Huono kunto?

Vierailija

Onko ihan normaalia, että tavallista tahtia käveleminen hengästyttää? Joka aamu ihan tuskaa kävellä bussipysäkille ennen töihin menoa (noin 10min matka). En kävele edes erityisen nopeasti. Töissä hengästyn noustessani parikymmentä rappusta yläkertaan. Ulkona kulkiessa asiaa pahentaa vasomotorinen nuha, joka vuotaa pakkasella koko ajan.

Kommentit (8)

Vierailija

Ei todellakaan normaalia. Olen viisikymppinen, ylipainoinen nainen. Kävelen päivittäin noin kymmenen kilsan lenkin mäkisessä maastossa eikä hengästytä tippaakaan. Omasta mielestäni kuntoni on alle keskitason.

Vierailija

No sitä olen itsekin miettinyt... Kävin kevääseen asti monta vuotta ryhmäliikuntatunneilla, mutta lopetin rahan ja väsymyksen takia. En tiedä johtuuko tämä huono kunto siitä, etten teininä liikkunut yhtään ja parikymppisenä liityin salille ja aloin suoraan käydä noissa rankimmissa ja "keskitason" jumpissa... Välillä minulla on ollut matalaa hemoglobiinia, mutta rautaa syömällä ei olo kohene. Hemoglobiini vähän. Leposykkeeni on noin 80-90.

Niin ja olen 26 ja normaalipainoinen. Harrastan nykyään vaan tanssia ja sitäkin kerran viikossa... lähinnä siksi, että ainakin ulkoilu tuntuu niin voimia vievältä. Ap

Vierailija

Ei minulla noin paha tilanne ole, mutta itselleni on selvääkin selvempää, että koska vasomotorisen nuhani takia en voi hengittää kunnolla nenän kautta, väsyn helposti etenkin pakkasella. Suun kautta hengittäminen on ainakin itselleni raskasta kylmällä ilmalla.

Onhan sinulla jotain nenäsumutetta vaivaasi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei minulla noin paha tilanne ole, mutta itselleni on selvääkin selvempää, että koska vasomotorisen nuhani takia en voi hengittää kunnolla nenän kautta, väsyn helposti etenkin pakkasella. Suun kautta hengittäminen on ainakin itselleni raskasta kylmällä ilmalla.

Onhan sinulla jotain nenäsumutetta vaivaasi?

Ei ole, mutta täytyy hankkia! Apteekissa joskus sanoivatkin, että ilman reseptiä saatavat ovat yleensä hyödyttömiä. Ap

Vierailija

On sulla aika huono kunto.

Enemmän vaan sitä kävelyä ja portaiden nousua. Hyppynaru ja umpihanki ovat myös kiireisen kunnonkohotuskeinoja. Kun lapset möyrii pihalla voi äiti tallustaa umpihangessa hengästyäkseen ihan siinä samalla. Lumityöt, hyppely. 

Uusimmat

Suosituimmat