Kävin alessa. Kaupat täynnä polyesteri ja akryylirytkyjä!

Vierailija

En siis ostanut mitään. Saako mistään enää kunnollisia vaatteita, jotka puuvillaa, villaa tai edes viskoosia? Mistä ? Muovikuituja en halua ostaa, ovat hirveitä laadultaan ja käyttöominaisuuksiltaan. Lindexin, Kappahlin, Seppälän, Cubuksen, Vilan, H&M:n yms vaatevalikoima törkeän laadutonta! Mistä löytää kunnon vaatteita?

Sivut

Kommentit (59)

Vierailija

Haloselta mä löysin ihan tavallisia hyvälaatuisia vaatteita. (Tai sitä mitä olisin ennen pitänyt ihan normaalina laatuna.)

Vanha akka

Olen huomannut ihan saman asian, ja siirtynyt ostamaan vaatteeni kirpputoreilta. Aina pitää katsoa, että vaate on luonnonkuitua ja pestävissä, ja köyhällä ei ole varaa ostaa huonoa.

Vierailija

Samaa ihmetellyt. Ja kun katselee esim. Tommy Hilfigerin paitoja, niin samaa polyesteriä nekin :)  hintaa on vaan laitettu 100 euroa enemmän (ei toki kaikki). Kävin eilen alessa ja katselin merkin Mer du Nord paitapuseroita, ale-hinta oli reilu 100 euroa ja materiaali 100% polyester. WTF?

Vierailija

Olen huomannut saman, että enemmän ja enemmän on siirrytty noihin akryyliin ja polyesteriin. Luonnonkuituja on tosi vaikea löytää edes vähän kalliimmilta merkeiltä. Ilmeisesti niin moni ei kiinnitä materiaaliin mitään huomiota, joten voi myydä mitä tahansa kuraa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sisäänostajana voin sanoa et sitä ostetaan mitä myydään.

Ja meinaat että ne paremmat materiaalit ei sitten mene kaupaksi? Oletko edes kokeillut?

Vierailija

Niinhän ne on. Puuvillakin on monesti tosi huonolaatuista, johon tulee heti reikiä. Mitenhän hyvin niistä lampaistakaan huolehditaan...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisäänostajana voin sanoa et sitä ostetaan mitä myydään.

Ja meinaat että ne paremmat materiaalit ei sitten mene kaupaksi? Oletko edes kokeillut?

Toki mutta kun halvalla pitää saada niin ei niitä osteta kun maksaa enemmän.

Vierailija

Olen ostanut Indiskasta puuvillaisia vaatteita, tosin sielläkin paljon keinokuituvaatteita, mutta sentään löytyy puuvillaakin. Haloselle voisin mennäkin katsomaan, Marimekon laatu on mielestäni laskenut huomattavasti viime vuosina. Gudrunia voisin vilkaista. Aika työlästä löytää kunnon käyttävaatetta järkevillä materiaaleilla! ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niinhän ne on. Puuvillakin on monesti tosi huonolaatuista, johon tulee heti reikiä. Mitenhän hyvin niistä lampaistakaan huolehditaan...

Niin lampaistahan se puuvilla saadaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat