Huonokuntoinen lapsi

Vierailija

Lapsella 11v on ihan järkyttävän huono kunto. On aina liikkunut saman verran kuin kaverinsa ja on normaalipainoinen, mutta on silti aina hengästynyt ihan älyttömän nopeasti, ei jaksa juosta kovaa ja on todella kankea liikkeissään. Astmaa ei ole ja sydänkin on tutkittu. Uusi opettaja oli vähän aikaa sitten sanonut hänelle että hän ei yritä tarpeeksi, ja saa huonon numeron liikunnasta jos tämä jatkuu. Lapsi tuli itku kurkussa kotiin.. mikä hemmetti voisi olla vikana??

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Olen, leikkivät paljon kavereiden kanssa pihalla ja on harrastanut liikuntaakin, mutta joutunut lopettamaan kun ei yksinkertaisesti pysy mukana tai kehity... Ruoka on ihan perus terveellistä kotiruokaa, paljon kasviksia ja salaattia. Herkkuja tässä talossa syödään varmaan kerran tai kaksi kuukaudessa.
AP

Vierailija

Ihana että olet puuttumassa asiaan. Ensinnäkin selvittäkää lääkärin kanssa mikä voisi olla. Toiseksi ole yhteydessä liikunnan olettajaan ja käy tilanne läpi, vaadi opettajaa osoittamaan millä perusteella ei täyty/pitää antaa huono numero. Etsikää ratkaisu.
Terv, yksi joka sai ala-asteella liikunnasta 7 vaikka kaikkeni tein ja yritin. Eikä vanhemmat puuttuneet asiaan. Joka kerta odotin ja peryin kun todistukset tuli. Seiskalle siirryttäessä liikunta oli 9. Vaikkei muuttunut muuta kuin opettaja. Minun lapsia ei tulla ikinä kohtelemaan näin.

Vierailija

kulkeeko koulumatkat millä? 
osa lapsista ei vain ole liikunnallisia samoin kuin jotkut eivät ole matemaattisesti lahjakkaita.
ei muuta kuin kannustamaan lasta liikkumaan numerosta välittämättä ettei tule mitään trumoja liikunnan suhteen.

Vierailija

Miten se huonokuntoisuus ilmenee-ainoastaan että ei jaksa ja hengästyy. Aluksi on hyvä tehdä perustsekkaus lääkärillä, ei normaali lapsi joka liikkuu esim. koulumatkat ja harras´taa esim. lenkillä käymistä äidin kanssa hengästy. Olisiko kuitenkin että peruskunto on huono?

Vierailija

Mä olin ehkä vähän samanlainen - olen aina ollut hidas juoksemaan ja hengästyn nopeasti, vaikka liikun säännöllisesti. Astmaakin on epäilty mutta sitä ei ole. Olin vaan huono/keskiverto vähän kaikessa. Sitten aloin käymään salilla ja huomasin, että vaikka perus "lastenlajeissa" en millään kehittynyt, salitreenissä kestävyys ja voima kasvavat minulla todella nopeasti, ja lihakset muotoutuvat treenatun näköisiksi helposti. Toisilla taas ei tällaista kehitystä tapahtu millään. Ja to clarify, olen rakenteeltani siro ja naisellinen. Että ehkä jotkut vaan sopivat tiettyihin lajeihin paremmin?

Vierailija

Huom! Myös foolihapon puute aiheuttaa anemiaa. Itselläni todettiin foolihapon puutteesta johtuva anemia ja on uskomatonta, miten kunto ja kestävyys on kohonnut syötyäni lisää pari kk. Liikuin koko tuon anemian ajan, mutta... Olo oli huono. Minulla tuon puutoksen aiheutti epilepsialääke. Yleensä anemia mielletään lähinnä raudanpuuteanemiaksi.

Vierailija

Pyydä koululääkäriltä lähete toimintaterapia-arvioon tai fysioterapeutille- kumman työnkuvaan kunnassasi kuuluvat kouluikäísten liikkumisen taitojen arviointi.Törkeää liikunnanopettajalta.

Vierailija

Mun tytöllä oireili kilpirauhasen vajaatoiminta noin. Hän väsähti pienestäkin ponnistuksesta, esim. rappuset ylös kiivettyään oli tosi hengästynyt ja hyvä, ettei pyörtynyt. 

Vierailija

Onko lapsen kengän koko kasvanut nopeasti ja yhtäkkisesti? Se enteilee nopeaa kasvupyrähdystä (ensin kasvaa jalkaterä ja sääret, sitten reisiluut). Katso ravintotaulukosta paljon 11 vuotias kuluttaa kcal vuorokaudessa ja mieti syömiset. Kuulostaa energiavajeelta.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat