Onko teitä naapuri syyttänyt jostain, mitä et ole tehneet?

Vierailija

Meille tuli postiluukusta lappu, että olisimme sotkeneet tussilla rappukäytävän seiniä ja että meidän pitää siivota seinät tai meistä tehdään valitus. Emme todellakaan ole sellaista tehneet, ja mietin että miksi joku on keksinyt, että juuri me olisimme syyllisiä? Ja emme edes tunne ketään tästä talosta, outoa että joku keksii juuri meitä syyttää. Olemme siis n. 20-vuotiaat kämppikset, voisiko siinä olla syy että juuri meitä syytetään? Kun olemme nuoria? Ahdistavaa kun emme yhtään tiedä kuka lapun olisi edes laittanut. :/ Mitä nyt kannattaisi tehdä?

Kommentit (15)

Vierailija

Alimman kerroksen naapuri syytti siivoamisesta/huonekalujen siirtelystä keskellä yötä. En todellakaan ollut syyllinen tuollaiseen. :D Ärsytti, ettei ei voinut edes nimeään laittaa lappuun tämä mummeli, vaikka toki pystyin päättelemään kuka naapureista se oli...

Teidän tapauksessa tekisin kuten jo ehdotettiin ja vie lappu uusine kommentteineen ilmoitustaululle.

Vierailija

Juu. Naapurin 6v rikkoi kivellä ikkunan ja hänen äitinsä tuli huutamaan kuinka mun 3v oli sen tehnyt, uskoi siis poikansa valetta. Kysyin pojalta että tämäkö se kivi oli? Juu sanoi poika. Annoin sen tytölleni käteen ja käskin heittää. Se lensi alle metrin ja ikkuna sentään oli 1.5m korkeudessa. Jopa naapurin eukko uskoi että se ei ollut ainakaan meidän penska :)

Vierailija

Ei oma, mutta tuttu. Hänen naapurinsa valitti että tuttu oli pitänyt äänekkäät bileet, isännöitsijä siis kävi tutun luona kertomassa/kyselemässä. No, eipä tuosta mitään seurannut kun tuttu oli ollut työmatkalla toisella mantereella väitetyn häiriön aikaan...

Vierailija

Mm. olen bilettänyt useampaan otteeseen aikana jona en ole ollut kotona, koirani on haukkunut koko päivän (joinain ajankohtina olin ollut kotona ja joinain en mutta koirani ei hauku), olen ollut helvetin kännissä rapussa hillumassa jo ennenkuin olen edes asunut asunnossa.

Onhan näitä, nuori kun olen.

Vierailija

On syytetty. Valitin asiasta sukulaiselleni, joka oli aikoinaan myynyt asunnon tälle valittajalle ja joka edelleen omisti talosta useamman asunnon, kuten minäkin omani ja sukulaiseni soitti tälle naapurille ja sanoi, että on valituksineen erehtynyt henkilöstä.
Joku mölyäjä oli ajanut hissillä ylimpään kerrokseen, jossa asuin ja alakerrasta oli ämmä katsonut, että minun ovestani kajastaa valo... Vaikka se oli siis hissi.
Minulle ehti tulla minua kuulematta talon kokemattoman naispaskiaisisännöitsijän varoituskin, ennen kuin edes olin saanut valituksen itse asukkaalta. Siis millainen isännöitsijä laittaa varoituksen kuulematta sitä jota syyttää? Vittu tekis vieläkin mieli mennä työntämään hampaat sen kurkkuun.
Isältään oli perinyt ammattinsa, jos tunnistat itsesi, niin häpeä! Naapurimummo oli vissiin niin dementoitunut, ettei ollut tajunnut sukulaiseni soitosta yhtikäs mitään.

Vierailija

Mua syytettiin parvekkeen vedenpoistoputken tukkimisesta tupakantumpeilla. Alakerran naapuri siis syytti. Mä vaan en polta.

