Ajokortittomat/autottomat

Vierailija

Miten vaikuttaa elämääsi?

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

Tekee elämästä erittäin vaikeaa / mahdotonta. Mihinkään ei pääse lähtemään ja kaverit katsovat suorastaan kieroon kun ei ole ajokorttia tai autoa. Ärsyttää pyytää kyytejä joka paikkaan ja kysellä, että kuka pääsisi hakemaan kun johonkin pitää lähteä. Tuntuu että kaveritkin pitävät minua riesana, kun olen ainoa jolla ei korttia ja autoa ole.

N19

Vierailija

Ei juuri haittaa. Pari kerta a vuodessa mietin, että ajokortti olis kiva. Olen ajanut autoa mutta en pidä siitä. Olen liian huolissani.

Vierailija

Se tekee elämästäni todella paljon helpompaa, ja rahaa säästyy esimerkiksi matkailuun. En ole eläessäni pyytänyt kyytiä keneltäkään. Mihin ei julkisilla tai taksilla pääse, minun ei tarvitse mennä.

Vierailija

Olen niin tottunut, etten osaa edes ajatella muunlaista elämää. Jos hankkisin ajokortin ja auton, se merkitsisi hirveää stressiä ja rahanmenoa. Luultavasti pelkäisin ajamista aivan järjettömästi. Sillä rahalla, joka autokouluun ja autoon, bensaan ja vakuutuksiin menisi, voisin ajella taksilla harva se päivä. Yleensä kuljen kuitenkin polkupyörällä tai bussilla.

Pk-seudulta

Arkeen ei vaikuta. Kuljen pyörällä (kun ei ole lunta) tai julkisilla. 

Mutta jos olisi auto, varmaan tulisi useammin käytyä paikoissa, jonne julkiset kulkuyhteydet on vaikeat tai vaikeammat. Tällaisia pk-seudulla on esimerkiksi Sipoonkorpi tai Nuuksio. 

Samoin ei voi tehdä mitään ex tempore -reissuja paikkoihin, jonne ei pääse kunnolla julkisilla. Esimerkiksi jonkun mökille skutsiin. 

Huonekaluja tulee ostettua kuitenkin niin harvoin, että ajokorttia ja autoa en pelkästään sen vuoksi hankkisi, että olisi joku kuljetus sellaisille. 

Vierailija

Elämä on helppoa! Ei tarvitse huolehtia auton aiheuttamista kustannuksista ja pysyy hyvässä kunnossa kun "pitää" mennä jalan tai pyörällä. Välillä jos laiskottaa niin menen bussilla, mutta yksi matka maksaa reilun euron niin eipä tunnu missään. :)

Vierailija

Ajokortti on ja miehellä auto. Mutta vihaan ja pelkään ajamista. Eli omat menoni hoidan bussilla. Eli aikaa tuhraantuu päivässä työmatkoihin tunti bussilla, kun autolla pääsisi vartissa. Keskustassa asutaan eli kaupat on lähellä.

Vierailija

Mulla on kaksi tervettä jalkaa, joihin olen tottunut turvautumaan päästäkseni paikasta A paikkaan B. Saman olen opettanut myös lapselleni ettei hän laiskistuisi liikaa kuten osa ikätovereistaan, joiden vanhemmat palvelee kyyditsemällä kouluun vaivaisen 2 km matkan takia....meillä käytetään polkupyörää jopa 15 km matkaan...

Vierailija

Kortti löytyy, autoa ei tällä hetkellä. Varsinkin nyt talvella olen tyytyväinen siihen, ettei tarvitse puhdistaa autoa lumesta ja lämmittää, ennen kuin pääsee edes liikkeelle. Bussi on helppo, tosin talvella aika epäluotettava.. yksi ero on ruokakaupassa käynti, ei osta kerralla yhtä paljon, kun jos olisi auto.

Vierailija

Helpottaa elämää paljon kun ei ole autoa. Suurkaupungissa auto olisi vain kallis riesa. Sille pitäisi olla tallipaikka, joka on kallis. Vakuutus tulisi kalliiksi myös, koska pikku kolhuja ja naarmuja ja vandalismia tapahtuu jatkuvasti. Autoa pitäisi huoltaa ja pestä ja siivota säännöllisesti. Ajaminen olisi stressaavaa ja hidasta.

Jos tarvitsen autoa, käytän car sharing -palvelua tai vuokraan auton.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat