äitini on saanut alkunsa raiskauksessa

Vierailija

Nyt kun olen itse tulossa äidiksi, niin minua rupesi kiinnostamaan entistä enemmän kuka ukkini on. Mummo ei ole koskaan ollut naimisissa enkä minä tai äitikään ole ikinä tiennyt kuka ukkini on, mummo on vaiennut.

Paitsi nyt mummo avautui minulle kun kävin torstaina kylässä hänen luonaan. Otin ukkin taas puheeksi ja yllättäen mummo rupesi itkemään. Hän kertoi kaiken. Kesä 1970. Hän oli ollut tanssimassa, tämä raiskaaja oli lähtenyt saattamaan kotiin ja parin minuutin päästä kotoa oli tehnyt tekonsa.

Muutaman päivän olen ollut sokissa, nyt vasta alan palautua. Olin soittaa päivällä äidille ja kertoa, mutta en voinut. Miten äiti suhtautuisi? Voisi olla kova pala.

Siitä on yli 45 vuotta, mutta mistä mummolle apua?

Kommentit (4)

Vierailija

No älä ainanakaan ryntää äidillesi kertomaan.. aikuinen kai olet ja omat asiasi osaat pitää itselläsi suo se mummillesikin ja ole hänelle tukena hänellä on raskasta ilmankin.

Vierailija

Tuttua, paitsi että minulle ei kertonut äiti, eikä mummo. Kuulin muualta, traumaattisen karua. Olen elänyt yksin asian kanssa ja se on niin väärin! Paras apu mummollesi on sinä, jonka kanssa hän on asian rohjennut jakaa. Mielestäni voisit yrittää varovaisesti puhua tapahtuneesta äitisi kanssa. Omalla kohdallani se ei onnistunut, en kuitenkaan ajattele että kaikkii äidit ovat yhtä pahoja kuin omani.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Nuorena tulee raskaaksi naiset teidän suvussa nähtävästi..

Miten ihmeessä nuorena?? Eihän tuossa ole tultu raskaaksi kuin vasta parikymppisenä joka on ihan normaali ikä.

Uusimmat

Suosituimmat