Kuka on yhteiskunnan elätti?

Vierailija

Eikö yhteiskunnan elätti ole kuka tahansa tuilla elävä? Minulle on väitetty, että vain sellainen, joka elää tuilla eikä laiskuuttaan viitsi mennä töihin, on sellainen.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No on tietysti. Ei sillä väliä, onko laiskuuttaan työelämän ulkopuolella.
No erityisesti sellaiset, jotka laiskuuttaan elävät tuilla. Tietysti tuleehan se muillekin työssä käymättömille yhteiskunnalta. Mutta se on ymmärrettävää jos ei työkyvyttömyyden takia käy töissä.

Vierailija

Mä ainakin koen olevani yhteiskunnan elätti, vaikka juuri pari tuntia sitten tulin työstä, yhteiskunta mun palkkani maksaa ja aika monen muun, jokun täytyy maksaa veroja että palkkani saan, oma veronmaksuni on vain veron kiertoa kunnalta minulle ja minulta kunnalle ja vähän sivusta valtiolle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikö yhteiskunnan elätti ole kuka tahansa tuilla elävä? Minulle on väitetty, että vain sellainen, joka elää tuilla eikä laiskuuttaan viitsi mennä töihin, on sellainen.

Lisää vielä tähän julkisen palkansaaja joka saa palkkansa ja eläkkeensä verovaroista.

Veroa maksaa vain avoin sektori.

Vierailija

kaikki lapsilisien saajat on elättejä, ja kotitalousvähennyksen. Kaikki jotka käyttää verovaroin ylläpidettyjä teitä, ja VARSINKIN kilometrikorvauksen nostajat on LOISIA.

Vierailija

Kaikki, jotka luottavat siihen, että yhteiskunta takaa heille niin turvalliset olot, ettei heidän päitänsä leikata irti ja nosteta seipään varteen heidän omaisuutensa tullessa olosmitatuksi vapaiden markkinoiden ja yksityisyrittelijäisyyden areenalle.

Vierailija

Maajussit ovat kaikkein kallein elätti ryhmä ja niitä on vain joku 40 000 tuhatta sili maksavat enemmän kuin terveydenhoito tai armeija sekä koululaitos yhteensä.
Järjetön säästö tulisi jos nekin voisi sieltä syrjäkyliltä kerätä ihmisten ilmoille joihinkin VOKkeihin ja maksaa kotousrahaa samoin perustein kuin muillekin toisille.

Vierailija

Pahimpia elättejä ovat Ben Zyskowitzin kaltaiset ihmiset jotka eivät ole päivääkään tehneet oikeaa tai tuottavaa työtä vaan olleet koko aikuisikänsä veronmaksajien elätettävänä hyväpalkkaisessa suojatyössä. Tällaisilla ihmisillä ei voi olla mitään oikeita työelämätaitoja tai ymmärrystä yhteiskunnan eri osa-alueista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Entäs eläkeläiset?
Heistähän monet ovat jo ylittäneet työiän. Mutta eläkeläiset työikäiset ovat yleensä työkyvyttömiä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat