Miten selvyys tähän tilanteeseen?

Vierailija

Ollaan tapailtu miehen kanssa jotakin varmaan 6kk. Nettitreffipalstalta toisemme löydettiin.
Alkuaikoina näkemiset meni niin, että silloinkin aika tiivisti nähtiin, mutta käytiin lenkillä/ajelulla tms, ei siis oltu kummankaan luona. Itsellä kokoajan vahvistui tuntemukset miestä kohtaan ja mieskin kertoi tykkäävänsä kovasti, tottakai ruvettiin sitten käymään myös toistemme luona.

Tällähetkellä tilanne on sellainen, että melkein asun tyyliin miehen luona. Olen ollut täällä jokapäivä nyt parin (kolmen?) viikon ajan, en ole ihan varma. Välillä olen käynyt kotona postin katsomassa , mutta sitten takaisin miehen luokse.
Mies jo sanoi että lähtee muutaman viikon päästä viikonloppureissulle kavereidensa kanssa, kysyi voisinko jäädä pitämään taloa pystyssä.

Tykkään miehestä todella paljon ja hänestä on tullut minulle tärkeä. Tuntuu siltä että haluan pitää hänestä kovasti kiinni enkä päästää mihinkään.

Minä en vaan tiedä miehen todellisia tunteita minua kohtaan, vaikka sanookin tykkäävänsä.
Olen yrittänyt jutella hänen kanssa meistä, en vaan saa miehestä mitään irti. Hän sanoo että "ihminen jonka kanssa vietän paljon aikaa" kun vaikka kysyn että mikä minä hänelle olen.

Olkaa kilttejä ja auttakaa, miten ihmeessä saan miehen puhumaan enemmän!
Miehen mielestä tämä meidän juttu ilmeisesti on vieläkin tapailua, itse en vaan voi sitä ymmärtää kun asun miehen luona tyyliin. Mies tänäkin aamuna lähti töihin, minä jäin miehen luokse.

Itkut on itketty tämän asian vuoksi, en millään haluaisi miehestä luopua. Tuntuu vaan etten riitä hänelle, pitäisikö tämä sanoa miehelle?

Voi että :(

Kommentit (15)

Vierailija

Oletko siellä joku tyyliin loinen?? Vai mikä?? 

Miksi sinä et mennyt töihin?? 

Tietysti tilanne on hankala, mutta antaisin ajan kulua ja en painostaisi..varsinkin jos tosiaan siipeilet miehen asunnossa ja kustannuksella.

Vierailija

Anna nyt aikaa. Puoli vuotta ei ole mitään vielä. Luottaa sulle kotinsakin matkan ajaksi.

Takertuminen on peestä. Jospa sillä on ikäviä asioita taustalla, eikä hätiköi. Sinuna mä viettäisin aikaa kotonani enemmän ja katsoisin kuinka kovasti mua kaivataan. Nyt suhde muuttuu arkiseksi ja on kohta jo rutiinia. Sinunkin tunteesi voivat vielä laantua, kun se "oikea luonne" saattaakin tulla esiin miehellä.

Katso nyt ainakin kuitenkin, ettet ikäänkuin vahingossa lipsahda sille ilmaiseksi kodinhoitajaksi.

Vierailija

En todellakaan ole loinen enkä ole miehen elätettävänä!

Ihan normaalisti siivoan, teen ruokaa, lämmitän taloa, teen lumitöitä ym ihan kuin kotonanikin tekisin.

Oisko vaikka vapaapäivä tuttu käsite?

-ap

Vierailija

Mun mielestä toi tilanne on ihan selvä.

Sun miesystäväsi tykkää susta ja haluaa viettää sun kanssa aikaa, mutta ei ole sillä tavalla rakastunut tai vakuuttunut, että olisi valmis sitoutumaan. Ehkä hän kaipaa harlekiiniromantiikkaa (mieskin voi kaivata) ja sitä teillä ei koskaan tule olemaan, jotn silloin tilanne on aika toivoton. Ehkä hän kaipaa vain aikaa ja sitä, että oppii kunnolla tuntemaan, jotta vakuuttuu. Sitä teillä on, jos olette toisillenne sopivia, ja silloin tilanne paranee ajan kanssa, kun opitte pammin tuntemaan.

Älä jätä omaa kotiasi. Vietä siellä vähintään pari påivää viikossa. Älä jätä omaa elämääsi. Asiaa ei auta se, että luovut minuudestasi, jos mies haluaisi juuri siihen päästä tutustumaan.

Kuka sun kotona hoitaa lumiotyöt ja siivoukset jos sä teet niitä koko ajan miehen luona?

