Tätähän ei saisi ääneen sanoa, mutta hitto menee hermo noihin kakaroihin!

Vierailija

Kyseessä siis mieheni lapset joka saa nyt jokaisen mamman jo valmiiksi asettumaan näiden lapsiparkojen puolelle.

Ilmeisesti myöskään etälapsilta ei tarvitse odottaa minkäänlaisia käytöstapoja vaan on ihan ok sikailla isänsä ja MINUN kodissa ilman että kenelläkään on oikeutta heitä ohjeistaa toimimaan toisin.

Ilmeisesti on ihan ok vastata minulle "sä et vittu mua määrää", "saan tehä mitä haluun" "äiti sanoi että...". Mies ei näitä muksuja kasvata lainkaan ja esim tuon vitun hokeminen on ihan okei 12 vuotiaalta. Minä olen sitten hirveä niuho ämmä kun olen tuostakin huomauttanut.

Ja joo voisin antaa heidän tehdä keskenään mitä tekevät, mutta tämä on kotini ja jos en puutu tiettyihin asioihin niin saan sitten siivota järkyttävää hävitystä. Ennen kun joku ehtii moittimaan että olen vaan nalkuttava äitipuoli, niin ei, olen heille neutraalin asiallinen vaikka pään sisällä kiehuisi.

Tässä hieman esimerkkejä tästä viikonlopusta. Teini oli hakenut itselleen yöpalaa meidän mentyä nukkumaan. Aamulla pöydällä lojui sulanut leviterasia, juustot ja kinkut myös jätetty levälleen pöydälle ja leipäpussi samoin aukinaisena levällään. Huomautin, että nää vois sitten jatkossa laittaa takasin kaappiin kun ottanut. "Ei se oo mun homma täällä" vastasi 14v teini. Toistamiseen sanon tälle samaiselle teinille wc pöntön vetämisestä! oikeasti tuntuu typerältä sanoa isolle pojalle tästä, mutta voin kertoa ettei ole kiva seuraavan mennä vessaan kun on aina paskat pöntössä vetämättä. Ihan oikeasti! Ja mies itse on tosi siisti, eikä siitä huolimatta sanallakaan viitsi ohjeistaa lastaan tässäkään asiassa. Eikä myöskään tee mitään siivotakseen jälkiä. Hänestä lasten ei tarvi miettiä siivouksen kaltaisista asioista kun käyvät täällä vain silloin tällöin. Niin no, minusta ei kuitenkaan ole liikaa vaadittu että VETÄÄ VESSAN ja siivoaa omat jälkensä. Muuhun siivoukseen ei ole vaadittukaan osallistuttavan.

Nuorempi oli sitten kaatanut suihkusaippuani viemäristä alas ja käynyt kaivelemassa meikkipussiani. Kun kysyin miksi pursotti saippuat viemäriin, niin syy oli että haisi hänestä pahalta?? ja kysyessäni etsikö meikkipussistani jotain tiettyä (toivoisin kylläkin että lupa kysyttäisiin ennen kun tongitaan!) niin oli kuulemma katsonut olisiko siellä ollut jotain mistä hän tykkää ja oisi voinut ottaa. Sanoin että lainata voi jos kysyy luvan mutta omaksi en voi näitä antaa. Tähän tyttö tuhahteli että äiti on sanonut että isän luona kaikki on myös heidän omaisuuttaan. Olin sitten taas kerran se "vmäinen ämmä" kun jouduin sanomaan ettei tämä sentään aivan kaikkea koske.

Tekemäni ruuasta valitetaan lähes aina. Usein olen kyllä miehelle sanonutkin että keksii itse lapsilleen ruokaa viikonlopuksi kun en jaksaisi kerta toisensa jälkeen kun isot lapset sylkevät ja yökkivät lautaselleen. Kaikki tavallinenkin ruoka on hyihyi. Myös isänsä tekemä on yhtä pahaa että vika ei taida olla tekijässä. Tarjottu on niinkin eksoottisia ruokia kun makaronilaatikkoa, kanaa ja riisiä yms. Mies hoitaakin ruoka asiat yleensä viemällä mäkkäriin tai vastaavaan paikkaan. Minä en tähän jaksa puuttua, vaikka ruokavalio taitaa äidilläänkin olla pitsahamppari linjaa.

Ehkä voisin kysyä että onko teillä 12 ja 14v lasten vanhemmat, niin tämänkaltainen käytös normaalia? Ainiin, mies sanoi vieläpä että tilanne lasten kanssa on RAUHOITTUNUT minun tänne muuton jälkeen. Luoja sentään mitä se on ollut aikaisemmin... Miehen kyvyttömyys kasvattaa lapsiaan on kyllä niin turn off suorastaa, että epäilyttää suhteen jatkokin. Siis oikeasti, hän ei kiellä lastaan edes silloin kun tämä pieree kahvipöydässä kun meillä on vieraita!! Pitäisikö minunkin sitten olla puuttumatta? Tuntuu vaan etten voi katsella tuommoista porsastelua kodissani enkä tiedä haluanko edes jakaa elämääni miehen kanssa jolle tuo on ihan ok käytöstä?
Ja tää on valitettavasti tosi juttu.

Sivut

Kommentit (52)

Vierailija

No hyi hemmetti mitä penskoja. Mulla on 10 ja 12 ja ikipäivänä en tommosta kattelis. Varmaan saat paskaa niskaan koska osa täällä ei voi sietää kun äitipuoli uskaltaa valittaa miehen lapsista, ei vaikka siihen olisi aihettakin! Syyhän on kyllä ensisijassa miehen kun tuon käytöksen hyväksyy.

Vierailija

EI ole normaalia jos multa kysytään. Minusta on ihan paskan hailee onko kyseessä oma vai toisen lapsi mutta piereminen ja vitun hokeminen EI kuulu hyviin tapoihin ja huomauttaisin aivan varmasti oli kyseessä sitten naapurin lapsi tai omani. Minusta käytös sinua kohtaan on myös tosi epäkunnioittavaa ja kertoo miehestäkin jotain että antaa tuon kaiken tapahtua. Lienee myös exänsä tossun alla eikä ehkä edes uskalla kieltää jälkikasvuaan äidin pelossa. Osalla etäisistähän on tuo ongelma että ollaan sitten enmmän kavereita kun vanhempia eikä sitten osata kasvattaa lapsia ollenkaan kun tärkeintä on että on kivaa. Mutta tuo on kyllä jo aika ääritapaus.

Vierailija

Anteeksi, mutta miten sinulle voi tulla yllätyksenä, millainen miehesi on isänä? Kai ennen yhteenmuuttoa kuitenkin näit lapsia isänsä kanssa, olit jutellut kasvatuksesta ja sopineet säännöistä yhdessä? Toki lasten käytös kuulostaa hirveältä, mutta oleellista tässä on se, miten miehesi suhtautuu siihen. On hirveän helppo syytellä lapsia sen sijaan, että oikeasti syyttäisi tilanteesta omaa rakasta puolisoaan. 198

Vierailija

Mulla on 14v poika, eikä todellakaan ole tuollainen!!! vessan on osannut vetää jo 3 vuotiaana ja varmasti häpeäisi jos vahingossa jäisi vetämättä. Ymmärtää myös sen, että ruuat menee pilalle jos jättää lämpimään ja todellakin tajuaa että jos hän välipalaa ottaa niin se on hänen tehtävä laittaa ruuat takaisin kylmään. Ei tästä ole tarvinut erikseen edes puhua, vaan on itsestään selvää. Ikänä en ole kuullut häneltä v-sanaa ja jos sen kuulisin niin varmaan pikkupuhuttelu tulisi. Enhän tiedä mitä se kavereiden kanssa huutelee mutta kotona ei tuollaista törkypuhetta kyllä tarvi kuulla. Eikä ole tästäkään tarvinut puhua erikseen, vaan tajuaa kyllä miten käyttäydytään.

Vaikuttaa että nuo miehen lapset on eläneet kun siat pellossa eikä ole juurikaan tekemisiin puututtu. Tuossa sitten tulos. En osaa neuvoa kyllä mitä voisit tehdä, mutta varmasti itsekin miettisin että laitanko lusikat jakoon kun mitään sidoksia (??) ei mieheen vielä ole.

Vierailija

Miksi ihmeessä olet muuttanut sinne?

Mies on ilmi selvästi aivan kelvoton lapsiaan kasvattamaan, oli äiti sitten mimmoinen tahansa. Lapset ovat sen verran nuoria, että tuota jatkuu vielä pitkään. Lähde helkuttiin sieltä asumasta, tai sitten järjestä itsesi pois niiksi viikonlopuiksi kun miehellä on lapset; vie tavarasi pois näkyviltä ja tee miehelle selväksi että hän siivoaa muksujen jäljet.

