Kertokaa mielipiteenne!Oonko liian kiltti?Annanko hyväksikäyttää itseäni?

Vierailija

Olen avustanut vanhempiani aina!He ovat alkoholisteja ja muutoin täysin kykenemättömiä huolehtimaan taloudestaan.Olen koko aikuisikäni avustanut heitä taloudellisesti kun on ollut tarvetta.
He ovat minulle velkaa rahaa joitakin tuhansia.
Nyt vanhempani elämänsä ehtoopuolella muuttavat pienenpään asuntoon ja tyhjentävät kotiansa "ylimääräisestä"
En oikein ymmärrä tätäkään.
He ovat usein kyselleet otanko jotain tavaraa ja olen usein kieltäytynyt koska se ei tunnu oikealta.
Veljelleni he ovat tavaraa antaneet aina,kaiken arvokkaan mitä on liiennyt.Hän on ne myynyt.
En oikein kehtaisi vieläkään ottaa heiltä tavaraa.(esim.arvokkaita kynttiläjalkoja)koska he kuitenkin vielä ovat hengissä!
Kuitenkin kun veljeni perheineen joskus HARVOIN käyvät vanhempia katsomassa,vanhempani heille tavaroita tarjoavat ja hehän ottavat,varsikin jos on jotain arvokkaampaa,rihkamasta he kieltäytyvät.
Veljeni ei ole koskaan vanhempiamme taloudellisesti tai muutoinkaan avustaneet.
Mitä tehdä?
Otanko törkeästi jotta saan edes jotain pois?
Toinen veljeni ei edes käy koskaan vanhempiamme tapaamassa mutta tuntuu että hänellekin jotain kuuluisi.
Kuitenkin minulle vanhempani ovat rahaa velkaa eivätkä tunnu sitä käsittävän.

Onko väärin ajatella että irtaimisto kuuluu MINULLE niin kauan kuin vanhempani ovat minulle rahaa velkaa????

Kommentit (11)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olet aika tyhmä. Älä anna rahaa heille. Ja tietysti otat kaikki tavarat, joita tarjoavat.

oonko?sitä mää vähä pelkäsinkin..enää en anna rahaa kun huolehdin viimein heidän raha-asioistaan niin ei oo tarvinnut..

tuntuu jotenkin törkeeltä viedä niiden vähää omaisuutta...

Vierailija

Oletko varmasti tehnyt vanhemmillesi selväksi, että annettu raha oli velallista, eikä hyväntekeväisyyttä? Jos olet, niin oletko jutellut tuosta, miten ovat suunnitelleet velkansa maksavan? Näistä tällaisista asioista pitää sopia ja keskustella. Ei sovi vain istua ja odottaa, että kyllä ne maksavat.

Ihan hyvin voit sitä tavaraakin ottaa, kun kerta tarjotaan. Selvästi haluavat siitä eroon, ja tuo törkeys on nyt vain omassa päässäsi. Lisäksi, jos sitä tavaraa et suostu ottamaan, niin totta kai ne vanhempasi sitä myös muille tarjoavat. Olisithan vaikka voinut suoraan kysyä, että haluavatko velatkin siinä samalla kuitata ja ottaa sitten sitä tavaraa. Ei ne vanhempasi ajatuksiasi osaa lukea, että tuollain olisit halunnut velkaa maksettavan.

Nyt sieltä niskasta kii, ja lopetat tuollaisen marttyyrin leikkimisen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
 Oletko varmasti tehnyt vanhemmillesi selväksi, että annettu raha oli velallista, eikä hyväntekeväisyyttä? Jos olet, niin oletko jutellut tuosta, miten ovat suunnitelleet velkansa maksavan? Näistä tällaisista asioista pitää sopia ja keskustella. Ei sovi vain istua ja odottaa, että kyllä ne maksavat.

Ihan hyvin voit sitä tavaraakin ottaa, kun kerta tarjotaan. Selvästi haluavat siitä eroon, ja tuo törkeys on nyt vain omassa päässäsi. Lisäksi, jos sitä tavaraa et suostu ottamaan, niin totta kai ne vanhempasi sitä myös muille tarjoavat. Olisithan vaikka voinut suoraan kysyä, että haluavatko velatkin siinä samalla kuitata ja ottaa sitten sitä tavaraa. Ei ne vanhempasi ajatuksiasi osaa lukea, että tuollain olisit halunnut velkaa maksettavan.

