Onko mulla mahdollista päästä tutkimuksiin Alzheimerin varalta?

Vierailija

Ikää 52v, melkoinen sukurasite ja muitakin riskitekijöitä (mm verenpaine, aiempi masennus). Olen huolissani aivoistani, olen paljon hajamielisempi, epäsosiaalinen, väsynyt, nukun huonosti eikä mua kiinnosta mikään.
Vaihtoehdot ovat a)masennus b)vaihduvuosioireet c)alkava alzheimer.
Onkohan mitään mahdollisuuksia päästä tutkimuksiin ja mitä maksaisi yksityisellä, olettaen että työterveyshuollon kautta ei pääse?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Kai verenpainettasi hoidetaan jo lääkityksellä? Jos se on jatkuvasti korkea, niin pelkästään se voi tehdä olosi monin tavoin kurjaksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kai verenpainettasi hoidetaan jo lääkityksellä? Jos se on jatkuvasti korkea, niin pelkästään se voi tehdä olosi monin tavoin kurjaksi.

Toki, lääkitys on. Se ei tosin ole ihan kohdallaan lääkkeen vaihdon jälkeen. 

ap

Vierailija

Vaihdevuodet veikkaan. Aiheuttaa myös väsymystä, hajamielisyyttä ja keskittymiskyvyn puutetta sekä haluttomuutta.
Hakisit ensin estrogeeniä ja katsoisit muuttuuko olo.
Sopii ikääsi ja eiköhän keveimmästä versiosta aloiteta ensin.

Tunnistan kyllä nuo oireet, kun itse täytän 51v.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vasta 80 v ja yli iskee

Höpöhöpö. Jos ei mitään aiheesta tiedä, kannattais pitää päänsä kiinni.

Naapurin täti on 62v, 5v sitten todettu alzheimer ja nyt petipotilaana(ei tunne, ei kommunikoi enää)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja jos et työterveyshuollon kautta pääse niin kyllä noilla oireilla pääsee julkisellakin tutkimuksiin.

Ei tuon ikäistä tutkita ennen kuin on kokeiltu hormoonikorvaushoitoa. Yleisin vaihdevuosi-ikä on 51-53 v. Keveimmästä päästä aloitetaan purkamaan vyyhtiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta 80 v ja yli iskee

Naapurin täti on 62v, 5v sitten todettu alzheimer ja nyt petipotilaana(ei tunne, ei kommunikoi enää)

Mahdollista mutta harvinaista. Etsippä haualla niin näet prosentit.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vaihdevuodet veikkaan. Aiheuttaa myös väsymystä, hajamielisyyttä ja keskittymiskyvyn puutetta sekä haluttomuutta.
Hakisit ensin estrogeeniä ja katsoisit muuttuuko olo.
Sopii ikääsi ja eiköhän keveimmästä versiosta aloiteta ensin.

Tunnistan kyllä nuo oireet, kun itse täytän 51v.

Vaihdevuodet mulla gynen mukaan jo on alkanut, limakalvolle tuupattavaa estrogeenia määräsi ja käytänkin. Mutta et varmaan tarkoittanut sitä =) 

Täytyy puhua gynelle seuraavalla kerralla.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta 80 v ja yli iskee

Ei mun tarvitse, tiedän kyllä. Ja kerroin avauksessa sukurasitteesta joten mulla on 50/50 mahikset.

ap, toki mieluummin ottaisin sekä masennuksen että vaihdevuosioireet yhtä-aikaa kuin alzheimerin jota ei voi parantaa. Mutta jos mulla se on, tahdon tietää mahdollisimman aikaisin jotta lääkitys voidaan aloittaa.

Vierailija

Vain 5- 10 prosentilla keski-iäsä alzheimer ja loput 90-95 prosentti vanhuus iässä.
Että höpö höpö vaan jollekkin joka haluaa niin päteä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasta 80 v ja yli iskee

Ei mun tarvitse, tiedän kyllä. Ja kerroin avauksessa sukurasitteesta joten mulla on 50/50 mahikset.

ap, toki mieluummin ottaisin sekä masennuksen että vaihdevuosioireet yhtä-aikaa kuin alzheimerin jota ei voi parantaa. Mutta jos mulla se on, tahdon tietää mahdollisimman
aikaisin jotta lääkitys voidaan aloittaa.

Vaihdevuodet on täysin tutkittavissa yhdellä verikokeella ja minulta tämä verikoe on otettu. Mene lääkärille sillä lääkäri sen päätöksen tekee pääsetkö tutkimuksiin vai et.
Vaihdevuodet myös aiheuttaa toisille masennusta.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat