Akateemiset, tuntuuko, että muut tai kouluttamattomat argumentoivat "omilla säännöillä"?

Vierailija

Itseäni välillä ihmetyttää keskustelijat, jotka intoa puhkuen tekevät perusargumentaatiovirheitä, mutta jatkavat silti tyytyväisenä kantaansa täysin kiinnostumatta siitä, vaikka esittäisi, että kannassa on ongelmia. Esimerkiksi lähtökohdat ovat jo väärät, argumentoidaan mustavalkoisesti, argumentoidaan olkiukkoa vastaan.

Kommentit (8)

Vierailija

Olen ihmetellyt muutaman tutun tapaa "argumentoida" toteamalla "tämä on minun mielipiteeni, ei sitä tarvitse perustella, koska se on mielipide".

Vierailija

Mä en nyt ymmärrä mitä tekemistä tällä on koulutuksen kanssa (muut?) ? Ymmärrän kyllä näkökantasi noin muuten. Onpa kiva tavata "peräperään" akateemisia, jotka kokevat olevansa jotenkin parempia kuin minä ja käyttäytyvät vielä niin. Jo ihan koulutukseni perusteella. Siksi tähän voi todeta, että koulutus ei todellakaan korreloi älykkyyden kanssa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä en nyt ymmärrä mitä tekemistä tällä on koulutuksen kanssa (muut?) ? Ymmärrän kyllä näkökantasi noin muuten. Onpa kiva tavata "peräperään" akateemisia, jotka kokevat olevansa jotenkin parempia kuin minä ja käyttäytyvät vielä niin. Jo ihan koulutukseni perusteella. Siksi tähän voi todeta, että koulutus ei todellakaan korreloi älykkyyden kanssa. 

En minäkään ymmärrä.

Aloitus sinänsä on melko tyylikkäästi rakennettu olkiukko.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No mulla ainakin on ihan koulutuksessani kiinnitetty huomiota siihen, että kun kirjoittaa jostakin asiasta, tekee sen johdonmukaisesti ja jos vastaa jollekulle väitteeseen, tulee huomioida, että vastaus on looginen ja ettei siinä ole argumentointivirheitä. Ei siis puhuta mustaa valkoiseksi eikä sekoiteta puuroja ja vellejä tai sanota ensin, että kana on kana ja seuraavaksi että kana on kukko. Tämä ei ole mitään akateemisten itsensäkorottamista vaan pelkästään huomioita siitä, että oma kokemukseni on, että joillakin on "eri säännöt".

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itseäni välillä ihmetyttää keskustelijat, jotka intoa puhkuen tekevät perusargumentaatiovirheitä, mutta jatkavat silti tyytyväisenä kantaansa täysin kiinnostumatta siitä, vaikka esittäisi, että kannassa on ongelmia. Esimerkiksi lähtökohdat ovat jo väärät, argumentoidaan mustavalkoisesti, argumentoidaan olkiukkoa vastaan.

Oi, muistan nämä jutut lukion filosofian peruskurssilta. Itsekin lähdin intoa puhkuen heti nettiin käyttämään juuri oppimiani hienoja termejä, ja syyttämään muita olkinukkeilusta. Kiva, että sinäkin olet lukioon lähtenyt, mutta harmi ettei sillä töitä saa.

Vierailija

Tunnen myötähäpeää lukiessani tällaisia aloituksia. Oletko ensimmäinen "akateeminen" suvustasi, kun akateemisuus (jolla ei ole mitään itseisarvoa, kuka tahansa lukutaitoinen pääsee halutessaan yliopistoon > vrt. esim. humanistisen ja teologisen sisäänpääsyprosentit) on sinulle niin kova meriitti? Teet itse perustavanlaatuisen virheen olettaessasi, että akateemiset ovat homogeeninen ryhmä, jotka osaavat argumentoida.

T. akateeminen, VTM

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No mulla ainakin on ihan koulutuksessani kiinnitetty huomiota siihen, että kun kirjoittaa jostakin asiasta, tekee sen johdonmukaisesti ja jos vastaa jollekulle väitteeseen, tulee huomioida, että vastaus on looginen ja ettei siinä ole argumentointivirheitä. Ei siis puhuta mustaa valkoiseksi eikä sekoiteta puuroja ja vellejä tai sanota ensin, että kana on kana ja seuraavaksi että kana on kukko. Tämä ei ole mitään akateemisten itsensäkorottamista vaan pelkästään huomioita siitä, että oma kokemukseni on, että joillakin on "eri säännöt".

ap

Tuo ei liity mitenkään akateemisuuteen tai koulutustasoon. Jotkut ihmiset vain ovat sellaisia. Oikeasti, tekstisi on nolo. Olet selvästi hyvin nuori etkä elämää ja ihmisiä nähnyt. Ja varmasti joku humanisti....

Uusimmat

Suosituimmat