Sinun hermostuminen ei auta mitään ketään, ainoastaan kerää paakkuja omiin verisuoniisi. Älä hyvä ihminen elä tuommoisessa kuviossa.

Minunkin mieheni lapset ovat melko pöljiä, mutta ovat aikuisia ja asuvat omillaan. Olen tehnyt niin, että kun ovat pöljimmillään (kolmikymppinen mies pieree ruokapöydässä, ei tervehdi, huutaa isälleen pikkuasioista) en viitsi olla samassa tilassa. Lähden yksinkertaisesti tieheni, oli paikalla sitten ketä tahansa. No, kerran kun olin kipeä itse menin heittämään tämän mainitun sällin ovesta pihalle, ilmoitin että minun kodissani huutaa korkeintaan minä, ei kukaan muu. Mies ei tykkää kun arvostelen hänen lapsiaan, mutta se on sitten hänen valinta: koska en siedä hävyttömyyksiä varsinkaan aikuisilta ihmisiltä, niin en vaan siedä. - Onneksi ei ole tämän miehen kanssa yhteisiä lapsia. Siitä ei tulisi mitään... 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta miten sinulle voi tulla yllätyksenä, millainen miehesi on isänä? Kai ennen yhteenmuuttoa kuitenkin näit lapsia isänsä kanssa, olit jutellut kasvatuksesta ja sopineet säännöistä yhdessä? Toki lasten käytös kuulostaa hirveältä, mutta oleellista tässä on se, miten miehesi suhtautuu siihen. On hirveän helppo syytellä lapsia sen sijaan, että oikeasti syyttäisi tilanteesta omaa rakasta puolisoaan. 198

Miestähän tuossa ensijaisesti syytinkin. Mutta kyllä koen että tuon ikäiset jo vähän olisi vastuussa omasta käytöksestäänkin. Tietenkin jos ei ole koskaan kasvatettu niin....  Tavallaan tuo miehen suvaitseva asenne tuli yllätyksenä. Näin näitä lapsia ehkä maksimissaan 1krt kuussa ennen yhteen muuttoa ja silloin asia ei ollut niin räikeä. Lisäksi ajattelin siinä olevan vähän näyttämisen halua minulle "katsos miten kiva isä olen". Mieluiten mies halusikin nähdä ilman lapsia silloin kun ei asuttu yhdessä. Yhteenmuuttokin tuli vähän äkkiä, koska jouduin muuttamaan remontin takia vuokrakämpästäni ja mies ehdotti sitten että uuden kämpän sijaan muuttaisin hänen luo kun muutenkin ollaan paljon yhdessä. Kyllä, olisi ollut fiksua tutustua paremmin lapsiinkin ensin mutta tavallaan ajattelin että katsotaan mitä tästä tulee, ainahan voi sitten hankkia sen uuden kämpän jos yhteiselo ei toimi. Ja ei näytä toimivan. Mietin vaan nyt koko suhteen jatkoakin... Ja sitä onko toi ihan yleistäkin käytöstä isoilta lapsilta. Nähtävästi ei

ap

Vierailija

Meillä ei noin käyttäydytä, mutta mridän lapsilla on perhekasassa.

Noihan on aivan klassisia testejä sua ja isäänsä kohtaan. Ovat teinejä, ettei välttämättä logiikkaa edes ole käytöksessä. Pysyt nyt omassa linjassasi, niin ennen pitkää helpottaa.

Tai sitten sä voit kirjoittaa noi samat epäkohdat ylös ja lähettää lasten äidille, kun isä on munaton vätys. Tuskin se äitikään nauttii, että lapset käyttäytyy dorkasti. Ellei katkeruudessaan ole kouluttanut heitä noin typerästi toimimaan.

Tietenkin voit heittää hanskat tiskiin ja olla ne lasten kyläilyjen ajan muualla.

Vierailija

Minä kyllä sanoisin miehelle ja lapsille, että te ette voi jatkossa enää tavata meillä koska käytöstavat ovat ihan perseestä. Tavatkaa jatkossa vaikka mäkkärissä. Nuo penskathan kävelee ap:n yli ihan heittämällä ja tahallaan, isänsä hyväksynnällä ja äitinsä luvalla. Mikä vimma ap:n on hyväksyä ja yrittää olla normaali. Minä viheltäisin pelin poikki puoleksi vuodeksi. Ei kannata antaa siimaa perkeleelliselle/ mielenosoitukselliselle käytökselle.

Vierailija

1. Kauanko seurustelitte ennen kuin muutitte yhteen?
2. Miten voit pitää tuollaisesta miehestä?
3. Miten jaksat katsoa tuota. Mikset muuta omaan kotiisi?
4. Mä en jaksais. Mulla on 13 v enkä todellakaan hyväksy tuollaista.

Vierailija

En voi ymmärtää miten jotkut ovat noin kylmähermoisia. En tajua, miten voitte olla menettämättä hermojanne!!

Itse olisin varmasti jo pieksänyt molemmat ihmispersekakarat veriseksi mössöksi. Ihan oikeasti.

Vai oletteko jotenkin ihan tajuttoman tyhmiä lattiamattoja? Selittäkää, kun en voi ymmärtää.

Vierailija

Suomi näyttää olevan joku hemmetin maailmanlopun maa. Hyi helvetti millaista jälkikasvua. Missä tällaisia paskaperseitä kasvatetaan?

Vierailija

En ikipäivänä seurustelisi tuollaisen miehen kanssa joka ei osaa lapsiaan kasvattaa.
En ikinä kehtaisi esitellä häntä ystävilleni saati sitten tuollaisia kakaroita.
Etkö voi tehdä miehelle selväksi että laittaa lapsensa ojennukseen tai että laitatte yhdessä jos hän ei osaa?!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olet muuttanut sinne?

Mies on ilmi selvästi aivan kelvoton lapsiaan kasvattamaan, oli äiti sitten mimmoinen tahansa. Lapset ovat sen verran nuoria, että tuota jatkuu vielä pitkään. Lähde helkuttiin sieltä asumasta, tai sitten järjestä itsesi pois niiksi viikonlopuiksi kun miehellä on lapset; vie tavarasi pois näkyviltä ja tee miehelle selväksi että hän siivoaa muksujen jäljet.

Sinun hermostuminen ei auta mitään ketään, ainoastaan kerää paakkuja omiin verisuoniisi. Älä hyvä ihminen elä tuommoisessa kuviossa.

Minunkin mieheni lapset ovat melko pöljiä, mutta ovat aikuisia ja asuvat omillaan. Olen tehnyt niin, että kun ovat pöljimmillään (kolmikymppinen mies pieree ruokapöydässä, ei tervehdi, huutaa isälleen pikkuasioista) en viitsi olla samassa tilassa. Lähden yksinkertaisesti tieheni, oli paikalla sitten ketä tahansa. No, kerran kun olin kipeä itse menin heittämään tämän mainitun sällin ovesta pihalle, ilmoitin että minun kodissani huutaa korkeintaan minä, ei kukaan muu. Mies ei tykkää kun arvostelen hänen lapsiaan, mutta se on sitten hänen valinta: koska en siedä hävyttömyyksiä varsinkaan aikuisilta ihmisiltä, niin en vaan siedä. - Onneksi ei ole tämän miehen kanssa yhteisiä lapsia. Siitä ei tulisi mitään... 

Voi kuulostaa kauhealta tuokin.En sietäisi minäkään aikuiselta tuommoista! selitin tuohon toisen viestin vastaukseen miksi asun täällä ja tosiaan suunnitelmissa onkin oman kämpän hankkiminen. Mietin vaan koko suhteen jatkoa. En oikein tiedä minkälainen tulevaisuus tässäkin voisi odottaa? jos lapset ei ole oppineet vielä peruskäyttäytymistä niin mitä voi odottaa kun ovat täysi ikäisiä? paitsi ettei kukaan voi heitä sitten enää ainakaan kasvattaa.

ap

Vierailija

Kauheita kakaroita. Olen kolmen lapsen äiti ja näistä kaksi jo murrosiässä / itsenäistyneet eikä todellakaan ikinä ole tuollaista käytöstä ollut, ei kotona eikä kylässä. Mulla varmaan palais käpy saman tien sekä ap:n mieheen että sen kakaroihin. Jätä ne. Uskomattoman huonoa ja tökeröä käytöstä. Ilmeisesti täysin vetämätön kasvattaja se lasten äitikin. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat