Kuka ostaa kaupasta muovipusseja siksi, että tarvitsee niitä roskapusseiksi?

Vierailija

Mä en ainakaan. Kalliiksihan ne roskapussit tulisi.

Halvemmaksi tulisi käyttää kestokasseja kauppakasseina ja ostaa roskapussirullat kaupan siivoushyllystä. O_o

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Minä ostan koska 50 senttiä ei tunnu missään. Kätevää ja kestävämpää. ne roskapussit yleensä tuppaa hajoamaan jo hissiin.

Vierailija

Minä. Tuntuu turhalta ottaa rullasta muovipussi, täyttää se roskalla ja heittää roskiin. Ostan muovipussin hinnalla hyvän omantunnon siitä, että roskapussini on ollut tarpeellinen myös ostosten kotiintuomisessa eikä vain roskapussina. En myöskään jaksaraahata mitään kestonyssyköitä mukanani, etenkin kun saatan pistäytyä kauppaan ihan yllättäenkin.

Vierailija

Jaa, mä käytän kangaskassia kauppakassina, mutta en myöskään osta roskapussirullia. Käytän roskapusseina hedelmäpusseja ja vaate- ja kirjakaupoista ym. ostosten kanssa tulevia ilmaisia muovipusseja. Ai niin ja vessapaperien muovipakkauksia.

Vierailija

Kyllä ne kaupan muovikassit on sata kertaa parempia roskapusseja kuin ne ohuet rullapussit jotka ratkee heti kun sinne laittaa jonkun jauhelihapakkauksen jonka reuna viiltää vähän pussin reunaa, viimeistään siinä vaiheessa kun sinne laittaa jotain muutakin. Ja mustana pussina (biojätteet) ei kestä painoa, joka välissä pitää olla viemässä pientä nyssäkkää.

Vierailija

Minä. Kaupan pussit nyt vaan on paremman kokoisia ja kestävämpiä kuin ne rullapussit , joita käytän silloin kun ei oikeita pusseja ole.

Vierailija

Minä ostan muovikasseja ja käytän niitä ihan käsilaukun ominaisuudessa. Monesti saatan lähteä esim. kyläreissulle muovikassin kanssa. Sitten kun kulahtaa tarpeeksi, niin siitä tulee roskapussi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä ostan koska 50 senttiä ei tunnu missään. Kätevää ja kestävämpää. ne roskapussit yleensä tuppaa hajoamaan jo hissiin.

Niin yleensä hajoavat herkästi, mutta Lidlin myyvät roskakassit ovat vahvaa tekoa.

Vierailija

Roskapusseina myytävät pussit ovat liian löyhiä esimerkiksi pullojen palautukseen.

Enimmäkseen käytetään Prisman kestokasseja, mutta aina välillä ostetaan myös muovikassi, jotta niitäkin on kotona kun niitä tarvii aina välillä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä. Nykyään on biohajoaviakin muovipusseja kassoilla. Miksi ostaisin vielä erikseen rullallisen roskapusseja.

Biohajoava ei ole se paras vaihtoehto:

Suomen ympäristökeskus yhdessä Lappeenrannan teknillisen yliopiston kanssa on tutkinut, ja tulos saattaa yllättää. Kierrätysmuovista valmistettu kassi todettiin parhaaksi ja biohajoava muovikassi huonoimmaksi:

”Biohajoava ostoskassi todettiin huonoimmaksi vaihtoehdoksi. Nykyisellään niihin lisätään lujuuden parantamiseksi seosaineita, jotka ovat fossiilisperäisiä. Niiden biohajoaminen kiihdyttää ilmastonmuutosta, kun pusseja kompostoidaan tai viedään kaatopaikalle. Biohajoava ostoskassi oli päästöiltään vertailukelpoinen muihin kasseihin ainoastaan, jos se poltettiin tai mädätettiin biokaasuksi.”

http://www.futurenergia.org/ww/fi/pub/futurenergia/chats/bio_plastics.htm

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En jaksa raahata mitään kestopussia mukana

Kahteen kestokassiin meneviin tarvaroihin pitäisi ostaa viisi muovikassia. Kestokassit on paljon käteväpi pakata, kuljettaa autossa ja kantaa kotona sisälle ja vielä purkaakkin. Yritetään kyllä aina muistaa ottaa kestokassti mukaan, jos ei muisteta, niin ostetaan uudet. Niillä on kyllä käyttöä kotonakin, käteviä kaikenlaiseen kuljettamiseen.

Kestokassi maksaa 90 senttiä ja muovikassi 18 senttiä. Kestokassi haukkuu hintansa jo parilla käyttökerralla.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat