Mies duunari, nainen akateeminen. Toimiiko?

Juttua lakinaisen kanssa

Tunnetteko tällaisia pariskuntia? Miten suhteet ovat toimineet? Olisi myös kiinnostavaa tietää, millä aloilla he työskentelevät.

Nimim. juttua lakinaisen kanssa...

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Riippuu miehestä ja naisesta. Parisuhteen toimivuus on aika yksilöllinen asia.

Minä olen tutkija (FT, dos.). Mieheni on duunari. Tämä on toiminut ihan hyvin. Mutta ei välttämättä toimisi joidenkin toisten kohdalla.

Vierailija

Tunnen, mutta nainen on lastentarhaopettaja ja tämän duunarimies (yrittäjä, autokorjaamo) tienaa lähes puolet enemmän.

Vierailija

Minä olen VTM ja mieheni merkonomi. Yhdessä jo kymmenettä vuotta. Mieheni tienaa yhtä hyvin kuin minä ja on älykäs monilla eri mittareilla mitattuna ja reaalielämässä (esim. Mensan testistä 117). Hän ei ole vain koulutusorientoitunut. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tunnen, mutta nainen on lastentarhaopettaja ja tämän duunarimies (yrittäjä, autokorjaamo) tienaa lähes puolet enemmän.

Tarhatäti on akateeminen samaan tapaan kuin Matti Nykänen on laulaja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä olen VTM ja mieheni merkonomi. Yhdessä jo kymmenettä vuotta. Mieheni tienaa yhtä hyvin kuin minä ja on älykäs monilla eri mittareilla mitattuna ja reaalielämässä (esim. Mensan testistä 117). Hän ei ole vain koulutusorientoitunut. 

Maisteri nyt ei kovin kummoinen suoritus vielä ole.

Vierailija

Tunnen pari pariskuntaa, hyvin tuntuu toimivan. Mies taitaa molemmissa tapauksissa kompensoida koulutuksen puutetta fyysisillä ominaisuuksilla ;-)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Maisteri nyt ei kovin kummoinen suoritus vielä ole.

En itsekään ajattele sen olevan, joten ei ongelmaa. Ihmisiä ei kannata määritellä koulutuksen perusteella, koska se on vain yksi elämän osa-alue. Jos olisin määritellyt mieheni koulutuksen perusteella, olisin menettänyt ns. kunnon miehen. 

Vierailija

Ei toimi, jos nainen halveksii duunariamiksia ja hänellä on ylemmyyskompleksi kaikkia alemmin opiskelleita kohtaan. Samoin käy, jos miehellä on alemmuuskompleksi itseään enemmän lukeneita kohtaan, eikä hän pysty elämään sen kanssa. Mutta mikäli molemmat pystyvät suhtautumaan toistensa opintoihin pelkkinä opintoina, ilman toisiinsa kohdistuvia ennakkoluuloja, niin en usko suhteen toimivuudelle olevan mitään estettä. Tilannetta helpottaa myös se, jos tuloerot eivät ole hirveän suuret. Tosin nykyään monilla aloilla ammattitaitoinen duunarimies yltää helposti samalle palkkatasolle kuin akateeminen nainen monella naisvaltaisella akateemisella alalla.

Vierailija

Olen itse psykologi ja mieheni kokki. Olemme olleet yhdessä yläkouluajoilta alkaen, naimisissakin jo 18 vuotta. Tätini (DI) on naimisissa bussikuskin kanssa. Pikkuserkkuni (neurologi) aviomies on laborantti ammattikoulupohjalta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No kato salkkareista, miten toimii... Monica ja kenen amiksen kanssa se nyt onkaan.

Just! Salkareissahan herätään myös kuolleistakin niin monta kertaa kun sattuu huvittamaan. Kannattaakin verrata oikea elämää Salkkareihin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat