Vauvahaikailu, vaikka en halua toista lasta

Vierailija

Kavereille, tutuille ja sukulaisille on alkanut tipahdella vauvauutisia. Tuntuu, että joka toinen on juuri synnyttänyt toisen lapsen tai odottaa toista. Itse huomaan haikailevani mielessäni, että "oih, kun olisi ihanaa", sitten herään ja tajuan että ei todellakaan olisi. Haikailuni on rinnastettavissa siihen, että minusta olisi ehkä kiva hankkia koira. Sitten, kun mietin asiaa, tajuan etten kuitenkaan pystyisi siihen vastuuseen tai haluaisi koiran sitovan minua niin paljon. Välillä haikailen tyttäreni odotus- ja vauva-aikaan, vaikka ne molemmat olivat todella rankkoja aikoja.

Onko teillä muilla, joilla lapsiluku on jo täynnä, tällaisia oireita? Tyttäreni on 2,5v. Voiko hormonit vaikuttaa vieläkin näin paljon? Ei tämä minua varsinaisesti häiritse. Tuntuu vain hölmöltä, että mieli tekee tepposia rationaaliselle ajattelulle pelkän ultrakuvan tai vauvan varpaiden takia.

Kommentit (1)

Vierailija

Eiköhän tuo ole ihan luonnollista. Varmaan aika moni nainen haikailee vauvojen perään ihan biologisista syistä, vaikkeivat enää enempää lapsia oikeasti haluakaan.

Uusimmat

Suosituimmat