käykö teille muille näin, et ihmiset suuttuu sulle ilman varsinaista syytä

Vierailija

Eli olit sitten miten päin vain niin aina onnistut suututtamaan toiset. Eli oot vähän kuin kaikkien kaatopaikka.

Mulle käy aina näin. En sitten voi olla kenellekään tarpeeksi hyvä. Aina löytyy syy olla mulle epäystävällinen ja töykeä

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Kyllä suuttumiseen on yleensä hyvä syy. Jos ei juuri sinusta johtuva niin jonkun muun kateudesta, joka on puhunut sinusta pahaa ja saanut kolmannen henkilön suuttumaan sinulle. Ihan yleistä, että rikotaan muiden välejä. Jotkut jopa nauttivat siitä.

Vierailija

Oletko nyt ihan varma, ettet itse tosiaan (huonolla) käytökselläsi aiheuta sitä, jos ihmiset tosiaan suuttuvat sinulle toistuvasti ilman syytä? Jos näin tosella tapahtuu, niin se on tietysti ikävää ja epäreilua sinulle. Mutta mieti nyt vielä, että millaisissa tilanteissa suuttumiset ilmenevät ja mitä olet niissä itse tehnyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä suuttumiseen on yleensä hyvä syy. Jos ei juuri sinusta johtuva niin jonkun muun kateudesta, joka on puhunut sinusta pahaa ja saanut kolmannen henkilön suuttumaan sinulle. Ihan yleistä, että rikotaan muiden välejä. Jotkut jopa nauttivat siitä.

No tältä välillä tuntuu, et musta on puhuttu jotian pahaa. Mietin joskus et onko ihmiset tosissaan niin tyhmiä et uskoo kaiken mitä joku hyvän päivän tuttu sanoo

Vierailija

Oletko kuullut sanonnan, että siitä viimeisestä tipasta vesi roiskuu sangosta yli? Ehkä olet tehnyt pitkään paljon virheitä, ja muut ovat sietäneet niitä pitkään hiljaa. Viimeisestä pienestä teosta heillä menee yli eivätkä enää kestä.

Itselle hyvin harvoin kukaan on suuttunut, vaikka en ole kaikista helpoin ja säysein ihminen. Erimielisyyksien sattuessa on sovittu, eikä homma ole koskaan mennyt asiattomaksi.

Vierailija

Olen huomannut saman. Koska suuren luottamuspulan takia kyseenalaistan kaiken ja vaadin perusteluja,  ihmiset hermostuvat lähinnä itseensä, omaan kyvyttömyyteensä ja kohdistavat sen minuun. Tällainen käytös ei välttämättä ilmene heti (niillä ei välähdä), vaan ajan kuluttua, kun ovat ensin pyöritelleen ajatuksia mielessään ja paisutelleet kaikeen liian suurella mittakaavalla. En enää puolustaudu, vaan vetäydyn ja sulkeudun. Siitäkös ne saavat lisää höyryä masiinaan ja alkaa kielenkannat laulaa. EVVK.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oletko nyt ihan varma, ettet itse tosiaan (huonolla) käytökselläsi aiheuta sitä, jos ihmiset tosiaan suuttuvat sinulle toistuvasti ilman syytä? Jos näin tosella tapahtuu, niin se on tietysti ikävää ja epäreilua sinulle. Mutta mieti nyt vielä, että millaisissa tilanteissa suuttumiset ilmenevät ja mitä olet niissä itse tehnyt.
no en Ole käyttäytynyt huonosti. En vain pysty täyttämään kaikkien odotuksia! Ihan niin kuin mulla ei sais olla omaa elämää. Pitäisi muka olla vaan aina valmiina toteuttamaan muiden toiveita ja käyttäytyä just niiden odotusten mukaan kuin muut haluaa. En tietenkään pysty kaikkeen. Mulla on typ, opinnot ja lapset. Tarpeeksi jo haastetta näiden kanssa. Toivoisin ihmisiltä hieman armollisempaa asennetta.

Vierailija

Täällä toinen. Kaikki käsitetään jotenkin tahallaan väärin. Ja varmasti puhun selvästi ja huolella.

Yksi ihminen jopa kerran sanoikin, että olen ärsyttävä. Kun kysyin mitä sillä tarkoittaa ja pyysin perusteluja, sanoi vain että ei ole mitään syytä. Enkä taatusti riitele kenenkään kanssa. Otan muut huomioon. Ehkä pitää ruveta v-maiseksi?

Ai mutta joo, tulipa mieleen, että olen myös saanut kuulla olevani niin täydellinen, että mistään ei pääse edes haukkumaan. Ei ymmärrä ei..

