailija

Onko tosiaan virus vai mikä, kenelläkään tietoa? Sain kaverilta linkin whatsappissa tyyliin "uudet hymiöt 2016! Lataa nyt ->" ja linkki perässä. Itse en avannut vaan aloin kyselemään kaverilta miks laitto tollasen, no hän oli sen linkin saanut joltain ja avannut...onko nyt sit puhelin jotenkin saastunut? Virus? Haittaohjelma?

Kommentit (14)

Vierailija

Todennäköisesti virus. Älä avaa!
Mulle on tullut s-postiin Whatsappin nimellä viestejä joissa otsikkona tyyliin "You missed one voicemail" ja sitten pitäisi linkkiä klikata, että kuulee sen.

Vierailija

Joo eihän pelkkä viesti varmaan mitään haitallista voi sisältää, mutta mitään linkkejä ei todella kannata availla.

Vierailija

En tiedä voiko olla virus, tuo on ainakin kiertänyt kaikki lasten whatsapp-ryhmät ja varmaan suurin osa ladannutkin. Ei ole kukaan mistään haitoista raportoinut.

Vierailija

Sen jälkee ku avasin ton jutun nii mun puhelin alko käyttäytyy oudosti. Luulen ett se tulee viiruksesta(todennäköisesti)

Lapsi helppaa

Tiedän ainakin sen uuden linkin "Tarkista tämä". Se johtaa sivustolle, joka kysyy: "Haluatko jakaa?"
Jos vastaa ei, puhelin alkaa värisemään, ja se sanoo jotain rahasta englanniksi. (En osaa vielä täysin englantia, olen lapsi, mutta on vain pakko varoittaa tästä!)
Jos vastaa "kyllä" sitä täytyy klikata n.10 kertaa, ja sitten se sanoo: "Tarvitset uuden päivityksen voidaksesi jatkaa." Tätä mukamas "päivitystä" ei saa asentaa!
Tämän sivuston nimi oli muistaakseni: emote.We
Tai jotain sinnepäin.
Ai joo, tää sama linkki tulee kas semmosen ketjuviestin mukana kun: "Katso mitä löysin! Se on ilmainen ja voimassa vain 24h!!!"
Toivottavasti tästä oli apua, on kiva auttaa teitä aikuisia! :)
P.S Älkää ihmetelkö, eksyin tänne, kun etsin tietoa kyseisestä sivusta! :)

Teletubbies

Kyseinen hymiö paketti on virus koska kun se pyytää asentamaan päivityksen niin se ohjaa johonkin viruksen torjunta ohjelmaan ja pyytää puhelin numeroa sivustosta on kaksi eri versiota toinen pyytää lähettämään viestin eteen päin tai toisella linkillä voit jo ladata hymiöt suoraan koska kun annat puhelin numeron se aiheuttaa puhelin laskua kun huomasimme kavereitten kanssa tämän uskomme linkitöntä itse tehtyä varoitusta kyseisestä paketista en suosittele aukomaan linkkiä mutta omalla vastuulla

Uusimmat

Suosituimmat