Mahtaakohan nuo 12- ja 14-vuotiaat tappaa toisensa -pitäiskö mennä väliin?

Huokaus

Tässä taas kuuntelen, miten ne tappelee tuolla yläkerrassa jostain s**tanan tuoremehusta. Varmaan käyvät toisiinsa käsiksikin, nuorempi huutaa ja karjuu niin että kuuluu varmaan ulos asti. Te, joiden lapset on samanlaisia kauhukakaroita, annatteko tapella vai meettekö väliin? Tajuaako ne olla tappamatta toisiaan?

Mua niin kypsyttää tuo. Jumalauta ettei tuon ikäiset osaa olla ihmisiksi.

Kommentit (8)

Vierailija

Mieti miten itse osallistut tuohon: miksi sinä olet vihainen jos lapsesi tappelevat? Mikset ole surullinen?

Huutaminen ei auta, yritä jotenkin ilmaista että uskot että lapsesi osaavat tulla keskenään toimeen ilman että sinä tulet poliisiksi väliin.

Mulla on huonot välit siskooni, aina on ollut. Ikäeroa on vähän vähemmän kuin 2 vuotta. Nyrkkitappeluita oli, ja joskus jahdattiin toisiamme keittiöveitset käsissä. Nyt aikuisena tämä surettaa, mutta sisko on niin tiukka tyyppi että asiaa on vaikea ottaa puheeksi.

Teillä olisi vielä hetken aikaa mahikset petrata.

Vierailija

Menen väliin jos pystyn. Meillä samanikäiset pojat. Tappelevat harvoin, kun on omat huoneet. Kannattaa mennä väliin ettei tapahdu mitään murtumia tai loukkaantumisia koska jos niin käy niin olet ls-suojelun kynsissä. Voi siis käydä huonosti vaikka tarkoitus ei olisikaan.
Tästä vuosi aikaa kun viimeksi tappelivat ja meni väliin sen minkä pystyin. Siihen poikien väliin joutui yksi kaveri ja se ei tullut meille pitkään aikaan. Laittoi mulle siitä viestiä, kun olen hyvissä väleissä pojan kanssa. Isoilla lapsilla on jo voimaa ja noita käsikähmiä ei saisi tulla.

Vierailija

Te teette hallaa lapsillenne, jos ette opeta käyttäytymään. Sitten jatkavat tuota mesomista vaimolle tai miehelle ja perhehelvetti eroa vailla.

Vierailija

Mä en voi tajuta tuota väkivaktaa, missä jotkut lapset elävät. Tuttavaperheessä pienempi hakkasi kepeillä ja tues millä kilttiä isoveljeä, mutta kukaan ei puuttunut asiaan. Tein itse asiassa lasun. Siinä meni välit.

Vierailija

Mene väliin ja sano,ettei kotona hyväksytä väkivaltaa tai tappeluja.  Ja pidätte tämän linjan. Lastenkin (myös sisarusten) on opittava kunnioittamaan toista ja tajuttava ,että kimppuun ei käydä. Tiedän yhden perheen , jossa lapset hakkaa ja röykkyyttää toisiaan,eikä vanhemmat puutu. Sairasta touhua. Meillä on pienestä  pitäen sanottu,että toista ei lyödä ja se on pidetty. Eivät ole toisiinsa kiinni käyneet. 4 lasta, 3 tyttöä ja poika.

Vierailija

Muistan sen yhden surullisen tapauksen, jossa isompi sisarus oli tappanut pienemmän veljensä, kun vanhemmat oli navetalla. Poikia siis molemmat lapset. Kyllä lapsille täytyy sanoa,ettei saa tapella. Siinä voi oikeasti käydä huonosti, vaikka ei tarkoitus olisikaan. Mene ihmeessä väliin ja sano Rauhallisesti ja hiljaisella äänellä(tehoo paremmin kun niiden täytyy hiljentyä kuuntelemaan) että tässä talossa ei tapella.  

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat