Tunsitteko raskausoireita jo ennen plussaa?

Seuraa 
Liittynyt1.3.2014

Onko se edes mahdollista? Mitä oireita tunsit? Kauanko meni ennen kuin testi näytti plussan?
Itselläni on menossa kp 26/29 ja minulla on ollut jo jonkin aikaa erikoisia oireita ja nyt elättelen toiveita, jos vihdoin olisi tärpännyt :)
Iltaisin viluttaa, lämmin ruoka etoo, nännit todella herkät, alavatsassa ja alaselässä juilii välillä ja suussa maistuu oudolta, sekä alavatsassa on jotenkin outo painon tunne. En tiedä onko mielikuvitus tehnyt kepposet vai olisiko tämä vihdoin sitä mitä toivoisin...

Kommentit (10)

Alethea
Seuraa 
Liittynyt11.2.2016

Mulla oli kyllä aika selkeitä oireita, mutten suostunut uskomaan niitä. Niin monta kertaa kun on pettynyt. Aiemmissa kierroissa oireita kanssa vaikka ja mitä, mutta aina nega. 

Nää oireet oli ennen plussaa:

-tissit ja nännit kipeytyi jo oviksen jälkeen, ja yleensä päivä-pari ennen menkkoja alkaa hellittää, nyt vaan paheni ja paheni.

-Sitten Alavatsa kivut oli täysin erilaisia kuin yleensä. Mulla siis tosi paljon aina kipuja (lievä endo) mutta tää oli erilaista. Alavatsalta aika keskeltä puristeli/painoi aika kovaakin, ensin oikealta, sitten vasemmalta ja tätä jatkui monta päivää, vuoronperään oikealta ja vasemmalta, ikäänkuin joku rutistais siellä jotain.

-Päänsärkyä yli viikon joka päivä, ja heti aamusta alken (ei tyypillistä mulle, vaikka migreeniä sairastankin)

-Kuivaa kautta ei ollut missään vaiheessa. Valkovuotoa tuli oviksen jälkeen koko ajan, välillä vähän laantu, ja sitten taas ylty. 

-Iltaisin voimakasta palelua ja päivisin yhtäkkisiä vilunväristyksiä. Hien hajun voimistuminen ja hikoilun lisääntyminen.

Kaikenlaista muutakin pientä, mutta tossa ehkä selkeimmät mitkä erosi selkeesti negakierroista.

FWB-87
Seuraa 
Liittynyt14.3.2016

Itsellä mietteissä, kuinka pian "mukamas-menkkojen" jälkeen uskaltaa tehdä testin?

Oireita ollut edellisestä ovulaatiosta asti.
-väsymystä
-migreeniä
-alavatsa kipuja
-rintojen kipua, herkistyneet nännit
Yli viikkoon ei oo mennyt kupillistakaan kahvia kun yhtenä aamuna vaan maistui kahvijuopon suussa kahvi pahalta.

Tein Cleatblue-testin pari päivää ennen menkkojen oletettua alkupäivää. Negaa näytti. Kp 31 tuli "kuukautiset". Normaalia vähemmän vuotoa ja kesto vain 2 1/2 vuorokautta.

Yritystä takana nyt 5 kuukautta.

Gargamel
Seuraa 
Liittynyt29.7.2015

Mulla oli menkkamaista jomotusta pari viikkoa, jota tietysti luulin alkaviksi menkoiksi. Rintoja aristi sen pari viikkoa, ja haukottelin (/len) yhtenään. Eli väsyttää älyttömästi. Mitään näistä en tahtonut uskoa raskausoireiksi ennen plussaa.

Syysmyrkkylilja
Seuraa 
Liittynyt6.5.2016

Oireet alkoi viikko ennen plussaa. Kuukautisten piti alkaa sunnuntaina ja "menkkakivut" alkoivat jo maanantaina eli noin kuusi päivää etuajassa. Siinä vaiheessa epäilin jo vahvasti raskautta, koska vatsan aristelu on normaalisti alkanut vasta menkkoja edeltävänä päivänä. Haamu tuli sunnuntaina ja plussa maanantaina eli päivä oletettujen menkkojen jälkeen. Menkkoja siis tietysti ei tullut kuitenkaan.

Muita oireita:
- lämpö koholla 0,5 astetta
- kuumeinen ja flunssainen olo
- huimaus
- etova olo ja ruokahaluttomuus
- sellainen yleinen sekava ja epänormaali olo
- rintojen turvotus
- yhdyntäkivut

Tizge
Seuraa 
Liittynyt14.7.2016

Täälläkin tein juuri äsken positiivisen testin ja on ollut koko viikon tissit kipeät, alavatsakipuja ja ruokahaluttomuutta sekä pari viimeistä aamua aamupahoinvointia

Möykky
Seuraa 
Liittynyt28.7.2016

Täällä plussattu muutama päivä sitten! :)

Mulla normaaliin verrattuna oli oireina ennen plussaa oikeastaan vain tajuttomat väsymyskohtaukset sekä muutenkin yleinen väsymys. Lisäksi rinnat turposi (niin että mieskin totesi asian, heh) ja nännipihat muuttui isommiksi ja ruskeammiksi ja alavatsa on ollut aika turvoksissa. Muuten ihan normaali olo, ilman mahan nippailuja tai pahoinvointeja.

orgona
Seuraa 
Liittynyt21.7.2014

Mulla ei ollu ehtiny vielä esikoisen jälkeen menkat alkaa, olin niitä jo muutaman kuukauden vauvakuumeissani ootellut. Sitten mies lähti pojan kanssa parin päivän reissuun niin että tuli tauko imetykseen. Heidän paluupäivänään mulla särki tutun oloisesti vatsaa ja valkovuotoakin tuli reippaasti ja särky jatkui koko viikonlopun. Ei välttämättä johtunut tärpistä vaan siitä, että oli eka ovulaatio kahteen vuoteen, mut siitä kuitenkin heti tiesin käydä hakemassa testin. Tein sen vajaa pari viikkoa myöhemmin ja plussaa näytti :) alkuraskauden menkkamainen särky alkoi seuraavana päivänä.

tinttti
Seuraa 
Liittynyt2.8.2016

Tein positiivisen testin viime viikolla pari päivää ennen kuukautisten alkua. :) Oireet oli selvät heti. Aamulla tein liuskatestin, jossa oli vaan omin silmin näkyvä haalean haalea viiva. Oletin negatiiviseksi, koska unenpöpperössä oleva avomies ei nähnyt testissä mitään. :D. Tunti testistä tuli kutina, että kyseessä ei voinut olla viivanpaikka tms. oireiden takia, jotka oli jatkuneet jo pari päivää (jatkuva pissahätä, rinnat turvonneet ja kipeät, alavatsakipu). Tein heti clearbluen testin, joka näytti "raskaana 1-2". Oma kutina osui siis oikeaan. :)

Uusimmat

Suosituimmat