Yksinäistä. Miten tutustua uusiin ihmisiin?

Whattodo

Huomasin viikko sitten, että olen hirmu yksinäinen. Noin 4kk sitten minulla oli kaikki mitä tarvitsee; mies, tarpeeksi töitä ja ystäviä kenelle soittaa ja viettää iltoja.
Nyt olen eronnut, jostain syystä töissä ei ole minulle tarpeeksi tunteja (palkka pieneni aika reippaasti)
Ja kaiken lisäksi KUKAAN ei ole soittanut minulle yli kahteen viikkoon.
Tuntuu siltä ettei kukaan kaipaa tai halua olla seurassani.
Ja kyllä, voisin minä soittaa jollekki ja sopia tapaaminen, mutta vähän kaihertaa se, että se olen aina minä joka soittelee ja pyytele ulos tai kyselee kuulumisia.
Miten voi mennä näin että kun itse tarvitsee seuraa ja muuta ajateltavaa (eron jälkeen) niin kukaan ei muista?
Ja miten näin aikuisiällä sitä oikein tutustuu ihmisiin? Missä?
En oikein usko noihin nettipalveluihin.

Kommentit (5)

Vierailija

hei täällä ollaan samassa tilanteessa. kaverit on hylänny mut täysin, erosin, niin olisin odottanut olkapäätä ja juttuseuraa, mutta minä olenkin se joka ottaa yhteyttä. lupailevat tulla käymään, mutta kun on sovittu aika on niin sit ei kuulu mitään. törmäsin kerran kaupassa niin olivat ostoksilla, järjestämässä dinnereitä toisille ystäville. sellaset "ystävät" piti vaan jättää omaan arvoonsa. 

olenkin nyt töitten kautta löytänyt uusia ihmissuhteita, varsinkin heitä jotka ovat samassa tilanteessa, yksin lasten kanssa. jotenkin tuntuu, että se ymmärtäminen on ihan toisella aaltopituudella. ei kannata jäädä surkuttelemaan tilannetta vaan mennä eteenpäin! varmasti sinulle löytyy ystäviä, voi vaatia aikaa, mutta kun löytyy ovat sinun arvoisia.

Vierailija

jos on parisuhteessa ja töissä, aika suuri osa ihmissuhdetarpeista täyttyy siinä. sen takia sinkun ja osa-aikatyöttömän onkin oltava itse aktiivisempi, jos aikoo olla ihmisten parissa.

voi tuntua siltä, että ihmisillä on jo tarpeeksi ystäviä ja aktiviteetteja, mutta kun vähän tutustuu ja näkee vaivaa, voi huomata ettei se ihan niin mene. sulla on nyt hyvin aikaa tehdä just mitä haluat ja kokeilla uusia juttuja.

voi liittyä johonkin yhdistykseen ja lähteä niiden järjestämälle matkalle.

voi tehdä vapaaehtoistyötä esim. jossain urheiluseurassa

voi aloittaa uuden harrastuksen

Vierailija

Ystävistä täytyy pitää huolta silloinkin, kun on parisuhteessa. Jos et itse pidä mitään yhteyttä aikoihin, älä odota, että he ovat koko sen ajan vain odottaneet, että suvaitset ottaa yhteyttä, kun olet yksinäinen ja kaipaat seuraa ja apua. Heidän elämänsä on mennyt eteenpäin ja heillä voi olla jo ihan eri kuviot. Ota tästä opiksi. Vanhoja ystäviä ei kannata pitää itsestään selvinä.

Pidä nyt itse aktiivisesti yhteyttä ystäviisi ja etsi myös uusia ystäviä työn tai harrastusten piiristä. Mene mukaan kaikkialle, mihin sinut pyydetään. Voi olla, että sulla ei ole paljonkaan yhteistä esim. jonkun työkaverin kanssa, mutta hänen kauttaan voit tutustua uusiin ihmisiin ja löytää uuden parhaan ystävän. Pistä nenä ulos ovesta ja rohkeasti kohti elämää!

Uusimmat

Suosituimmat