Nyt sieltä niskasta kii, ja lopetat tuollaisen marttyyrin leikkimisen.

Olen tehnyt selväksi että raha on velkaa..ollaan sovittu että maksavat sitä pikkuhiljaa ja nyt se onnistuukin kun heidän tilinsä ovat minun ulottuvillani.En kuitenkaan hurjia summia voi siitä itselleni jättää,heidän pienet eläkkeensä eivät meinaa riittää heille itselleenkään.Kuluu vuosia ennenkuin summa on maksettu muutamilla kympeillä kuussa.

Ja kuitenkin harmittaa että he pitävät veljeäni joka ei koskaan heidän hyväkseen mitään tee,vaikka he apua nyt sairauksien ja muiden takia tarvitsisivatkin,jotenkin siinä asemassa että hän jotain ennakkoperintöä olisi ansainnut.

Olen sanonut että eivät antaisi kodistaan mitään nyt kun tilanne on tämä että ovat minulle velkaa mutta antavat siltikin tälle veljeni perheelle aina jotain mukaan..myös sellaista mitä eivät ole minulle edes tarjonneet.

Pidän kuitenkin itseäni siinä asemassa että minulle näitä pitäisi ensin tarjota koska ovat minulle rahaa velkaa ja heillä ei ole MITÄÄN muuta omaisuutta kuin irtaimisto ja sekin melko arvoton.

Jos he sattuisivat kupsahtamaan,kattaisi irtaimisto jotenkuten tämän velan ja sitä he nyt jakavat..

Vierailija

En jaksa pidemmin kirjoittaa, joten lyhyesti.. Olet ihan liian kiltti. Ymmärrän, mutta yritä muuttua, ihmiset muuten käyttää sua hyväksi ja pahasti. Olet jo paaponut vanhempia ihan liikaa. Todellakin otat heiltä kaiken mahdollisen, minkä saat, etkä todellakaan pode huonoa omaatuntoa siitä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En jaksa pidemmin kirjoittaa, joten lyhyesti.. Olet ihan liian kiltti. Ymmärrän, mutta yritä muuttua, ihmiset muuten käyttää sua hyväksi ja pahasti. Olet jo paaponut vanhempia ihan liikaa. Todellakin otat heiltä kaiken mahdollisen, minkä saat, etkä todellakaan pode huonoa omaatuntoa siitä!

Olen samaa mieltä. Jos et nyt ota irtainta kun tarjotaan, niin veljesi kyllä ottaa . Ja sinulle ei lopulta jää mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Koitan jatkuvasti heidän elämänsä viime hetkiä rikastuttaa..ovat olleet vuosia velkasaneerauksessa ja kierteessä..nyt sain sen asian hoidettua ja ovat vapaita kaikista veloista joten toivon heille mahdollisimman helppoa loppuelämää..ettei tarttis elää enää paskojen huonekalujen keskellä ja kaikki on huonoa ja vanhaa ja rikki..itse ovat asiansa vuosia sitten pilanneet kkun ovat rahansa ryypänneet..

toisaalta en ymmärrä sääliäni mutta jos heillä menee huonosti vaikuttaa se minuunkin..

Enkä toisaalta käsitä mitä heillä liikkuu päässä kun jakavat kaiken arvokkaan omaisuuden veljelleni vaikka meitä olisi kaksi muutakin..

Tilasin jopa isälleni uusia vaatteita netistä,oli siinä äidillekin,ja äiti antoi heti isän uudet paidat veljelleni!!!!USKOMATONTA!!!

Vierailija

No he antavat arvokkaan omaisuutensa sille jonka sen sattuu ottamaan vastaan. Ovat tarjonneet sinullekin mutta et ole ottanut vastaan. Toinen veljesi ei ole käynyt vanhempianne katsomassa --> miten voisivat tarjota samalla tavalla?

Nyt oikeasti nainen otat itseäsi niskasta kiinni ja otat vastaan sen mitä tarjotaan. Vanhempasi luultavasti ymmärtävät etteivät ole hääppöistä apua voineet teille taloudellisesti koskaan antaa ja nyt haluavat elämän ehtoopuolella antaa edes jotain - sille joka sitä nyt edes suostuu ottamaan vastaan. Fiksua myös: vähemmän perintöveroja maksettavana sitten joskus.

Uusimmat

Suosituimmat