Vierailija

Ilmoita isännöitsijäntoimistoon itse asiasta, osaavat sitten toimia jos valittajat soittavat seuraavaksi sinne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On syytetty. Valitin asiasta sukulaiselleni, joka oli aikoinaan myynyt asunnon tälle valittajalle ja joka edelleen omisti talosta useamman asunnon, kuten minäkin omani ja sukulaiseni soitti tälle naapurille ja sanoi, että on valituksineen erehtynyt henkilöstä.
Joku mölyäjä oli ajanut hissillä ylimpään kerrokseen, jossa asuin ja alakerrasta oli ämmä katsonut, että minun ovestani kajastaa valo... Vaikka se oli siis hissi.
Minulle ehti tulla minua kuulematta talon kokemattoman naispaskiaisisännöitsijän varoituskin, ennen kuin edes olin saanut valituksen itse asukkaalta. Siis millainen isännöitsijä laittaa varoituksen kuulematta sitä jota syyttää? Vittu tekis vieläkin mieli mennä työntämään hampaat sen kurkkuun.
Isältään oli perinyt ammattinsa, jos tunnistat itsesi, niin häpeä! Naapurimummo oli vissiin niin dementoitunut, ettei ollut tajunnut sukulaiseni soitosta yhtikäs mitään.

Kielenkäyttösi ja uhkaava asenteesi on sellainen että lentäisit pihalle meidän talosta jo sen vuoksi. Ei tänne tarvita mitään riehuvia apinoita. Niitä varten on vuokratalot.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kielenkäyttösi ja uhkaava asenteesi on sellainen että lentäisit pihalle meidän talosta jo sen vuoksi. Ei tänne tarvita mitään riehuvia apinoita. Niitä varten on vuokratalot.

tais paskiainen löytyä

Vierailija

Naapuri tuli isännöitsijän kanssa valittamaan että meidän vauvanvaunut on päivittäin rappukäytävässä ala-aulassa. Paloturvallisuusriski. Ihan asiallinen huomautus, meillä vaan ei ollut tuolloin vielä lapsia eikä siis niitä vaunujakaan. Naapuri kyllä pahoitteli sitten erehdystään.

Vierailija

Opiskeluaikana yläkerrassa oli ollut bileet, joihin oli tullut poliisi. Skoudet sanoi, että alakerrasta valitettiin. Seuraavana kesänä olin saada turpaani kun yksi niistä bileistä poliisin huomaan joutunut tyyppi kuuli mun asuneen siinä alla.

Ja se oli ihan eka kerta kun kuulin koko asiasta. Selvittelin sitten jälkeenpäin, mistä oli kyse. Valittaja oli mitä luultavimmin seinänaapurini, mä olin ko. viikonloppuina käymässä kotonani. Ja jos olisin häiriintynyt, olisin käynyt sanomassa itse.  Mutta eipä se siinä vaiheessa kun hiilenä ollut jätkä oli tulossa naamalle paljon auttanut, kun en tiennyt sitten yhtään mistä poliisin soitosta minua syytettiin.

Vierailija

Koirani kuulemma haukkuu usein. Ei minulla mitään koiraa ole, kissa vain, enkä usko sen haukkuvan, vaikka jossain eläinvideo-ohjelmassa eräs kissa niin tekikin (ja kun huomasi, että ihminen tuli viereen, haukkumista muistuttava ääni muuttui nauunnaksi :D).

Saman kerroksen ei-seinänaapuriakka (akan näköinenkin, kuvittelee olevansa "valtaapitävä" kun mies on taloyhtiön hallituksen pj, ja akka muistaa aina mainita tämän) on huomannut ovessani "Lemmikkejä asunnossa" -tarran (pelastuslaitosta varten, pelastuslaitokset jakavat niitä), ja olettanut varmaan siitä että minulla on koira, vaikkei olekaan nähnyt minua koskaan koiran kanssa ulkona tai rapussa. Ihme kun ei ole eläisuojelusta tullut jo yhteydenottoa, kun en mukamas käy koiran kanssa lenkillä.

Huomautettakoon, että talossa on kyllä koiria, mutta tämän rapun AINOA koira on ko akalla vieraileva sukulaisen koira.

Uusimmat

Suosituimmat