No, ihan hyvin pärjään ilman ystäviäkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut saman. Koska suuren luottamuspulan takia kyseenalaistan kaiken ja vaadin perusteluja,  ihmiset hermostuvat lähinnä itseensä, omaan kyvyttömyyteensä ja kohdistavat sen minuun. Tällainen käytös ei välttämättä ilmene heti (niillä ei välähdä), vaan ajan kuluttua, kun ovat ensin pyöritelleen ajatuksia mielessään ja paisutelleet kaikeen liian suurella mittakaavalla. En enää puolustaudu, vaan vetäydyn ja sulkeudun. Siitäkös ne saavat lisää höyryä masiinaan ja alkaa kielenkannat laulaa. EVVK.

Eli suomeksi olet ärsyttävä jankkaaja ja "minä olen aina oikeassa"-tyyppi ja muut sitten eivät halua myöntää olevansa huonompia ja siksi suuttuvat? :D

Vierailija

Oma kokemukseni on että kyllä sitä on hyvinkin mahdollista että sinuun suututaan ilman syytä. Otetaan esimerkki. Liikenteessä ajaa henkilöt A ja B autolla (tai kävelee tai pyöräilee, ihan sama). Henkilö A töppää, henkilö B toimii niinkuin pitääkin. Henkilö B tööttää torvea, tekee äkkijarrutuksen, juoksee alta pois tms. Seuraus: Henkilö A suuttuu henkilölle B. Se on luonnollinen reaktio. 

Jos sitten joutuu usein olemaan tekemisissä suuttumisherkän ihmisen kanssa, niin voi olla että itselle suututaan usein. 

Annan esimerkin omasta elämästä: anoppi suuttui kun en syönyt vuorokauden hellalla seissyttä riisipuuroa raskaana ollessani. Tätä suuttumista en olisi millään voinut estää, en vaikka olisin ennen ja jälkeen tapauksen seissynyt päälläni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itsekin vaadin aina perusteluja ja sanon asiat suoraan, mutta silti kukaan ei koskaan ole suuttunut. Asia taitaa olla ihan niin missä yhteydessä ja miten otat asiat esiin. Provosoimalla ja töksäyttelemällä esimerkiksi ei saa ihmisiltä vastauksia, vaan he ärsyyntyvät ja sulkeutuvat (kuten sinä teet heille takaisin). Ystävällinen ja avoin kyseenalaistaminen saa päinvastoin ihmiset puolelleen, kun ajattelevat että sinua kiinnostaa aihe.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eli suomeksi olet ärsyttävä jankkaaja ja "minä olen aina oikeassa"-tyyppi ja muut sitten eivät halua myöntää olevansa huonompia ja siksi suuttuvat? :D

Kyllä, juuri näin. Miksi tämä erikoisesti kiinnostaa sinua? Tuntuuko sinusta siltä, että panoksesi on ehdottoman tärkeä juuri tälle ketjulle, vai halusitko nähdä tekstisi ruudulla?  Ne muut OVAT älyllisesti huonompia (tämähän on sanomattakin selvää).  :D

-6

Vierailija

Mun yksi tytär on sellainen, jolle kaverit suuttuvat/hermostuvat aivan mitättömistä asioista. Ilmeisesti tyttären luonne on jotenkin ärsyttävä. Hän yrittää miellyttää kaikkia, muttei tietenkään pysty siihen, kun kaikki vaativat häneltä niin paljon. Ei hän kuitenkaan lupaile turhia, mutta kieltäytyy ystävällisesti. Osa ärsyyntymisestä johtunee myös kateudesta, kun tytär on monessa asiassa hyvä. Osa johtunee siitä, että tytät voi olla joskus ajatuksissaan/keskittyä johonkin muuhun.

Tytär on kiltti ja ystävällinen, ei varmasti sano pahasti kenellekään, yrittää siis miellyttää kaikkia. Kotonakin on lähes aina ystävällinen kotonakin kaikille. Turhia ärsyyntymisiä esim. siitä, ettei tytär mene aina bussilla kouluun, vaan pääsee usein isänsä kyydissä. Toinen vakioaihe on se, ettei tyttärellä ole niin paljon aikaa kavereilleen, kun nämä haluaisivat. Vastaavia muitakin on joitakin. Teini-ikäinen tytär ihmettelee itsekin, kuinka kaverit ärsyyntyvät aina jostain. Vanhempien ja nuorempien ihmisten keskuudessa hän on hyvin pidetty.

Muut lapseni eivät ole niin ystävällisiä ja miellyttämishaluisia, eikä heille kukaan hermostukaan niin helposti.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat