Oletko päässyt eroon pelkotiloista?

Vierailija

Miten?

Kommentit (6)

Vierailija

No mä esim pelkäsin ennen ihan hillittömästi sitä että esim sängyn alla on joku ja jos istun sängyn reunalla niin että jalkapohjat on lattiassa niin tyyliin viiltää multa akilesjäänteet poikki. Muutenkaan en halunnut koskaan edes seisoa sängyn tai vastaavan vieressä enkä mielelläni kävellä liian läheltä ohikaan. Ihan siis vielä aikuisena kun asuin yksin niin hyppäsin jo kaukaata sänkyyn ettei tarvitse mennä siihen eteen. Jossain vaiheessa vaan päätin että mun on pakko päästä eroon siitä pelosta kun tiesin sen aina olleen ihan epärealistinen. Aloin tekemään niin että vaikka kuinka pelotti niin ihan tarkoituksella seisoin sängyn vieressä kun laitoin kännykän lataukseen/petasin sänkyä tms ja joka ilta istuskelin siinä sängyllä jalat maassa. Pikkuhiljaa se pelko katosi :) 

Vierailija

Keräsin kaiken vihani ja raivoni ja kohtasin pelkoni kasvotusten. Nyt olen tyyni ja rauha on palannut Universumiin. Olemme kaikki pelastettu.

Vierailija

Lapsena kärsin pahoista pelkotiloista, mm. kuoleman pelosta, mutta musta tuli ihan täysjärkinen aikuinen.

Vierailija

Itse mietin kanssa,miten päästä eroon moisista?? Pakottaminen ei toimi,saan paniikin lopuksi. Pelkään pimeää,tuulta,heiluvia kuusenoksia ja kovia ääniä. Lääkkeitä en tahtoisi,kun niitä vuosia syönyt ja nyt pääs
syt eroon. Elämä käy vähänväliä työlääksi,enkä neljän jälkeen ulos mene kuin mitä on ehdottomn pakko.
N25

Vierailija

Mä pelkäsin lapsena ja nuorena kaikenlaista kun oli huono itsetunto. Vasta 35-vuotiaana ehkä sain itsetunnon kohilleen ja lakkasin pelkäämästä mitään järjetöntä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse mietin kanssa,miten päästä eroon moisista?? Pakottaminen ei toimi,saan paniikin lopuksi. Pelkään pimeää,tuulta,heiluvia kuusenoksia ja kovia ääniä. Lääkkeitä en tahtoisi,kun niitä vuosia syönyt ja nyt pääs
syt eroon. Elämä käy vähänväliä työlääksi,enkä neljän jälkeen ulos mene kuin mitä on ehdottomn pakko.
N25

Psykoterapia! Ihan oikean psykoterapeutin luona, ei julkisen puolen hoitajan kanssa.

Uusimmat

Suosituimmat