Vierailija

Kotona ei paljoa sotkua tule kun en siellä ole niin hirveästi ollut ja lumityöt voi ottaa tuosta listasta pois kotini kohdalla koska asun kerrostalossa :) -ap

Vierailija

Minkälainen historia miehellä on? Jos hän on tullut jätetyksi, niin saattaa kestää pitkään, ennen kuin tunnustaa edes itselleen, että on rakastunut.

Vierailija

Ennen minua miehellä oli kertomansa mukaan reilu 3vuotta kestävä suhde, joka päättyi kun tunteita ei enää kummallakaan osapuolella ollut, asuivat saman katon alla. En sitten tiedä miten asia todellisuudessa on mennyt (kuka jätti ja kenet) vai menikö tosiaan noin että yhteisestä sopimuksesta helposti ja hyvässä yhteisymmärryksessä erosivat. -ap

Vierailija

Voisitko ottaa nyt vähän etäisyyttä. Sitten mieskin saisi rauhassa miettiä kaipaako sinua vai ei. Tapaa ystäviäsi ja kehittele jotain mukavaa tekemistä. Ole omassa kodissa muutamia öitä ja anna miehen ottaa sinuun yhteyttä. Muistele sitä että elämäsi oli mukavaa ilman tuota miestäkin. Sitten pienen mietintätauon jälkeen voisit kertoa miehelle selkeästi että haluat jutella teidän suhteesta ja sen tulevaisuudesta. Teillä on kuitenkin jo 6 kk tapailua takana joten kyllä minusta vähitellen voisi tehdä päätöksen siitä rupeatteko vakavissanne seurustelemaan.

luutarhuri
Seuraa 
Liittynyt21.12.2015

Suunsa pitää uskaltaa avata ja asioista tulee voida keskustella, oli teidän suhteenne sitten kuinka vakiintunut tahansa. Yksi aktiivisesti toimivalle ihmissuhteelle ominainen piirre on nimittäin vastavuoroinen kommunikointi, enkä näe syytä, mikset voisi hienotunteisesti ja varoen ottaa asioita puheeksi miehen kanssa.

Parisuhteen ei tule olla sen osapuolten välinen arvausleikki. On hyvä tuoda jo yhteisen taipaleen alkumetreillä esille, että tuntojaan on lupa ja velvollisuus ilmaista ja askarruttaessa niistä myös saa kysyä.

Henkilökohtaisen keittiöpsykologisen analyysini pohjilta sanoisin miehen kokevan epävarmuutta sitoutua. Anna hänelle aikaa ja tilaa selvitellä tuntemuksiaan. 

Vierailija

Ville Vulpes
Kysyjä ei kertonut miten tuo lakanoiden heiluttelu sujuu noin omassa suhteessa. Jos mitään toimintaa ei ole, niin satavarmasti mies paikkaa sitä noilla reissuilla.

Vierailija

Jetta Petriina Vainionpää · 
Tampere
Olettaisin heillä jotain toimintaa olevan, koska nainen kertoi peloistaan saada tauteja mieheltäänsä. Ja jos suhteessa ei ole seksiä, niin silloin asioista puhutaan, eikä juosta pettämään.

Vierailija

Se juttu nyt on vain miehelle pelkkää tapailua. Jos sinä et halua hyväksyä sitä tosiasiaa, ongelma on sinun eikä miehen.

Toiseksi mies haluaa pitää sinut kotiapulaisena eikä tunne mitään sen suurempia tunteita sinua kohtaan. Kovin tavallista pitempiaikaisissakin parisuhteissa, minkä moni av-mamma oman kokemuksen perusteella todistaa. Itsehän kirjoitat "Ihan normaalisti siivoan, teen ruokaa, lämmitän taloa, teen lumitöitä ym ihan kuin kotonanikin tekisin."
Miksi siis painostaa miestä puhumaan tunteista, joita hänellä ei todellisuudessa ole?

Sinä kyllä riität miehelle aivan hyvin! Siitähän tässä ei ole kyse, vaan siitä että MIES EI RIITÄ SINULLE. Sinähän tässä olet se, joka kaipaat suhteeseen jotain enemmän eikä mies. Mies on ihan tyytyväinen sinuun, kun saa riittävästi seksiä, kotipalvelua ynnä muuta, mutta sinä tarvitset jotain sellaista, jota et tuolta mieheltä saa, kuten harlekiiniromantiikkaa ja puhetta.

Vierailija

Siivoan miehen luona juuri siksi, että en mitenkään halua olla toisen luona "tekemättä mitään". Se on minulle itsestäänselvyys että välillä kaivan sen imurin esille.

Mutta että mies pitäisi minua kotiapulaisena... ohhoh. -ap

Vierailija

Pitäisikö minun sitten teidän mielestänne siivota vähemmän? :D En minä todellakaan jokapäivä miehen luona siivoa herranjestas, kerran-pari viikossa korkeintaan ja jos esim astianpesukone on täynnä niin sen toki pistän päälle :D -ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat