influenssa, mitä odotettavissa?

Vierailija

Testin tulos: influenssa. En ole koskaan ollut näin sairas. Kesto, oireet? Aikuisilla, lapsilla?

Kommentit (14)

Vierailija

Kovat lihassäryt ja korkea kuume. Jossain vaiheessa näyttää hellittävän, mutta harhauttaa ja pahenee taas. Olo on kuin jyrätty. Ruoka ei maita. Juoda pitää ja paljon. Jälkitaudit mahdollisia, esim. korvatulehdukset, keuhkoputkentulehdus.. Kesto1-2 vkoa plus toipuminen ja voimien palautuminen vie aikuisilla enemmän aikaa kuin lapsilla. Rokottaminen kannattaa! Itse olen sillä välttynyt tuolta kurjuudelta.

Vierailija

En voi puhua kuin omasta kokemuksestani, mutta itse olin viime vuonna sairaana neljä viikkoa. Kuume oli korkea, jäsenet särki ja veto oli aivan poissa. Toiset pääsee vähemmälle, toisilla tauti on pitkäkestoinen.

Vierailija

Ensin puolitoista viikkoa vuoron perään hyvin korkeaa kuumetta ja liman lentoa, sen jälkeen viikko repivää yskää, joka pakotti yrittämään nukkumista istuallaan. Kohta on kolme viikkoa täynnä, limakalvot ovat rutikuivat ja silloin tällöin yskittää niin, että silmissä näkyy tähtiä. Kymmenen minuuttia pakkasessa lupaa loppupäiväksi jatkuvia yskänkohtauksia. Mutta parempaan päin ollaan menossa.

Vierailija

Kuume kestänyt itsellä jo 4vrk. Lapsilla näyttäisi menevän jo ohi vai paheneeko vielä yhden kuumeettoman päivän jälkeen? Yskä on paha, lapsilla ja aikuisella.

Vierailija

Tsemppiviestejä kaivataan. Minulla siis sikainfluenssa ja a-influenssa. Lääke ei oikein laske enää kuumetta. Toisaalta tähän alkaa jo tottua. 4. vrk kohta kärsittynä.

Vierailija

Täältä tulee tsemppiä. Influenssa on pirullinen tauti. Mulla oli lapsena ja nuorena (ennen kuin rokotteita oli) kolme pahaa influenssa, yksi sairaalahoitoa vaatinut (keuhkokuume ym.)  Kestää ehkä keskimäärin 10 päivää. Korkea kuume, kovat lihaskivut.

Mutta kyllä se lopulta loppuu! Yritä panna soimaan jotain lempimusiikkiasi ja yritä saada unta.

Vierailija

Mulla on ollut keuhkonkuume kaksi kertaa aiemmin. Influenssa luultavasti kerran. Mitähän tuo meinaa, jos on h1n1 ja a- influenssa yhtäaikaa?

Vierailija

Minulla tuli kuume ja heti seuraavana päivänä hirveä valonarkuus, silmien takaa särki, yskä ja yskiessä tuntui kun pää olisi räjähtämässä. Veto täysin pois. Minulla meni 5-6 päivää, yskä jäi. Lapsella 10 päivää.

Vierailija

No mulla on vain flunssa mutta tätäkin helvettiä on kestänyt jo melkein kolme viikkoa! Hakkaava yskä, joka ei tunnu menevän ohi sitten millään, pientä lämpöilyä. Kokonaista yötä en ole yskimiseltä saanut nukuttua kahteen viikkoon. Koko tämä vuosi on mennyt ihan ohi kun mitään ylimääräistä ei jaksa tehdä, kaikki voimat täytyy keskittää paranemiseen ja selviämiseen.

Mä lohdutan itseäni sillä että tämä on sitten viimeinen flunssa, jonka tulen sairastamaan piiiitkääään aikaan, jos se vain musta on kiinni. Olen opiskellut netistä, miten flunssa voidaan välttää. Musta tulee ihan saatanan tarkka käsihygienian kanssa!

Vierailija

Itsellä korkea kuume, lihaskipuja, niska- ja päänsärkyä, vatsaoireita, yskää, tukkoisuutta. Kuin olisi jäänyt rekan alle. Ei testattu, mutta kuulemma influenssan oireet. Taidan pysyä peiton alla koko viikon, niin voimaton olo.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat