Muita alkoholiongelmaisia?

Vierailija

Itse olen 21vuotias alkoholisti. Isäni on myös. Opiskelen ja käyn töissä ja juon joka viikonloppu. Määrä saattaa kuulostaa pieneltä mutta vaikutus on minuun suuri, taas krapulaisena ja oli todella lähellä että en soittanut töihin muka kipeänä huomisen poissaolostani.

Olisiko tällä muita, joilla samanlaisia ongelmia, voitaisiin tukea toisiamme?

Kommentit (6)

Vierailija

OT, jos lähisuvussa on alkoholismia, on viisasta olla kokonaan aloittamatta viinanjuontia. Riippuvuustaipumus nimittäin periytyy. Tämän takia alkoholistien pitäisi kertoa avoimesti lapsilleen ongelmastaan kun lapset on esiteinejä. Pitäisi antaa lapselle edes mahdollisuus harkita raittiutta, vaikka teini-iässä paine kokeiluihin onkin kova eikä järjen ääni välttämättä mene perille.

Sori ketjuusi tunkeutumisesta, ap, mutta pakko oli sanoa.

Grandfarter
Seuraa 
Liittynyt9.1.2015

Jos koet, että haluaisit raitistua mutta et siihen kykene, suolsittelen soittamaan AA auttavaan puhelimeen, vaikka ihan piruuttasi. Sinä tuskin olet onnistunut vielä pilaamaan elämääsi viinalla kuten minä, joka join päätoimisesti suunnilleen yhtä kauan kuin sinä olet elänyt. Nyt olen kuudetta vuotta selvin päin, ei elämä vieläkään pelkkää onnea ole, mutta oikeaa elämää kuitenkin.

Käyttäjä1119
Seuraa 
Liittynyt14.1.2016

Juon pullon viiniä päivässä.

Olen tavallaan huomaattani jöäänyt koukkuun juomiseen.

Juon aina kotona yksin.

Minulla ei ole kavereita.

Varmaan osa syy juomiseen on juurikin yksinäisyys.

Vierailija

On mielenteysongelma ja alkoholiongelma, sellaiset setit. Ihoan iteseäni niin paljon, että on vaikea edes motivoida raittiimpaa elämäntapaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On mielenteysongelma ja alkoholiongelma, sellaiset setit. Ihoan iteseäni niin paljon, että on vaikea edes motivoida raittiimpaa elämäntapaa.

Uusimmat

Suosituimmat